השוק

"אסור לנו להפקיד את גלגלי הכלכלה הישראלית בידי הפלסטינים"

משרדי הכלכלה והעבודה בישרו היום כי הצוות שהוקם בשיתוף עם רשות האוכלוסין ומשרד האוצר המליץ להקצות 3,000 עובדים לתעשייה. השר ניר ברקת התייחס להחלטה ואמר ש"אסור להפקיד את גלגלי הכלכלה הישראלית בידי הפלסטינים"
מערכת ice |  1
עובדים זרים (צילום פלאש 90/ גרשון אלינסון)
בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', ענף התעשייה מתמודד עם מחסור מתמשך ועמוק של כוח אדם בכל רמות ההעסקה. מספר המשרות הפנויות בענף התעשייה בישראל, לפני פרוץ המלחמה עמד על כ-11 אלף עובדים כאשר מתוך כך, כ-7300 משרות חסרות של עובדים מקצועיים, מפעילי מכונות ועובדים בלתי מקצועיים. 
צוות הבינמשרדי בראשות משרד העבודה, בשותפות עם משרד הכלכלה והתעשייה, רשות האוכלוסין ומשרד האוצר הוקם ובהתייעצות עם התאחדות התעשיינים, פרסם היום (רביעי) את המלצותיו להקצאת מכסת עובדים זרים לתעשייה בשתי פעימות.
הצוות הבינמשרדי שבראשו עמדו מאיר דוד, ראש מינהל הסדרה ואכיפה במשרד העבודה, ועוז כץ, מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה, קבע כי הקצאה של 3,000 עובדים זרים תהיה פתוחה עד ליום 30.11.23.
על פי הצוות שהוקם, בשל מלחמת חרבות ברזל, הוגבלה משמעותית הכניסה של פלסטיניים למפעלים בישראל וכן לאזורי תעשייה באיו"ש. כתוצאה מכך, הפער שהצטבר בתקופת המלחמה עומד על כ 20,000 משרות חסרות בתעשייה. המחסור לעובדים בתעשייה גורם לצמצום ודחיית הזמנות, תשלום קנסות לאור אי יכולת לספק מוצרים ודחיית השקעות, סגירת קווי יצור בשל קושי באיתור כ"א לצד העברת פעילות לחו"ל. 
שר העבודה יואב בן צור אמר: "משרד העבודה קשוב לצרכי המשק בשעה זו, בין היתר על ידי השקעת משאבים במגוון פתרונות למצוקת כוח האדם. עבודת הצוות הבינמשרדי תאפשר לענף התעשייה לגייס עובדים במהירות וזאת כדי לתת מענה למחסור בענף ולשמירה על הרציפות התפקודית. אני מודה לכל משרדי הממשלה על ההתגייסות למשימה בטווח זמן קצר ועל עבודה מקצועית ומאומצת לטובת ענף התעשייה".
שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת אמר: "אני שמח לבשר על תוספת של אלפי עובדים זרים שיחליפו את הפועלים הפלסטינים ויסייעו להמשך התפקוד של התעשייה הישראלית. אסור לנו להפקיד את גלגלי הכלכלה הישראלית בידי הפלסטינים. עלינו לפתח עצמאות באמצעות תוספת של פועלים זרים מהעולם, בצורה מבוקרת ואחראית".
 
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי היא "תמשיך לנקוט בצעדים נוספים על מנת להקל ולסייע לענף התעשייה, ולקדם הליכים יעילים והוגנים לגיוס עובדים וזאת בין היתר באמצעות חתימה ויישום של הסכמים בילטרליים עם מדינות שונות, אשר יכולות לספק לישראל עובדים זרים מיומנים המתאימים לצורכי התעשייה בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דחוף קווי רכבת מדימונה, ירוחם, ערד לבאר שבע.
    גדעון 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי המשבר של 1929, יצא נשיא ארה"ב הנבחר רוזוולט בתוכנית big deal. מהתוכנית הזו נולדו פסי נרכבת, אוטוסטרדות, נולדו ערים כמו לאס ווגאס ורינו, הוקמו סכרים ענקיים על נהר קולורדו, וניבנה מוביל המים הארצי של מדינת קליפורניה. בלעדיו, לוס אנגלס לא הייתה מתפתחת. האם יקום מנהיג כמו רוזוולט גם למדינת ישראל?
    סגור