השוק

בזכות הסנקציות? רוסיה הפכה לספקית הנפט הראשית של סין ב- 2023

דווקא בזכות הסנקציות הכלכליות שמוטלות על רוסיה, היא הפכה לספקית נפט מספר אחת של סין, בכך שסיפקה לה את משאב הטבע במחירים אטרקטיביים במיוחד. במהלך 2023 רוסיה שלחה כ-107.02 מיליון טונות נפט גולמי לסין, שווי ערך ל-2.14 מיליון חביות ליום
מערכת ice | 
מתקן שאיבת נפט (צילום Paul Lowry / flickr)
ערב הסעודית הייתה המדינה שייצאה את כמות הנפט הגדולה ביותר לסין עד לאחרונה. נתונים שפורסמו בנוגע ל-2023, הראו כי הפעם רוסיה הצליחה לזכות בתואר הנכסף, כאשר היא שלחה בסך הכל כ-107.02 מיליון טונות נפט גולמי לסין.
רוסיה הצליחה לעקוף את עיראק וסעודיה, כאשר האספקה היומית שלה הייתה שווה ערך ל-2.14 מיליון חביות ליום, לפי נתוני המכס הסיני. לעומת זאת, היבוא מסעודיה ירד ב-1.8% ל-85.96 מיליון טון, וזאת בשל העובדה כי הנפט הרוסי היה משתלם יותר כלכלית.
 
כמו כן, סיבה נוספת לנתונים היא מלחמת רוסיה-אוקראינה, שכן מדינות רבות נמנעות מרכישת נפט מרוסיה בשל הסנקציות שמוטלות עלה. סין החליטה בכל זאת להשתמש בנפט הרוסי, וכ"הוקרת תודה", הוחלט על הורדת מחיר הנפט באופן משמעותי ספציפית עבורה.
למרות העובדה כי סין איננה בדיוק לוקחת חלק פעיל בהחלטות המערב, חשוב לציין כי בתי הזיקוק בסין לא מעוניינים לעבור על הסנקציות הבינלאומיות ולכן הם משתמשים במדינות צד שלישי בשביל לטפל במשלוח ובביטוח של הנפט הרוסי.
זו לא הפעם הראשונה בה סין מחליטה להשתמש במשאבים של מדינות שמוטלות עליהן סנקציות שונות. כאמור, גם לאחר שארה"ב החרימה את ונצואלה ואיראן בתחומי המסחר, סין החליטה להמשיך לסחור עם המדינות "מתחת לראדר", ובכך להימנע מביקורת בינלאומית עליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה