השוק

אמזון יוצאת מהרשת: השנה היא רוצה לעבור לסופרמרקטים

אנדי ג'אסי, מנכ"ל ענקית המסחר ברשת, מודיע שב-2023 היא מתכוונת לחולל מהפכה דווקא בסופרמרקטים, כמעט 6 שנים לאחר ששילמה מיליארדי דולרים על רשת סופרמרקטים רק כדי לפתוח לה לא פחות משלושה סוגים של חנויות מתחרות
יאיר מור | 
אמזון (צילום unsplash)
כמעט שנתיים לאחר מינויו לתפקיד מנכ"ל אמזון, אתמול (שני) הודיע אנדי ג'סי, יורשו של מייסד החברה ג'ף בזוס, על מהלך משמעותי ראשון שלו מלבד פיטורי אלפי עובדים: מתן דגש גדול בהרבה לחנויות פיזיות בתוך החברה שמוכרת בעיקר בזכות אתר המסחר האינטרנטי שלה.
בריאיון לפייננשל טיימס אמר ג'סי כי לדעתו הגיע הזמן שאמזון תלך בכל הכוח על ענף החנויות הפיזיות - ובפרט חנויות המזון. ההצהרה מגיעה 5.5 שנים לאחר שענקית המסחר המקוון רכשה את רשת הסופרמרקטים הול פודס מארקט תמורת סכום אדיר של 13.7 מיליארד דולר, רכישה שהכניסה בזמנו את התעשייה כולה לפאניקה, אך מאז לא ממש עשתה איתה כלום. 
 
כעת, מסביר ג'אסי כי החברה פשוט בדקה דרכים שונות למצב את עצמה בשוק החנויות הפיזיות. "אנחנו פשוט עדיין בשלבים המוקדמים. אנחנו מקווים שב-2023 יש לנו פורמט שאנחנו רוצים ללכת עליו בגדול, בצד הפיזי", הוא אמר, והוסיף: "יש לנו היסטוריה של ביצוע ניסיונות רבים וביצוע שלהם במהירות - ואז, כשאנחנו מוצאים משהוא שאנחנו אוהבים, קידום שלו, מה שאנחנו מתכוונים לעשות".
בשנים האחרונות ניסתה אמזון לפתוח כמה סוגי חנויות משלה: בהן חנויות Amazon Go ללא קופות, המבוססות על מערך מצלמות, חנויות Amazon Fresh המבוססות על עגלות חכמות וקופות שירות עצמי, ואפילו חנויות "4 Stras", שבהן הציגה מוצרים פופולאריים מהאתר שזכו לדירוג של לפחות 4 כוכבים ואלפי הזמנות - כמעין דרך להפוך אותם לזמינים לרכישה כאן ועכשיו במקום במשלוח שלוקח מספר ימים. החנויות האחרונות נסגרו לבסוף, ומהאמצעיות נפתחו רק כמה עשרות מתוך 200 שתוכננו. לדברי ג'אסי, הדבר נובע מכך ש"הרבה מהן נפתחו ממש באמצע המגיפה - אז לא היתה לנו הרבה נורמליות. אנחנו מתנסים במבחר, שיטות תשלום, מיון, רמות מחיר... אני מעודד מכך שיש לנו כמה שאני חושב שמראות הבטחה".
כתוצאה מתקופת הניסיונות הארוכה של אמזון בתחום החנויות, עלו הכנסות החטיבה הזו שלה ב-10% בלבד מאז 2017 - שיעור זניח מאוד לעומת השוק כולו, ששוויו נאמד ב-1.6 טריליון דולר, וגם לעומת כלל הכנסות אמזון (3.7% מהן, ליתר דיוק). בתחילת החודש היא דיווחה על הפסד של 720 מיליון דולר מהחנויות שכשלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה