משפט

תביעת ענק של 17 מיליון שקל נגד קבוצת חג'ג'

תביעת ענק נגד קבוצת חג'ג',  40 רוכשי דירות בפרוייקט של הקבוצה ברחוב איינשטיין בתל אביב שטוענים כי הפרוייקט הוצג כפרוייקט של קבוצת רכישה וקבוצת חג'ג' פעלו כיזמים ואיחרו במסירת הדירות. חג'ג': "הפרויקט נבנה במסגרת קבוצת רכישה"
אביחי דלאל |  4
צחי ועידו חג'ג', קבוצת חג'ג' (צילום טל ציקורל)
תביעת ענק נגד קבוצת חג'ג'. ביום חמישי האחרון, כארבעים אנשים שרכשו ב-2012 דירות בפרוייקט בניה בתל אביב או בעלי זכויות מקרקעין על חלקה שהוקם עליה פרוייקט של קבוצת חג'ג', הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד קבוצת חג'ג', צחי חג'ג' ומלון רג'נסי בע"מ בסכום שקרוב ל-17 מיליון שקל בטענה לאיחור במסירת הדירות. התביעה היא בעניין הפרוייקט של קבוצת חג'ג' ברחוב איינשטיין בתל אביב יפו שיצא לדרך לפני כעשו וכלל שני בניינים בני 74 דירות מעל קומת המסחר.
לפי כתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד פז מוזר ועו"ד עומר-זיו אשכר ממשרד ליבליך-מוזר -גליק, עורכי-דין, הרוכשים טוענים כי בשנת 2012 קבוצת חג'ג' יזמה רכישה של מקרקעין ומכירת דירות לרוכשי דירות, במה שנחזה להיות קבוצת רכישה. הפרוייקט היה למעשה פרוייקט יזמי של הקבוצה, אך למרות שנהנתה מהתועלת הכרוכה בהיותה "יזם", הקבוצה לא מסרה את הבטוחות לרוכשי הדירות. כמו כן, הרוכשים טענו שהקבוצה ניסתה לגלגל הוצאות ונזקים שנמצאים באחריות ובשליטתה על עף שהקבוצה היא הנהנית העיקרית מהם. 
 
התובעים טענו בין היתר כי הקבוצה הציגה להם מצג שווא בנוגע לעלויות הבנייה. אחת הדוגמאות שהובאה היא הצגת הצורך בארבע קומות מרתף כשבפועל קיימת רק קומה אחת. עוד תקפו כי הקבוצה "הסתירה את האמת מרוכשי הדירות ובתרמית גרמה להם להתקשר בהסכמים".  בניית הפרוייקט הושלמה באיחור של כ-16 חודשים. בכתב התביעה ציינו כי: "התנהלות זו של קבוצת חג'ג' שיטתית. קבוצת חג'ג' מנסה להנות מהתועלת הכרוכה בהיותה. יזם אך לא לשאת באחריות וחובות של יזם, לרבות לפי חוק המכר. התנהלות זו חזרה על עצמה. בפרויקטים שונים, שם בין היתר, הוגשו נגד חג'ג' גם תלונות לממונה על חוק המכר. באחד הפרויקטים. חג'ג' ו/או מי מטעמה אף הכירה, בעל כורחה, בהיותה יזם, למרות שמלכתחילה הוצג הפרויקט כקבוצת רכישה".

מקבוצת חג'ג' נמסר בתגובה: "הפרויקט נבנה במסגרת קבוצת רכישה. הטענה לפיה קבוצת חג'ג' אחראית לאיחור במסירה אינה נכונה, משום שהאחריות על המסירה הינה של הקבלן שאותו בחרה קבוצת הרכישה, שהינו מבין הקבלנים המובילים בישראל. האיחור במסירה הינו של מספר חודשים ספורים ולא כפי שנטען, ועל הקבוצה להפנות את טענותיהם לקבלן (שלו טענות נגדיות). מדובר בפרויקט יוקרתי ומוצלח, שבו הרוכשים שילמו מחיר של כ-20 אלף שקל בלבד למ"ר, מחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק המבוקש בפריים לוקיישן בתל אביב. בכל הנוגע למרתף החנייה, הרי שכתנאי לקבלת היתר ולדיון בהתנגדויות, נדרשה הקבוצה לבטל חניות שתוכננו תחילה כעיליות לפי התב"ע, ולכלול אותן במרתף. לאחר שלא הצליחה הקבוצה להפוך את החלטת העירייה, הוחלט בידי נציגות הקבוצה וגם בידי אסיפה כללית של חבריה לאשר הן את החניון הנוסף והן את העלות הספציפית בגינו, כבר בשנת 2014. יש לציין כי לחניות אלו שווי רב אשר מתעלמים ממנו בתביעתם".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה יש לצפות מפרענקים (ל"ת)
    מאיר 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    קבלנים
    אור 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האחים עושים מיליונים ולא מתביישים לרמות את אלו שבטחו בהם
    סגור
  • 2.
    ישראלים חזירים. קיבלו דירה בזול ותובעים (ל"ת)
    חבל לא נפלו על ענבל 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    מפוקפקים
    לא סובל אותם 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיטה
    סגור