משפט

רשת המלונות הידועה תשלם מיליון שקל ללקוחות: זו הסיבה המפתיעה

הפיצוי יחולק לאלפי לקוחות שהתארחו במלון בראון לייטהאוס באילת, זאת לאחר שהחברה הודתה בטעות בתום לב
דוד לוי | 
חופשה (צילום shutterstock)
הכל התחיל כשאלדד וקחי הזמין חדר מסוג "סופריור" במלון בראון לייטהאוס באילת. החדר פורסם באתר החברה כחדר בגודל של כ-36 מטר רבוע, אך כשהגיע למקום גילה שבפועל שטחו קטן באופן ניכר מהמפורסם.
הפרשה הובילה להגשת בקשה לתובענה ייצוגית ב-24 בנובמבר 2022. וקחי תבע מרשת מלונות בראון פיצוי מצטבר של כ-2.5 מיליון שקלים עבור כלל הלקוחות שנפגעו, בטענה כי החברה הפרה את חוק הגנת הצרכן והטעתה לקוחות לגבי גודל החדרים באתר האינטרנט.
הבקשה כללה גם טענה נוספת על הטעיית לקוחות במחירים - וקחי טען שבעת שביקש להזמין חדר במלון דברה בתל אביב, האתר הציג מחיר של 1,453 שקלים אך בשיחה הטלפונית עם נציגת החברה נקבע מחיר של 1,509 שקלים.
בתגובתה לתובענה, רשת בראון הודתה בטעות בנוגע לגודל החדרים באילת. החברה הסבירה כי מקור הטעות הוא בהסתמכות על מידע שפורסם בידי מי שהפעיל את המלון קודם לרכישתו על ידי החברה. בראון טענה כי מדובר היה בטעות בתום לב ולא במעשה מכוון, וכי החברה דאגה לתקן את האתר שבבעלותה במאי 2023.
לגבי הטענה על הטעיית מחירים, טענה החברה כי המחיר הנמוך באתר כלל הנחה מיוחדת של 5% עבור מי שמבצע הזמנה באתר בלבד, וכי לא נמצאה תקלה באתר במועד הזמנת המבקש.
אחרי דיון קדם משפט, הצדדים הגיעו להסדר פשרה במסגרתו, נדחתה הטענה על הטעיית מחירים וההליך התמקד בטענה על גודל החדרים באילת בלבד. על פי תנאי הפשרה, התחייבה בראון להעניק שוברי הטבה בשווי של 100 שקלים לכל אחד מלקוחותיה שהתארחו במלון לייטהאוס באילת בחדר שגודלו קטן מהמפורסם באתר, החל ממועד הפעלת המלון על ידי החברה ועד מאי 2023. הסכום הכולל של ההטבות יגיע עד 900,000 שקלים.
השופטת רונית אופיר אישרה השבוע את הסדר הפשרה וקבעה כי "התובענה בענייננו אכן הביאה להגשמת מטרות חוק התובענות הייצוגיות והביאה לאכיפתו של חוק הצרכן". הגמול ושכר הטרחה מבקש ועורכי דינו עומד על 180,000 שקלים בסך הכל. כמו כן, כחלק מההסדר, התחייבה בראון להמשיך ולפרסם את גודל החדרים הנכון באתר שלה ולוודא שגם באתרי אינטרנט אחרים המציגים את חדרי המלון יוצג מידע מעודכן ומדויק.
תביעה ייצוגית היא ללא ספק כלי צרכני יעיל בכך שהוא מאפשר לנהל תביעה אחת מרוכזת כאשר מדובר בתובעים רבים והדבר מביא לא פעם לתוצאות. כמו במקרה הזה וכפי שדיווחנו על חברת סלקום שתפצה את הלקוחות בעשרות מיליונים. כמו כן, פרסמנו על כך שטויוטה טויוטה תשלם מיליונים ללקוחות. גם דיווחנו על כך שיוזמי קמפיין "אתה הראש אתה אשם" ישלמו מאות אלפי שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה