כסף וצרכנות

הדלק יפחת מ-7 שקלים? זה הויתור שהמדינה צריכה לעשות

נשיא התאחדות התעשיינים מבקש משר האוצר להפחית מיידית את מחיר הדלק לפחות מ- 7 שקלים: "זהו צו השעה. צריך לעצור את גל ההתייקרויות", זאת באמצעות ויתור על העלאת המיסים על הדלק, בהיקף מיליארד שקל
מערכת ice |  1
הדלק מזנק (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
תעריף הדלק לליטר שובר שיאים ומעורר זעם בקרב בעלי עסקים והתעשייה בישראל, אשר צורכת כמויות עצומות של דלק לתחבורה ולתהליך הייצור. בעקבות כך פנה הבוקר נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר לשר האוצר, אביגדור ליברמן, עם בקשה ברורה- להפחית באופן מיידי את תעריף הדלק לפחות מ- 7 שקלים. זאת באמצעות ויתור של המדינה על הכנסות עודפות ממיסי הדלק בהיקף של יותר ממיליארד שקל בשנה.
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, מסר כי "הפחתת המיסוי הינה צו השעה, על מנת להביא לעצירת המגמה המחודשת של התייקרויות בכל הענפים במשק. התייקרות הנפט והפחם וכתוצאה מהם עלויות התחבורה והחשמל, בשילוב עם חוסר הוודאות שיוצרת המלחמה במזרח אירופה על השווקים והמערכת הכלכלית, עלולים להוביל לסחרור אינפלציוני שיהיה קשה לעצור מרגע שיתחיל. אם תימשך מגמת העלייה במחירי הנפט, יהווה הדבר חסם לצמיחה  המרשימה שחווה המשק הישראלי בחודשים האחרונים כתוצאה מהגידול בעלויות עבור העסקים והצרכנים".
 
כמו כן בהתאחדות התעשיינים טוענים כי התעריף הגבוה יוביל בהכרח לעלייה נוספת ביוקר המחייה בישראל, ולהתייקרות של המוצרים הבסיסיים ביותר שאנחנו רואים על המדף שלנו בסופר. זאת על אף שאפשר להפחית את תעריף הדלק באופן פשוט- על פי חישוב שערך אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, הויתור על המס לא יפגע בהכנסות הקיימות כיום למדינה מהדלק, אלא ימנע הכנסות גבוהות יותר בעתיד.
כל זאת באמצעות הפחתת הבלו (מס עקיף) בשיעור התוספת ממע"מ- הפחתה של הבלו באופן שיאזן את תוספת ההכנסות ממע"מ, כ-19 אגורות, תחזיר את המחיר ל 6.83 שקל, ולא תפגע בהכנסות המדינה, בהשוואה להכנסה בינואר 2021. כמו כן ניתן לבצע הפחתה משמעותית של הבלו -  הפחתת הבלו בכ - 50 אגורות, תחזיר את המחיר למחיר של פחות מ 6.5 שקל, כפי שהיה לפני מספר חודשים. חלופה זו תוריד את הכנסות המדינה מבלו על הבנזין בכ- 10%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא לתת רעיונות!
    צחי 03/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם נחתן רעיונות המדינה רק תגדיל את המס, יש מאות אלפי עובדי מדינה שלא מייצרים כלום והעלויות שלהם רק גדלות.
    סגור