משפט
הנוסעים הישראלים הפסידו טיסת המשך וקיבלו פיצוי כספי למרות הערעור
הרשמת עידית כלפה מבית המשפט לתביעות קטנות קבעה כבר במרץ כי הסוכנות לא יכולה להתנער מחובתה לתכנן כראוי את מסלול הנסיעה, וכי היא מחויבת לקחת בחשבון גם מצבים צפויים של מעבר בין טרמינלים וצורך בהפקדת מזוודות. בפסק הדין נכתב: "לא ברור כיצד אין מידע מסוג זה מצוי בידי סוכנות כגון הנתבעת, שזהו עיסוקה וזו מומחיותה, ולא לשווא התובעים הסתמכו על מומחיות זו".
עוד ב-
לדברי נציגיה המשפטיים של דיסקברי שהובאו בדה מרקר, בית המשפט אכן קיבל את עמדתה העקרונית של הנתבעת כי אינה נחשבת כ"מארגנת טיסה" אלא כסוכנות נסיעות בלבד, ולכן אינה כפופה לאותן חובות החלות על חברות תעופה בחוק שירותי התעופה. עם זאת, נטען כי ההכרעה התעלמה מהעובדה שחברת איבריה היא שהתרשלה בפועל: היא לא סיפקה לנוסעים כרטיסים ישירים לטיסת ההמשך, אלא חייבה אותם לבצע צ'ק-אין מחדש במדריד - נוהל חריג שאינו מקובל בטיסות המשך - ובעקבותיו נגרם העיכוב.
עוד הודגש כי דיסקברי, מתוך מחויבות ללקוחותיה, דאגה לרכוש על חשבונה כרטיסים חדשים לטיסה מאוחרת יותר ובכך הקטינה את הנזק שנגרם. החברה מתכוונת לבחון צעדים משפטיים נגד חברת התעופה, אותה היא רואה כאחראית הבלעדית למחדל.
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה



