משפט

כתב אישום הוגש נגד תוקפי כתב וצלם כאן 11

כתב אישום הוגש הבוקר נגד שני תוקפי צוות כאן 11, הכתב יואב זהבי והצלם רוליק נוביצקי בשכונת התקווה ביום חמישי האחרון. ארגון העיתונאים: צעד ראשון חשוב בדרך להטמעת המסר שתקיפת עיתונאים לא תעבור בשתיקה
מערכת ice | 
תקיפה כאן 11 (צילום צילום מסך)
בבית משפט השלום בת"א הוגש הבוקר כתב אישום נגד יוסף פרץ ויוסף מעטוף, שני תוקפי צוות כאן 11, בשכונת התקווה ביום חמישי האחרון. כזכור השניים הגיעו לסקר את העימותים בשכונה בעקבות הפגנה שהייתה שם של אנשי ימין. 
על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד רותם נוימן וסרמן צויין כי בעת שצוות התאגיד שהה ברחוב תקפו הנאשמים את הצלם רוליק נוביצקי מאחור ובהפתעה. מעטוף היכה בראשו של הצלם באמצעות קסדה והפיל את המצלמה שרוליק אחז בידו והיא התרסקה.  מיד לאחר מכן, בעט פרץ בצלם ותקף אותו באמצעות אגרופיו. במהלך ניסיונו להתגונן מהתקיפה, מעד נוביצקי ונפל לאחור ובעודו מתרומם, מעטוף הטיח את הקסדה בראשו פעם נוספת. כתוצאה מהמעשים נגרמו לצלם התאגיד חבלות בפנים, בקרקפת ובצוואר והוא נזקק לטיפול רפואי.
בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד נוימן וסרמן כי: "העובדה כי מדובר בתקיפה מכוונת, במסגרתה הציבו המשיבים את צוות התאגיד כמטרה לתקיפה אלימה, ללא כל התגרות מצדם, ועל רקע ביצוע תפקידם, מעידה כאלף עדים על מסוכנותם."
כתב התאגיד שהותקף יואב זהבי פרסם אתמול (שני) בפייסבוק כי הוא צפוי להגיע להגשת כתב האישום לצד קישור לכתבה שעוסקת בתקיפות ההולכות וגוברות לאחרונה כנגד עיתונאים ששודרה בתאגיד. 
יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי בירך על החלטה להגיש כתבי אישום כנגד תוקפי התוקפים ואמר: ״צעד ראשון חשוב בדרך להטמעת המסר שתקיפת עיתונאים לא תעבור בשתיקה. תפקידם של עיתונאים הוא לשרת את הציבור, ופגיעה בהם היא פגיעה בציבור כולו וביכולתו לקבל מידע אמין ממה שקורה בשטח. אנו מקווים שהטיפול לא ייעצר רק במי שנותן את האגרוף אלא גם באותם מסיתים שמייצרים את האווירה הציבורית שמכשירה את האגרוף".
כזכור החל מסוף השבוע הוחלט להצמיד שמירה לעיתונאי חדשות 12, עקב איומים רבים שהם מקבלים על חייהם. בשבוע שעברה הותקפה גם העיתונאית אילה חסון בצורה קשה כשאבן נזרקה לעברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה