משפט
אל על תשלם פיצויים למתמודדת נפש: "חוסר רגישות"
חברת התעופה תפצה אישה נכה נפשית שנאלצה להסתייע עורך דין רק כדי לטוס עם כלבת השירות שלה
כלבת שירות בשם נינה כמעט שגרמה לביטול חופשה בפריז של צעירה עם נכות נפשית, לאחר שאל על סירבה תחילה לאשר את טיסתה. רק לאחר התערבותו של עורך דין נענתה החברה לבקשה, אך המקרה הגיע לבית המשפט שפסק בעניין.
המקרה התרחש בפברואר 2024, כאשר הנוסעת, אישה צעירה המוכרת כנכה בנכות רפואית בשיעור של 50% ואובדן כושר עבודה מלא, רכשה כרטיסי טיסה לפריס. הנוסעת, המתמודדת עם התקפי חרדה ונוטלת תרופות פסיכיאטריות יומיות, מסתייעת בכלבת שירות המסייעת לה להתמודד עם המצב.
בעבר כבר טסה הנוסעת עם אל על בליווי כלבת השירות פעמיים בשנת 2023, אך הפעם המציאות הייתה שונה. כאשר פנתה לאשר את הטסת הכלבה, נתקלה בסירוב. נציגת אל על הסבירה: "להמשך למייל שלך לצערי לא אוכל לאשר את הכלב. הנהלים השתנו מעכשיו [בטיסה למדינות] לאירופה [מאשרים] רק כלבים רפואים כמו סכרת, אפילפסיה וכו".
גם לאחר פניות חוזרות התקבלה תשובה שלילית: "לצערי רק כלבי רפואי [...] מאושר לטוס ל[מדינות] אירופה ההנחיות השתנו מפעם אחרונה". בייאוש שלחה הנוסעת הודעה חריפה: "האם את מודעת לכך שאתם חשופים לקנס פיצויים על סך 50,000 שקלים על הפליית נכים? בנוסף לביטול חופשה ועוגמת הנפש שנוצרה? אבקש שוב, אנא הגדילו ראש במעט והתייחסו ברגישות".
רק לאחר שהנוסעת פנתה לעורך דין ששלח מכתב רשמי, הגיעה תשובה מפתיעה: "לאחר בדיקת כלל המסמכים והאישורים הנדרשים בהטסת כלב שירות, חברת אל על מאשרת את טיסתה של מרשתך".
הנוסעת הגישה תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב ודרשה פיצוי של 37,700 שקלים. אל על טענה בתגובה שהאישור היה תקף רק לארצות הברית ולא לאירופה, ושהחברה נאלצה לסרב מחשש לבעיות בכניסה למדינת היעד.
הרשמת הבכירה הלנה בורוכוביץ' ליטוין דחתה את הטענה לאפלייה, אך קבעה שההתנהלות הייתה "חסרת רגישות וחסרת הכלה". השופטת ציינה שיש להתייחס ברגישות לבקשות ליווי כלבי שירות, במיוחד לאחר אירועי השביעי באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל.
בסופו של דבר פסקה השופטת כי אל על תשלם פיצוי של 7,000 שקלים. השופטת ציטטה את השופט אליקים רובינשטיין שכתב: "גם לחוסר רגישות ותשומת לב מחיר, ומכאן הפיצוי".
עוד ב-
כזכור, פרסמנו על חברת תעופה שביטלה טיסה בגלל המתקפה האיראנית ונתבעה. כמו כן, פרסמנו על כך שבית המשפט חשף את "שיטת מצליח" של ישראייר ואיסתא. גם פרסמנו על כך שחברת איזי ג'ט חטפה בבית המשפט ותפצה: "זלזול מוחלט בנוסעים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



