דיגיטל וטק

אחרי 12 שנה בתפקיד: כמה שווה מנכ"ל אפל טים קוק?

טים קוק, הגיע לחיינו לפני 12 שנה, שנכנס לנעליו הגדולות של סטיב גובס, ומונה למנכ"ל אפל. אחרי 12 שנה, בתפקיד ניתן להגיד שקוק, הביא את החברה לגבהים חדשים. על כל אלו קוק, זכה לתגמול כספי הולם ונכון להיום הוא שווה יותר מ-2 מיליארד דולר
עידו מור |  1
טים קוק, מנכ (צילום unsplash, ויקיפדיה/ President.gov.ua)
טים קוק, הגיע לחיינו לפני 12 שנה כשנכנס לנעליו הגדולות של סטיב ג'ובס ז"ל, לתפקיד מנכ"ל אפל, אך קוק, מאז הוכיח את עצמו והנהגתו, החברה הגיעה לגבהים חדשים כשכיום היא שווה יותר מ-3 טריליון דולר.
על פועלו של קוק כמנכ"ל החברה, הוא זכה לתגמול כספי הולם ולפי הנתונים העדכניים, הוא שווה כיום 2 מיליארד דולר. בנוסף יש בבעלותו גם מניות של אפל, שרשומות על שמו, אשר שווי כספי שלהן נעמד במיליונים.
 
כאמור, תחת הנהגתו של קוק, אפל, חצתה לאחרונה את רף הערכת השווי של 3 טריליון דולר השנה, למרות שההכנסות שלה ב-2023 ירדו ב-3% בהשוואה ל-2022. חלק מהאנליסטים מאמינים כי הערכת השווי של אפל יכולה להגיע ל-4 טריליון דולר עד סוף 2024, בהתבסס על הצמיחה הנוכחית מסלול, כאשר עסקי השירותים של החברה שבסיסה בקליפורניה יוערכו בטווח של 1.5-1.6 מיליארד דולר בעתיד.
אפשר לומר בבטחה שהקרדיט לצמיחה של החברה מגיע בחלקו גם לקוק כאשר הוא ביסס הקים מותגים חדשים של החברה כמו ה-Apple Watch ומעל הכל זכורה לו המעבר ממעבדים של חברת אינטל למעבדים פרי יצירתה של אפל, מהלך שהוכיח את עצמו כשהזניק את המכירות של מחשבים של החברה.
.למרות היותו מחזיק בסטטוס של מיליארדר קוק, מדורג במקום ה-1583 ברשימת עשירי העולם. עם זאת, בעקבות גל פיטורים שהתרחשו באפל, במהלך 2023, גם קוק, זכה לקיצוץ של יותר מ40% בשכרו. למרות הקיצוץ אין לכם מה לדאוג לו, התגמול השנתי של קוק נעמד ב-43 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרופורציה
    שגיא 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפה אבל יש כמה מחבלים ללא השכלה, תואר ויכולת ששווים פי 2 ממנו ועדיין גרים במנהרות. מוזר משהוא !
    סגור