בעולם

רוסיה נגד להט"ב: זה המהלך נגד אחת מהאפליקציות הפופולריות בעולם

הסוכנות הפדרלית לפיקוח בתחום התקשורת, רוסקומנדזור, הכריזה כי היא תפתח חקירה כנגד אפליקציית לימוד השפות הפופולרית דולינגו, בטענה שהיא "מפיצה תעמולה להט"בית". בין הנימוקים שהוצגו: הימצאות מילים כמו "הומו" ו"לסבית" כחלק מתרגילי הלימוד
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
רוסיה פתחה בחקירה נגד אחת מאפליקציות לימוד השפות הפופולריות ביותר בעולם – "דולינגו". ע"פ דיווח של כלי תקשורת במדינה, הסוכנות הפדרלית לפיקוח בתחום התקשורת, רוסקומנדזור, קיבלה את ההחלטה השנויה במחלוקת בטענה שדולינגו הפיצה תעלומה אשר מקדמת להט"ב.
אין זה סוד כי רוסיה פועלת רבות נגד ארגוני להט"ב במדינתה, כאשר רק בחודש נובמבר האחרון בית המשפט העליון במדינה פסק אסר על פעילותה של תנועת להט"ב בינלאומית, משום שזו "קיצונית מדי". נוסף על כך, המשטרה הרוסית משקיעה מאמצים רבים במיגור של הקהילה הגאה, דרך פשיטה על מועדוני בילוי המזוהים איתה, כמו גם מאסר של אזרחים שהציגו דגלי גאווה, זמרים ש"הפיצו תעמולה להט"בית ועוד".
 
נראה כי כעת המטרה של הרשויות הרוסיות היא דווקא האפליקציה אשר הורידו יותר מ-60 מיליון בני אדם מכל רחבי העולם. ההליך החל לאחר שארגון "זכויות אדם" רוסי הגיש תלונה כי דולינגו מפיצה "תעמולה גאה". הארגון, שמטרתו "להגן על המוסר הציבורי, התרבות והערכים המסורתיים", טוען כי יש לאסור את השימוש באפליקציה עבור ילדים. הסיבה לכך היא אזכור של מילים כמו "הומו" ו"לסבית" בחלק מתרגילי לימוד השפה.
באתר הבית של דולינגו, נכתב כי הם "מאמינים עמוקות בגיוון ובייצוג, לכן זה מובן מאליו לכלול דמויות בכל גיל, רקע אתני ונטיות מיניות שונות", וכי היא מאמינה האפליקציה צריכה להיות מונגשת כלפי הקהל העצום שמשתמש בה, וביניהם גם אנשים מהקהילה הגאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זכות ממשלת רוסיה לחסום אפליקציות (ל"ת)
    זו זכותם 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור