משפט

תביעת ענק של 17 מיליון שקל נגד הפקת The Voice ישראל

במאי הוידאו עמי פרנזי וחברת פרנצי הפקות בע"מ תובע את אנדמול אנד שיין בע"מ שהפיקו את הריאליטי "דה וויס" בסכום עתק של 17 מיליון שקל. בכתב התביעה נכתב: "רק רוע ושכרון כוח יכולים להסביר את ההתנהלות הבריונית"
אביחי דלאל |  6
תביעת ענק נגד אנדמול (צילום Ygeffen רישיון CC BY SA 40 ויקימדיה)
תביעת ענק על סך 17 מיליון שקל הוגשה השבוע נגד הפקת "דה וויס", חברת ההפקות אנדמול אנד שיין ישראל. במאי הוידאו עמי פרנזי,  הבעלים של חברת פרנצי הפקות טוען כי הוא הכין 31 סרטוני וידאו לעונה החמישית של דה וויס ששודרה ב-2019 ולא קיבל על כך את התמורה הכספית שנחתמה בחוזה.
בכתב התביעה שנשלח באמצעות עו"ד אורן וינברג ועו"ד גליה מלוברוצקי לבית המשפט המחוזי בתל אביב נכתב: "תובענה זו עניינה דריסת החזק את החלש. ניצול ציני ודורסני שעשו הנתבעים בכוחם כלפי התובעים ויצירותיהם, בשעה שהתנהלו בשיכרון כוח בלתי מרוסן של שני עושי שוק: בכוחניות, ביריוניות ובוטות, זאת אל מול התובע, שבמשך תקופה סיפק להם שירותים באמצעות עסק עצמאי של אדם -יוצר יחיד כנ"ל". 
בהמשך נכתב בתביעה כי ללא התראה מוקדמת, ללא מחלוקות או סימן לחוסר שביעות רצון, החליטו באנדמול אנד שיין להפסיק לשלם לתובע על חודשים יוני ויולי ב-2019. פרנזי טוען שלקראת סוף יולי קיבל שיחה שבה הוא כונה "רמאי": "הנתנבעים החליטו על דעת עצמם להפסיק לשלם לתובעים, ללא כל סיבה, ולהפר את ההסכם איתם, וציפו שהתובע ינהג כיתר הספקים החלשים בתעשיית הטלוויזיה. 'יתקפל' ויסוג מעמדתו מהפחד לאבד את פרנסתו" נכתב בכתב התביעה.
עוד נכתב בתביעה: "הנתבעים הפרו בעצמם ו/או עם אחרים את זכויות היוצרים של התובע במספר שיא של 31 יצירות בלא  פחות מחמישה ערוצי הפצה שונים, שהם גם מהפופולריים והנצפים בישראל. הנתבעים סרבו ועדיין מסרבים לפרוע את חובם בסך הכולל של 129,987 ש"ח בגין אותם סרטונים".
פרנזי טוען בין היתר, שהוא עבד עם הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" של גיל הפקות ולטענתו השחירו מולם את שמו והוא נאלץ לאבד את העבודה איתם בעקבות הסכסוך שנוצר: "כתוצאה ישירה ממעשי הנתבעים איבד התובע את מטה לחמו, פשוט כמשמעו. שני השחקנים הגדולים בשוק, המהווים יחדיו את רוב רובו של השוק בו פועל התובע, שמהם הגיעו 85% מהכנסות התובע - שניהם הפנו את גבם לתובע באחת ושלא בצדק". 
עוד נכתב: "התובע הפך מיוצר מחוזר, בעל מקצוע מומחה, מוערך ומוכר לאדם מושמץ ומושפל. שמו הטוב נרמס ודימויו הוכתם לאורכה ולרוחבה של התעשייה, דבר שכיום כמעט בלתי אפשרי לתיקון. התובע יאלץ להתמודד עם כך כל חייו המקצועיים. עשרים ושלוש שנות בניין ויצירה ירדו לטמיון".
האשמות נוספות שפרנזי כתב בתביעה: "רק רוע ושכרון כוח יכולים להסביר את ההתנהלות הבריונית ומפרת כל חוק והסכם כדי למנוע את תשלום התמורה ליוצר שעבד ימים כלילות וסיפק במועד את המוצר ונותר עשוק ומנוצל".
בכתב התביעה הסכום כאמור אותו דורש פרנזי הוא 17 מיליון שקל שאותו הוא מפרט: חשבונית יוני 2019 על סך 77,220 שקל, חשבונית יולי 2019 על סך 52,767 שקל, הפרת זכויות יוצרים בחמישה ערוצים על 31 סרטונים בסכומים של 15.5 מיליון שקל. אובדן הכנסה מתחילת אוגוסט 2019 ועד לסוף פברואר 21 בעלויות של 670,508 שקל. פיצויים בלא  הוכחת נזק עוולת לשון הרע, מכל נתבע בנפרד ובסך הכל 285,208 שקל ופיצוי בלא הוכחת נזק עוולות מסחריות 200 אלף שקל, עוגמת נפש בסכום של כ-80 אלף שקל. 
עו"ד נועה נודלמן ממשרד עורכי הדין שמעוני-גרוס המייצגת את חברת ההפקה אנדמול אנד שיין ישראל אמרה בתגובה: "תמוה בעינינו כי כתב התביעה נמסר לתקשורת לפני מסירתו לנתבעים. מכל מקום, תגובתה של אנדמול לטענות תימסר לבית המשפט". 
מעו"ד אורן ויינברג המייצג את פרנזי נמסר בתגובה: "כתב התביעה מגולל פרשה חמורה של שימוש מפר בעשרות יצירות מקוריות בערוצים רבים ובתפוצה עצומה ומתאר פגיעה שפוגע גוף גדול וחזק ביוצר עצמאי בודד וניצול לרעה של הפרשי הכוחות בין מי שיש לו שליטה מוחלטת בשוק הפקות הריאליטי לבין יוצר התלוי בהם לפרנסתו. גם עשו שימוש מפר חסר תקדים בעשרות יצירות וגם לא שילמו בעדן דבר, גם לא בדיעבד".
עוד הוסיף עו"ד ויינברג: "במקום לקבל אחריות על מעשיהם החליטו להכפיש את התובע ולגרום לו נזק בלתי הפיך. כתב התביעה הוגש כשהוא נתמך בשלוש חוות דעת מקצועיות שונות של מומחים מובילים, כל אחד בתחומו. זו ודאי לא ההתנהלות שניתן לצפות מקבוצת תקשורת בינלאומית ענקית וממי ששולט למעשה בשוק שליטה מוחלטת. מה שנחשף בכתב תביעה זה הוא קרוב לוודאי רק קצה הקרחון".

עו"ד אורן ויינברג.
קרדיט תמונה ראשית: Ygeffen, רישיון CC BY-SA 4.0 ויקימדיה, יחצ
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בהצלחה תותח (ל"ת)
    אורן 04/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בהצלחה אלוף (ל"ת)
    דוד 04/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תובענה של ווייס
    רון סטון 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תשמעו אתם מצאתם עורכי דין לא פשוטים בכלל ואני גהה על הסכומים שאתם דורשים בלי למצמץ אפילו , יפה שציירתם את בעל הבית של הסירטונים כאחד הקטן המסכן ואותו אחד שבקושי נושם , לא שאכפת לי אם תזכו ב15 מליון או 70 מליון מה שאני יכול להגיד שקודם כל שאת הפשרה הם יעשו שיהיה הכל כולל שכר עורך הדין ובית כל אני מקווה שהדד הנתבע צריך להביא את התביעה הזאת לכתב ההגנה שיהיה שאם תקבלו או דרך פשרה או גישור שאם הסכום ירד ל3 מליון אז כל התביעה מבוטלת לחנך את אותם שתובעים מליונים בשביל לקבל כמה מאטת אלפים , כמו דהיה אצלי שעובד תבע 1.7 מליון פיצויים שעות נוספות פנסיה חופשות ימי הבראה ועוד ועוד ובסוף ריבל לפי הסכמת הצדדים 23א שהיא שהשופטת פוסקת וזהו וכמה קיבל הגנב הגזלן והחרה 90 אלף שח ושזה יהיה לו לתרופות וחלק הארי של זה יהיה גם לתרופות של עורך הדין אמן
    סגור
  • 3.
    ניצול ציני
    אור 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיצליח בתביעה מספיק עם השרלטנים שמנצלים אנשים חלשים
    סגור
  • 2.
    סוף לבריונות
    נטע 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התנהגות גועל נפש, חייבים לשים סוף להתנהגות החופשית והבלתי מתחשבת של החברות הגדולות מול הספקים הקטנים והבינוניים.
    סגור
  • 1.
    בהצלחה (ל"ת)
    שלומי 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור