חדשות

אמיר אוחנה: "לאחר שנסיים לטמון את מתינו, אתייצב בפני המצלמות ואקח אחריות"

אמיר אוחנה הגיב לראשונה לאסון מירון בפוסט בפייסבוק, באותו פוסט אוחנה לקח אחריות. כמו כן, לאחר שנפסק תהליך זיהוי ההרוגים באסון, במוצ"ש המבצע חודש. עיריית תל אביב האירה את הבניין כהזדהות בצבעי דגל ישראל
אביחי דלאל |  2
אמיר אוחנה במירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
אחרי האסון הנוראי שקרה ביום חמישי האחרון, אמיר אוחנה יצא היום (שבת) בערב בפוסט בפייסבוק ובו הוא לקח אחריות על האסון. יחד עם זאת, לאחר שהרב הראשי של ישראל, הרב ישראל לאו, לא אישר את מבצע זיהוי הגופות במשך השבת, המבצע חודש בשעה האחרונה. בנוסף, עיריית תל אביב יצאה במחווה לאסון. 
כאמור, אחרי שורה של תגובות מצד הפוליטיקאים, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה יצא במוצאי שבת בפוסט בפייסבוק בו הוא לוקח אחריות על אסון מירון, בפוסט ארוך כתב השר לביטחון פנים: "לאחר שנסיים לזהות ולטמון את מתינו, אתייצב גם אתייצב בפני המצלמות. אתייצב ואקח אחריות. כן, אני אחראי לכל דבר הקשור בגופים שתחת אחריותי". 
לאחר מכן, אוחנה פירט: "אני אחראי לכל תאונת דרכים. אני אחראי לכל אדם שהותקף והמשטרה לא היתה שם כדי להצילו. אני אחראי לכל שריפה ודליקה, ולכל הנספים משאיפת עשן. אני אחראי לכל מקרה רצח, ומקבל בעיטה בבטן כשאני שומע על כזה. אני אחראי לכל אסיר וסוהר לכל עצור ושוטר, לכל לכוד ולוחם כיבוי והצלה"
"הייתי במירון בלילה. חזרתי לשם בבוקר. וההבדל – לילה ויום. בלילה – שמחה, וריקוד, ושירה, ותפילה, והודיה. ביום – משאיות עמוסות במתים, דמעות, סבל ועצב בל יתואר. ביקרתי את הפצועים, שוחחתי איתם" כתב אוחנה באותו הפוסט והוסיף "כולם מספרים בגרסאות שונות את אותו הסיפור – הגיעו להדלקה של תולדות אהרון, היה שם צפוף אז החליטו ללכת לכיוון תולדות אברהם – נכנסו למסדרון ויחד איתם מאות אנשים. נסחפו כמו שנסחפים בשיטפון. והמסדרון בשיפוע יורד, ללא מדרגות בתחילה. הרצפה היתה רטובה. מישהו שפך מים".

מבצע פינוי הגופות במירון (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
בהמשך הפוסט אוחנה דיבר על לקיחת האחריות בנוגע למשטרה וכתב: "כל שרשרת הפיקוד עשתה את תפקידה. מפקד המחוז – ניצב שמעון לביא הוא מהקצינים הטובים והאיכותיים ביותר שיש במשטרת ישראל, לוחם אמיץ שמוביל בעוז את כוחותיו למאבק בפשיעה בצפון הארץ, וימשיך לעשות זאת. מדובר בקצין יסודי, חרוץ ואני גאה בו מאוד. כולנו צריכים להיות. פיקד על הכוחות במקום בצורה מופתית, לפני – תוך כדי – ואחרי האסון. פינוי הפצועים נעשה במהירות שיא בזכות התרגולות שביצע, וכל הגורמים מכירים בכך. גם הפצועים".
על המפכ"ל הוסיף: "רנ"צ קובי שבתאי, שאני בודק יום יום שאיננו מתחרט שלקח על עצמו את המשימה הכבדה והמאתגרת הזאת (לשמחתי, איננו). מרגע שנכנס לתפקידו הוא מקדיש לילות כימים ומיישם תכניות שיצעידו את המשטרה למילוי משימותיה למאבק בפשיעה ובטרור. אני יודע שהוא יצליח כי אני רואה את הדברים שבדרך. והשוטרות והשוטרים – שתפקדו נוכח המראות האיומים והקשים באופן הכי מופתי, מהיר ויעיל, הצילו, חילצו, ובוודאות מנעו אובדן חיים גדול אף יותר. ואני מוכן לעמוד בפני כל בדיקה, ולהשיב על כל שאלה. אני רוצה לעשות זאת".
לבסוף סיכם: "אני אחראי – אך אחריות אין פירושה אשמה. ההילולה השנה התקיימה כבכל שנה, מזה מאות בשנים, עוד לפני שקמה מדינת ישראל. בעת האסון – היו על ההר פחות שוהים מאשר בשנים רגילות. הרבה פחות. האסון הזה קרה השנה, אבל יכול היה לקרות בכל שנה אחרת. מחר יצויין יום אבל לאומי. הדגלים יורדו לחצי התורן. נרכין את ראשינו בכאב בפני המשפחות. נחבק אותן. ויחד עם כל הגורמים, במשטרה ומחוצה לה, כי זה הרבה מעבר למשטרה, נעשה הכל כדי שאסון כזה לא יישנה בישראל".
 

לאחר שנסיים לזהות ולטמון את מתינו, אתייצב גם אתייצב בפני המצלמות. אתייצב ואקח אחריות. כן, אני אחראי לכל דבר הקשור...

פורסם על ידי ‏Amir Ohana - אמיר אוחנה‏ ב- יום שבת, 1 במאי 2021
בנוסף, הרב הראשי לישראל, הרב ישראל לאו, ביקש לעצור לפני כניסת השבת את מבצע זיהוי הגופות וטען כי מדובר בחילול הקודש, אולם בשעות האחרונות המבצע חודש. 13 גופות טרם זוהו ולפני כניסת השבת פורסמה זהותם של 32 מתים באירוע. הממשלה אישרה במשאל טלפוני את יום ראשון כיום אבל לאומי ובו הדגלים ירדו לחצי התורן. עיריית תל אביב, שנוהגת להגיב לאירועים עם תאורת בניין העירייה, האירה את בניין העירייה בצורה של דגל ישראל כמחווה לאסון הגדול שאירע במירון. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צריך לחוקק חוק שחכ לא יכול ללכת עם זיפים
    משה 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או מגולח או זקן מלא בתנאי שהולך עם כובע או כיפה
    סגור
  • 1.
    נו... גם הפעם תמצא דרך להאשים את היועמ"ש?
    טובי גלפר 05/2021/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תנ"צ סיגל בר צבי אמרה בשידור חי שהוצגו לך באופן אישי כל הסיכונים. איך חתמת? האחריות העליונה עליך.
    סגור