משפט

הסתיימה החקירה הנגדית של ניר חפץ בתיק 4000

הסנגורית עו"ד מיכל רוזן-עוזר הפרקליטה של איריס אלוביץ' חוקרת את חפץ שחשף: "איריס היא לא הייתה רלוונטית וגם הייתה מאוד פסיבית. היא רק הקשיבה. היא לא תרמה לשיחה במאומה. זו האמת״. על יאיר נתניהו: "השתלט על מדיניות ההסברה של הסביבה של אביו"
מערכת ice |  1
ניר חפץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עו"ד מיכל רוזן-עוזר, הפרקליטה של איריס אלוביץ' חוקרת היום (רביעי) את ניר חפץ בבית המשפט המחוזי בירושלים, בחקירה הנגדית. החקירה של רוזן-עוזר החלה ותסתיים כבר היום. 
רוזן עוזר התייחסה לחקירה הראשית ועסקה בעיקר בתקופה של אחרי הבחירות בשנת 2015, אז העיד חפץ כי יאיר נתניהו נכנס חזר לסביבה של אביו. "חשבתי שהוא גורם נזק אדיר לאביו ולמדינה" אמר חפץ הבוקר "לא חשפתי את שמו כלפי אלוביץ', אשים כמו אילן ישוע, הייתי מנסה להסתיר את הקלון שהוא מנהל את ההסברה של הסביבה של אבא שלו. בעניינים של יאיר  עברתי דרך אבא שלו, היה חייב להיות מסונכרן עם בנימין נתניהו". 
חפץ טען שהוא מעדן את הפרטים בכדי לא להוציא את הכותרות מבית המשפט ורמז שאם הוא ירצה לפרט יותר "יכולות להיות פה הרחבות הו...הו..."  לאחר מכן, עו״ד מיכל רוזן עוזר, עסקה בלוחות הזמנים ובמועד הראשון שבה הכיר את איריס אלוביץ׳. 
 
רוזן-עוזר: ״אתה אומר בחקירה ״הפגישה התקיימה בבית אלוביץ ואני עד אז לא הכרתי את איריס אלוביץ׳. במשטרה אמרת אמת?״. חפץ: ״לגמרי״. רוזן-עוזר: ״וזה משקף זיכרון אותנטי כי אתה מספר שאתה זוכר שזו פעם ראשונה שאת מכיר אותה כי ״לא היה לך נעים מבעלת הבית״. חפץ השיב, ״נכון״, והוסיף: ״איריס היא לא הייתה רלוונטית וגם הייתה מאוד פסיבית. היא רק הקשיבה. היא לא תרמה לשיחה במאומה. זו האמת״.
בחקירה הנגדית הוצגו אמירות נוספות של חפץ בחקירותיו במשטרה שבהן אישר זאת, לא הכיר אותה לפני כן. על הפגישות שבהם השתתפה איריס חפץ אמר שוב: ״איריס אלוביץ׳ זה רק אחרי ה-27 בדצמבר 2016״.
״כל מה שקשור בגברת אלוביץ׳ לא קשור בהחלטה שלי להיות עד מדינה. אני מזועזע כמוך שהיא יושבת פה״ אמר חפץ. 
עוד לפני כן שאלה רוזן: ״בחקירה במשטרה אמר שבקשת שרה שיפגש עם פילבר בעניין אלוביץ׳ היתה חייבת להיות אחרי שהכיר את איריס. חפץ אישר שבמשטרה אמר אמת. עוד הוצגה לחפץ אמירתו במשטרה שהתבקש להעביר את המסר הכועס שלפיו שרה ביקשה ממנו להעביר לאלוביץ׳ שהם לא חברים יותר, הייתה במחצית 2017. הרקע: כעסה של שרה נתניהו על מינוי אבירם אלעד שהיה בסוף 2016 ונותר בתפקידו למורת רוחה.
רוזן-עוזר: ״את האמירה הזו אתה מיקמת בחקירות שלך מיקמת בשנת 2016 ואפילו 2017, וזה אחרי כל הכתבות של אמיר טייג על כל העניינים הרגולטוריים״. חפץ: ״אני לא יודע מה זה אמיר טייג, אבל אחרי הכתבה של גידי וויץ ב-2015, כן אחרי״.
 
חפץ לא מצליח להסביר מדוע מעולם לא אמר את המשפט ״מה, הם לא מבינים שהאתר שלהם?״. חפץ: ״אני לא יודע למה לא אמרתי את זה לפני 4 שנים״. רוזן-עוזר: "לא במשטרה, לא בחקירות, מעולם״. חפץ: ״גם במשטרה אמרתי אמת, וגם פה אמרתי אמת. נדמה לי שאמרתי את זה בריענון, לא?״.  רוזן-עוזר: ״לא. פעם ראשונה רק פה בבית המשפט״. 
עוד עולה מהחקירה הנגדית כי למרות שמינויו של אבירם אלעד לעורך וואלה עורר מורת רוח רבה אצל שרה נתניהו, הוא נותר בתפקידו כעורך וואלה עד שב-2018 החליט לעזוב.
חפץ סיים להתייחס לתיק 4000, בשבוע הבא תהיה חקירה נגדית של ניר חפץ בתיקים 1000 ו2000. כמו כן, הפרקליטות בירשה לבטל את הדיונים שעתידים להתקיים בשבוע הראשון של חודש ינואר במטרה להיערך לקראת העדים הבאים במשפט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חוכא ואיטלולא (ל"ת)
    יוסף 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור