דיגיטל וטק

אפל מנצחת בבית המשפט: האם המוצר האהוב יחזור למדפים?

בתקופה האחרונה, אפל, מתמודדת עם שורה תביעות שהוגשו נגדה כשלצערה, ברובן היא רושמת הפסדים שעלולים לפגוע בפעילותה. לראשונה מזה תקופה, החברה רושמת ניצחון בתביעה שהוגשה נגדה. כל הפרטים
עידו מור | 
טים קוק מנכ"ל אפל (צילום ויקיפדיה, pixabay)
במהלך בחודשים האחרונים, ענקית הטכנולוגיה אפל, מתמודדת עם שורה של תביעות שהוגשו נגדה כשבמריבתן היא רושמת הפסדים. אחת מן התביעות הללו אף הובילה לאיסור מכירת חלק מן הדגמים של ה-Apple Watch ברחבי ארה"ב.
למרות פסיקת בית המשפט אפל, החליטה להגיש ערעור וכעת על פי דיווח של רויטרס עולה כי היא לראשונה מזה תקופה רושמת ניצחון בבית המשפט כשבית המשפט הפדרלי בארה"ב קיבל את הערעור שלה ודחה תביעה נגד הגבלים עסקיים.
 
כזכור, התביעה המדוברת הוגשה על ידי חברת המכשור הרפואי AliveCor,  בשנת 2021, אשר טענה שבשל מעמדה בשוק והתנהלותה החברה גרמה לפגיעה בתחרות נגד חברות קטנות ממנה שפועלות בשוק. לפי הצהרה שפרסמה AliveCor, עולה כי  כי היא מתכננת לערער על פסק הדין הנוכחי.
כאמור זו איננה התביעה היחידה שמותג ה-Apple Watch, מתמודד עמו. חברת הטכנולוגיה Masimo, טענה כי אפל העתיקה ממנה טכנולוגיה פרי יצירתה, אך הפעם מדובר בחיישן מדידת רמת החמצן בדם. בשונה מן התביעה הנוכחית, בית המשפט פסק לטובתה של Masimo, מהלך שעורר חשש בקרב המשקיעים בכל הנוגע לפגיעה במכירות החברה, אך אפל לא נשארה חייבת והגישה ערעור בית המשפט הפדרלי.
כמו כן AliveCor, פרסמה גם פרטים ראשונים על תביעה נוספת שהיא מנהלת מול אפל בגין חשד לפגיעה בזכויות יוצרים בכל הנוגע לטכנולוגיית חיישן ה-ECG (אשר מבצע מדידה של הפעילות החשמלית של הלב).
על פי הפרטים, נמצא כי בשנת 2015, AliveCor, הציגה לאפל את החיישן ה-ECG פרי יצירתה מתוך כוונה שהשתיים יבצעו שיתוף פעולה עתידי, אך בשנת 2018 החברה נדהמה לגלות שאפל לא חיכתה לה והשיקה חיישן ECG משלה. כאמור התביעה הנוכחית נמצאת בבחינה על ידי מערכת המשפט האמריקאית ובמידה וימצאו הוכחות מבוססות, הן עלולות לסבך את אפל, בהליך משפטי נוסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה