משפט

תבעה פיצוי בגין הטרדה מינית מהמדינה, זה הסכום שגרפה

מורה מאיזור המרכז הגישה תלונה עך הטרדה מינית, ותבעה את מנהל בית הספר, ומפקחת בית הספר לצד המורה שהטריד אותה בשל טיפול לקוי בתלונתה, המשפט לא הכיר בהטרדה, אך למרות זאת היא גרפה פיצויים מהמדינה על המקרה
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום pixbay)
התובעת והנתבע היו בתקופה הרלוונטית לתביעה, עובדי הוראה במשרד החינוך ולימדו בחטיבת ביניים. נתבע נוסף היה מנהל בית הספר והנתבעת הייתה מפקחת בית הספר במועד הרלוונטי במהלך חודש מאי 2017 בין שני המורים, גבר ואישה, התעורר ויכוח סביב שני נושאים עיקריים: הראשון - טענותיה של התובעת כי הנתבע העתיק דפי עבודה שהתובעת הכינה לתלמידיה, והשני - בקשת הנתבע מהתובעת לבטל שאלה במבחן, וסירובה של התובעת לעשות כן. בית הדין האזורי לעבודה תל אביב לאחר ויכוח שהתקיים בין התובעת לנתבע ביום בחדר ההכנה בבית הספר, השניים נפגשו שוב בעמדת הקפה בחדר המורים, שם לטענת התובעת, הנתבע "הטריד אותה מינית".
השניים התווכחו בחדר ההכנה בבית הספר, בשעות הבוקר. לאחר אותה שיחה פנתה התובעת לחדר המורים להכין לעצמה שתיה חמה, היא נוכחה לדעת כי מלאי הכפיות אזל ומזגה לעצמה קפה ישירות מהמארז. לפתע הגיח מאחוריה הנתבע, דחף את התובעת לעמדת הקפה, פתח ביד שמאל את מגירת הכפיות, ואת ידו הימנית הניח על ישבנה תוך שהוא מחייך ומודיע לה כי הוא "רוצה כפיות".
המורה התובעת סגרה את המגירה, פנתה לנתבע ואמרה לו באופן ברור וחד משמעי שאין כפיות במגירה וביקשה שיתרחק ממנה חצי מטר לאחור ושלא יעז לגעת בה. התובעת הסתובבה לכיוון כוס השתייה שלה, כאשר הנתבע דחף אותה בשנית לעבר עמדת הקפה, פתח בידו השמאלית את המגירה ופעם נוספת הניח את ידו על ישבנה. התובעת הסתובבה שוב לעברו בכעס ודרשה כי יתרחק ממנה ושלא יגע בה. התובעת הסתובבה כדי לקחת את השתייה שהכינה ואז הנתבע חזר שוב על התנהגותו בהתרסה ובחיוך באומרו "מה כבר תעשי לי?". התובעת צעקה על הנתבע ,ומורה אחרת – הייתה עדה לצעקותיה.
 
נוכח כל האמור התובעת עתרה לפיצויים בסך 410,000 שקלים. התיק הוכרע אחרי שבחקירת מקרה ההטרדה המינית לא נמצא כוונת זדון מצידו של הנתבע, אך מכיוון שהליך התלונה של התובעת למנהל בית הספר והמפקחת, שנתבעו גם הם, גרר התעמרויות בגין ולא טופל כראוי, הוחלט כי המדינה תשלם לתובעת סך של 70 אלף שקלים הכוללים פיצוי של 10,000 שקלים בגין התנכלות בהתאם לחוק למניעת הטרדות מיניות, עוד פיצוי בסכום זהה בגין אפליה על רקע הגשת תלונה על הטרדה מינית, עוד פיצוי בסך של 50 אלף שקלים בגין אי נקיטת אמצעים לבירור התלונה ולמניעת התנכלות. מלבד זאת, תישא המדינה בהוצאות המשפט של התובעת בסך של 1,500 שקלים, ועוד 15 אלף שקלים דמי טרחה לעורך דינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזו מין כותרת זו? "גרפה"?
    ליאור 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עורך הכותרת מראה לנו מה הוא חושב?
    סגור