תקשורת ומדיה

מחיר חבית נפט בארה"ב צפוי לזנק מטאורית מוקדם מהצפוי

בדרך לגל התייקרות נוסף? בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי יורשי העצר של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות "מסננים" את ג'ו ביידן, זאת לאחר שנשיא ארה"ב עצר את אספקת הנפט מרוסיה וכעת מחפש פתרונות לאספקת נפט לארה"ב. המומחים מזהירים: "המחיר יגיע ל-200 דולר לחבית תוך חודש"
מערכת ice | 
הנפט מזנק (צילום pixabay)
האם גל התייקרות הדלק נמצא רק בתחילתו? על פי דיווח שפורסם הלילה בבול סטריט ג'ורנל, לא מן הנמנע שכן. על פי הדיווח, מנהיגי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות "מסננים" את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כשהם מסרבים לנהל איתו שיחות, זאת בעקבות השאיפה של ארה"ב ובעילות בריתה להכיל את הזינוק במחירי הנפט והגז שנגרמו בשל פלישת רוסיה לאוקראינה.
ערב הסעודית ואיחוד האמירויות נחשבות למדינות היחידות שיכולות למתן במידה מסוימת את עליית המחירים, כאשר על פי הזהרתם של מומחים רבים בתחום, המחיר עלול לחצות את 200 דולר לחבית בעוד כחודש בלבד, כאשר בשלב הזה, כאמור, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ומקבילו האמירתי מוחמד בן זאיד לא מוכנים לנהל שום משא ומתן עם נשיא ארה"ב
כזכור, ביידן הודיע על השעיית אספקת הנפט הרוסי, מה שמוביל את נשיא ארה"ב לחפש דרכים חדשות בכל הקשור לאספקת הנפט למדינה. הצעד הזה העמיד את המחיר לחבית נפט על 130 דולר לחבית, המחיר הגבוה ביותר ב-14 השנים האחרונות. 
בארה"ב יש כעת 18 מדינות, כולל וושינגטון די.סי, שבהם המחיר עומד על 4 דולר ויותר. לכל צפון המזרח ואמצע האטלנטי, כמו גם בחוף המערבי, נבאדה, אריזונה, אילינוי, אלסקה והוואי עומד הממוצע על 4 דולר ומעלה. שלוש מדינות נוספות, פלורידה, מישיגן ואינדיאנה, נמצאות במרחק של פחות מחצי סנט מהרף של 4 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה