השוק

אדאני יאבד את נמל חיפה? רו"ח לא מאשרים דו"חות הקבוצה

פירמת רואי החשבון הבינלאומית דלויט (Deloitte), המועסקת על ידי קבוצת אדאני, נתנה חוות דעת מסויגת לגבי הדו"חות הכספיים עקב מידע חסר בנוגע לשלוש עסקאות שנעשו לאחרונה
מערכת ice |  3
גאוטם אדאני (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
פירמת רואי החשבון הבינלאומית דלויט (Deloitte), המועסקת על ידי קבוצת אדאני, נתנה חוות דעת מסויגת לגבי הדו"חות הכספיים עקב מידע חסר בנוגע לשלוש עסקאות שנעשו לאחרונה.
על לפי הדיווח בלומברג, דלויט הביעה ביום שלישי דאגות לגבי העסקאות של יחידת הנמל עם שלוש חברות לא קשורות. עם זאת, המבקר ציין כי אין ביכולתו לאשר כי הצדדים אינם קשורים, וכי המשרד סירב לקבל הערכה חיצונית בלתי תלויה שתסייע להוכיח זאת.
 
דלויט ציינה כי מכיוון ש"ההערכה שבוצעה על ידי הקבוצה אינה מהווה ראיות ביקורת מתאימות מספיקות לצורך הביקורת", היא אינה יכולה להתייחס לשאלה האם החברה עמדה לחלוטין בתקנות המקומיות.
זו הפעם הראשונה שמבקר בכיר מפרסם חוות דעת מסווגת על חלק מחשבונות אדאני, תוך שהוא מצטט טענות מדו"ח הינדנברג, שהפיל יותר מ-100 מיליארד דולר משווי השוק של הקבוצה. הפעולה עשויה להחיות את החשש כי פערי החשיפה יימשכו בעסקאות הפיננסיות של הקונגלומרט, מה שעלול להפריע למאמציה לעבור את ההאשמות של הינדנבורג על הונאה תאגידית נרחבת.
להלן שלוש העסקאות שסומנו על ידי דלויט:
קבוצת אדאני חתמה על חוזה הנדסי עם חברת בת של חברה שצוינה בדו"ח הינדנבורג והייתה חייבת 37.5 מיליארד רופי (453 מיליון דולר) נכון ל-31 במרץ. הקבוצה הודיעה למבקר כי קבלן זה אינו צד קשור.
בוצעו עסקאות פיננסיות, כולל עסקאות במניות, עם האנשים הנזכרים בדוח המוכר בחסר. לטענת קבוצת אדאני, מדובר בגורמים שאינם קשורים. כל התשלומים הוסדרו, ולא נותרו חובות.
Adani Ports מכרה את נמל מיאנמר שלה ל-Solar Energy Ltd שבסיסה באנגווילה מוקדם יותר החודש. מחיר המכירה הופחת מ-20.15 מיליארד רופי ל-2.47 מיליארד רופי, עם חיוב בירידת ערך. הקבוצה הודיעה למבקר כי הם אינם צדדים קשורים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נמל חיפה
    יוני מגל 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בישראל מוכרים את הנמל החשוב בישראל לאדם שאינו מצליח להוכיח שיש לו הכסף הדרוש. ראש ממשלב עבריין שעסוק במשפט פלילי איננו יכול להקשיב לדברים רציניים.
    סגור
  • 2.
    רבות מחשבות בלב איש ועצת השם תקום
    הדר עליון 06/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי זה אדאני מי אלה גדות ומה המדינה,.... בורא עולם זה כל העולם ואל לנו לחשוב לרגע שאנחנו מנהלים משהו לאדני הארץ ומלואה תבל ויושבי בה כי הוא על ימים יסדה ועל נהרות יכוננה
    סגור
  • 1.
    שהמדחנה תרכוש בחזרה את הנמל
    אבי 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הלוואי והמדחנה תרכוש את הנמל בחזרה. זה היה צעד בזיוני שמכנו כזה מקום במחיר כזה נמוך. נמל תמיד צריך להיות של המדחנה כי זה השער לייבוא וליצוא של המדינה
    סגור