השוק

שטראוס התאוששה אחרי הריקול? הדוחות המפתיעים נחשפים

קבוצת שטראוס פרסמה את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה ולרבעון השני של שנת 2022. החברה רושמת במחצית הראשונה של השנה עליה של כ-18% בהכנסות ואלו הסתכמו לסך של כ-4.5 מיליארד ש"ח. למרות זאת, החברה רושמת ירידה ברווח וברווחיות התפעולית בחציון הראשון וברבעון השני של השנה בשל ההשפעה של הריקול
מערכת ice | 
שטראוס (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
קבוצת שטראוס פרסמה הבוקר (שלישי) את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה ולרבעון השני של שנת 2022. החברה רושמת במחצית הראשונה של השנה עליה של כ-18% בהכנסות ואלו הסתכמו לסך של כ-4.5 מיליארד ש"ח.
ברבעון השני הסתכמו ההכנסות בכ-2.3 מיליארד ש"ח - עליה של כ-14.6%. הצמיחה נובעת בעיקר מעלייה במכירות של פעילות הקפה וקוזזה בירידה במכירות של חטיבת הממתקים וחברת סברה שפעלו באופן חלקי במהלך המחצית.
למרות הצמיחה במכירות, החברה רושמת ירידה ברווח וברווחיות התפעולית בחציון הראשון וברבעון השני של השנה. השפעת אירוע הריקול בחטיבת הממתקים ותוכנית ההתאמות במפעל של סברה, יחד עם עליית מחירי חומרי הגלם, השינוע והאנרגיה בעולם ובישראל, הביאו לכך כי הרווח התפעולי של הקבוצה במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-204 מיליון שקל - ירידה של כ-59.1% והרווח לבעלי המניות ירד בכ-66.2% לכ-113 מיליון שקל.
 
עופרה שטראוס יו"ר קבוצת שטראוס: "אני מבקשת להודות לגיורא על 5 שנים בהן כיהן כמנכ"ל והנהיג את הקבוצה באחריות יוצאת דופן, בנחישות, שותפות וקולגיאליות. גיורא ידע תמיד לשים את האנשים במרכז, היה מעורה בכל עת בפרטי היום יום וזאת תוך שמירה על הסתכלות רחבה וחתירה בלתי פוסקת להובלת הקבוצה קדימה. בתקופת כהונתו אשר אופיינה באתגרים רבים בהם הקורונה, אינפלציה ועוד הוביל גיורא תהליכים משמעותיים אשר ישפיעו על שטראוס עוד שנים רבות וביניהם, עיצוב החזון, בניית אסטרטגיה עסקית לשנים הבאות ותוכניות העבודה הנגזרות". 
עוד הוסיפה: "אותה מחויבות ואחריות לעתיד, שאפיינה את מנהיגותו לאורך הדרך, הובילה אותו להחלטה שבשלה העת להעביר את המקל למנכ"ל הבא אשר יוביל את שטראוס בשנים הבאות. כולנו בשטראוס ואני במיוחד מוקירים לו תודה גדולה על יותר מ- 25 שנות פעילות בקבוצה.  דירקטוריון קבוצת שטראוס פועל באמצעות וועדת איתור למינוי מנכ"ל לקבוצה".
גיורא בר-דעה מנכ"ל קבוצת שטראוס: "המחצית הראשונה של שנת 2022 משקפת את חוסנה  של הקבוצה בהיותה גלובלית ומגוונת, מה שמחזיק ומבטיח את יכולתה להתמודד בהצלחה עם סביבה מאקרו-כלכלית ומאתגרת לצד האתגרים הפנימיים. אנו מתמודדים בחודשים האחרונים עם שני אירועים מורכבים: ריקול בחטיבת הממתקים בישראל וההתאמות במפעל בסברה בארה"ב  - אירועים אלה המשפיעים לרעה על תוצאות הקבוצה במחצית זאת". 
 
בר-דעה הוסיף: "לצד אלו חברת הקפה וחברת המים מדווחות שתיהן על תוצאות מצוינות, צמיחה מרשימה במכירות ועליה ברווח. אנו מסכמים רבעון עם צמיחה גבוהה בהכנסות אך ירידה בשורת הרווח בעיקר בשל השפעת עליית מחירי חומרי הגלם והאנרגיה והאירועים בחטיבת הממתקים ובסברה. אני מכיר מקורב את עוצמתה וכוחה של שטראוס עובדיה ומנהליה ובטוח שאנו בדרך הנכונה."
שטראוס ישראל סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של כ- 1.75 מיליארד ש"ח ועם ירידה של כ- 7.6% הנובעת בעיקר בשל ירידה של כ- 30.8% במכירות מגזר תענוג והנאה שהסתכמו במחצית לסך של כ- 407 מיליון ש"ח וזאת בשל אירוע הריקול בחטיבת הממתקים.
החברה בצעה ניקיונות והשקעות בתשתיות, על מנת להבטיח שיפור בסטנדרט האיכות ובטיחות המזון. החברה נערכת בימים אלה לחזרה לייצור באופן מדורג תחת בקרה מוקפדת ותודיע על כך עם קבלת אישור ממשרד הבריאות.
כמו כן, מכירות מגזר בריאות ואיכות חיים צמחו במחצית הראשונה בכ- 2.9% והסתכמו לסך של כ- 1.34 מיליארד ש"ח בעיקר בשל צמיחה במכירות של פעילות המחלבה. שטראוס ישראל סיימה את המחצית בהפסד תפעולי של כ- 26 מיליון ש"ח. 
שטראוס קפה נהנתה ממחצית חזקה במיוחד. פעילות הקפה בישראל צמחה במחצית בכ-6.1% לכ-395 מיליון שקל בשל עליה במכירות לשוק הקמעונאי ובמכירות מחוץ לבית. מכירות חברת הקפה בברזיל זינקו במחצית בכ-162.4% לכ-1.26 מיליארד שקל, הנובעים מעליה בכמות הנמכרת וכן בשל עליית מחירים. פעילות הקפה במזרח אירופה מציינת אף היא מחצית מוצלחת כאשר בכל המדינות צמחו המכירות בשיעור דו ספרתי1, זאת על אף המלחמה הנמשכת בין רוסיה לאוקראינה.
 
חברת סברה ממשיכה להיות מושפעת מיישום תכנית ההתאמה במפעל בווירג'יניה. העובדה כי המפעל הושבת בחלקו במהלך המחצית הראשונה וחזר לפעילות באופן חלקי במהלך הרבעון השני הביאה לכך שהיקף המכירות של החברה במחצית הראשונה ירד בכ- 50.2% והסתכם בכ-151 מיליון ש"ח (במונחי 50%) ונרשם הפסד תפעולי של כ- 43 מיליון ש"ח (במונחי 50%). נתח השוק הכספי הממוצע של סברה בשוק החומוס במחצית הראשונה של השנה עמד על כ- 33% (מספר 1 בשוק). בנוסף במהלך חודש אוגוסט נמשך הגידול בפעילות המפעל והחברה מעריכה כי היא תשוב לפעילות מלאה במהלך המחצית השנייה של 2022. אובלה סיימה את המחצית הראשונה עם הכנסות של כ- 41 מיליון ש"ח (במונחי 50%), צמיחה של כ-2.5% 2.
שטראוס מים ממשיכה המסע הצמיחה המרשים גם במחצית זאת. מכירות החברה בישראל הסתכמו בכ-382 מיליון שקל - צמיחה של כ-7.4% הנובעת מעליה במצבת הלקוחות וכן ממכירת מכשירים חדשים. הפעילות בסין, על אף שהושפעה בין היתר מסגרים שהוכתבו עקב הקורונה והיו במדינה במהלך הרבעון השני, צמחה אף היא והסתכמה במכירות של 351 מיליון שקל - עליה של 6.9%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה