חדשות

אלה הדרישות של רע"ם לחבירה לממשלה, מה סמוטריץ' חושב?

ממפלגת רע"ם נמסרה רשימת הדרישות לצוותי המו"מ בליכוד. לטענת הליכוד, מדובר בדרישות הגיוניות שבנט אמור לתמוך בהן, אך הבוקר בגל"צ שמחה רוטמן ממשיך את קו הסירוב לחבירה לממשלה עם מפלגה ערבית
שירה יום טוב |  1
סמוטריץ (צילום שריה דיאמנט פלאש 90)
מפלגת רע"מ העבירה את רשימת דרישותיה לליכוד, כך מפרסם הבוקר יהודה שלזינגר. המאמצים להרכבת ממשלה ממשיכים, כשמפלגת רע"ם כידוע משמת בזירת המסע ומתן כלשון מאזניים. 
הבוקר התפרסמה רשימת התנאים המפתיעה של המפלגה לחבירה לממשלת גוש הימין בראשות נתניהו. רע"ם, כך לפי הרשימה תימנע מלדרוש קידוש חקיקה או ביטול חקיקה הנוגעת לחוק הלאום, וכמו כן לא תדרוש ביטול או שינוי של חוק קמיניץ - כאשר ביטול שני החוקים האלה עומדים כמטרה של הרשימה המשותפת.
לעומת זאת דרישותיה של המפלגה הן קבלת אחריות בלעדית על חלוקת התקציבים, הסדרת ישובים בדואיים גדולים בנגב ותקציבים לשיפור תשתיות. כמו כן, דורשת רע"ם תקציבים לחינוך ולמיגור הפשיעה ועתודות לבנייה בערים הערביות הגדולות. 
טענת הליכוד היא כי דרישות אלו סבירות והגיוניות, ושבצלאל סמוטריץ' אמור אף לתמוך ברשימה כזאת. נכון לאתמול, סמוטריץ' מתנגד לחבירה באותו גוש עם מפלגה ערבית. הבוקר אמר חבר הכנס שמחה רוטמן לרשת ב': "נהיה רק בממשלת ימין, ללא תמיכת רע"מ. לא תיתכן ממשלה שנשענת על מפלגה שאינה מקבלת את מדינת ישראל כיהודית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היום דורשים
    מנשה 04/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחר שולטים
    סגור