השוק

הסיבה לפעילות החריגה בנכסים ובניין נחשפת: כל הפרטים

אתמול עלתה מניית נכסים ובניין ביותר מ-12% מבלי שהיה לעלייה הזו הסבר; היום מסתבר שדסק"ש רכשה מניות ההחברה ב-20 מיליון שקל ועלתה להחזקה של כמעט 65% מהחברה; דסק"ש יוצאת במקביל לגיוס הון
ניצן כהן | 
צחי נחמיאס (צילום ורד פיצ'רסקי)
אתמול נרשמה פעילות חריגה במניית נכסים ובניין שעלתה ביותר מ-12%. הפעילות החריגה במניית נכסים ובניין לא לוותה בהסדר מניח את הדעת ומכאן לא היה ברור מה מקור הפעילות החריגה הזו. היום מסתבר שדסק"ש שבשליטת איש העסקים צחי נחמיאס הייתה אחראית לפעילות הערה הזו כשרכשה מניות נכסים ב-20 מיליון שקל.
במקביל לרכישת מניות נכסים ובניין הודיעה דסק"ש כי תצא במהלך לגיוס הון באמצעות הנפקת זכויות מה שיעבמה את קופת המזומנים שלה ותרגיע ולו במעט את החששות של המוסדיים מההתפתחויות בחברה. מגה אור שבשליטת צחי נחמיאס הודיעה כי תשתתף בהנפקת הזכויות ותזרים כסף לחברה כפי חלקה, קרי כ-30% מהכסף שיגוייס יוזרם ממגה אור של צחי נחמיאס גם אלקו שבשליטת משפחת זלקינד תשתתף בהנפקה כך שבסופו של יום 60% מהיקף ההנפקה (שטרם נקבע) מובטח.

אם כן, מדובר במהלך מעניין של צחי נחמיאס שמביע אמון בדסק"ש ובמהלך אליו יצא לפני מספר שנים (לרכישת השליטה בחברה) תוך שיעשה שימוש בקופת המזומנים של מגה אור כדי לגבות את דסק"ש.
דסק"ש נזכיר נמצאת בשליטה של אלקו שבבעלות משפחת זלקינד ומחזיקה בכ-30% מהחברה ומגה אור של צחי נחמיאס מחזיקה בעוד 30% מהחברה. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 568 מיליון שקל והונה העצמי נכון לתום הרבעון השני של השנה מסתכם ב-2.4 מיליארד שקל.
החברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם הפסדים משמעותיים של 136 מיליון שקל והיא אוחזת בחוב של כ-8 מיליארד שקל. הדירוג של החברה נמוך ועומד על BBB עם תחזית שלילית.
החוב הממוצע של דסק"ש קצר והוא נסחר במח" של 1.73 והתשואה הממוצעת של החוב גבוהה מאוד ועומדת על יותר מ-14% וזה מקשה מאוד עליה לגייס חוב חדש או למחזר את החוב הזה מה שמחייב את החברה בגיוס הון בו כאמור ישתתפו בעלי המניות הגדולים בה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה