השוק

עומדת במילה שלה: אמזון מתחילה לפטר 18 אלף עובדים

במקביל לפיטורי הענק בחברת מייקרוסופט, גם אמזון עומדת במילתה ומתחילה בהליך פיטורים של כ-18 אלף עובדים ברחבי העולם, כאשר 40 מתוכם עובדים כאן בארץ
מערכת ice | 
פיטורים (צילום shutterstock)
אמש דווח כי חברת מייקרוסופט תחל בהליך פיטורים של כ-10 אלף עובדים וכעת מתברר שהיא ממש לא היחידה. באותו עיתוי, גם הענקית אמזון מודיעה על פיטורים של כ-18 אלף עובדי חברה וזאת לאחר שאותתה על המהלך כבר בתחילת השנה.
אף שטרם קבלת הדיווח לא ניתן היה לדעת האם הפיטורים יגיעו גם אלינו לארץ, אמש (רביעי) התברר כי כ-40 עובדים ממרכז הפיתוח הישראלי של החברה יפוטרו. כמו כן, עובדים בחו"ל כבר החלו לקבל הודעות פיטורים. 
 
העובדים הישראלים שיפוטרו הם דווקא חלק מצוותים בתל-אביב וחיפה, שמפתחים טכנולוגיות עבור אכלסה, תוכנה שנחשבת לפופולרית, אך לא רווחית במיוחד. עם זאת, לאחרונה החברה הודיעה דווקא על הוזלה בשירות הפרימיום שלה רק בהודו. בארץ ובעולם עדיין משלמים עבור השירות כ-15 דולר.
באשר לפיטורי העובדים של מייקרוסופט בישראל, טרם ידוע כיצד והאם בכלל אלף עובדי החברה במשרדים בנתניה יושפעו מהשמועה על הפיטורים הנרחבים. 
לפי המזכר ששלח מנכ"ל מייקרוסופט, סאטיה נאדלה, החברה מתכוונת לפטר עד סוף הרבעון (כלומר בחודשיים וחצי הקרובים) כ-10,000 עובדים, המהווים "פחות מ-5% מבסיס העובדים הכולל שלנו". נאדלה אף הוסיף, בסוג של התמסכנות, כי החברה כבר חישבה הוצאה אדירה של 1.2 מיליארד דולר בדו"ח הרבעון השני (כלומר אוקטובר-דצמבר 2022) על "עלויות פיצויים, שינויים להיצע החומרה ועלות איחוד ההשכרות" – כלומר פיצויים לחברות נדל"ן שהחברה בחרה לעצור בטרם עת את חוזי ההשכרה מולן, או להשכיר את השטחים בסאבלטים במחירים נמוכים מכפי שהיא עצמה משלמת על המשרדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה