משפט

ראש העיר הותקפה בכתב-ההגנה: תבעה אזרח בגלל חיזור כושל?

לאחר שתבעה את תושב העיר ב-2.5 מיליון שקל יחד עם עיריית אור יהודה. כתב הגנה חריף הוגש לראש העיר ליאת שוחט על ידי תושב העיר שטוען כי הוא דחה את חיזוריה והוסיף שורה של תלונות ודוגמאות שהעירייה ושוחט עשו לכאורה. מטעמה של  שוחט: "סיפורים מופרכים עד כדי גיחוך"
אביחי דלאל |  3
ליאת שוחט (צילום ויקיפדיה/ ראובן קופיצ'ינסקי)
לאחר התביעה של ראש העיר אור יהודה ליאת שוחט והעירייה עצמה שהוגשה נגד אזרח, ביום רביעי האחרון הוגש כתב ההגנה של האזרח משה שירי ובו הוא תוקף ומציג צד מעניין לטענות נגדו.
בכתב התביעה שפורסם ב-ice, עיריית אור יהודה והעומדת בראשה, ליאת שוחט,  הגישו בסוף אוקטובר תביעת ענק נגד תושב העיר משה שירי בסכום של 2.55 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות בא כוחם עו"ד בן קרפל. התביעה בגין 58 פרסומי לשון הרע שפירסם שירי נגד העירייה ונגד שוחט.
שוחט ועיריית אור יהודה תבעו את תושב העיר משה שירי לאחר סינונים של כלל הפרסומים והתמקדו ב-58 פרסומים שלטענתם נבחרו בקפידה למרות ששירי כתב יותר. הפרסומים פורסמו גם ברשתות החברתיות מפרופיל פיקטיבי. כמו כן, שירי הדפיס גם שלטי ענק עם תמונה של ראש העיר ועליה אמירות מכפישות ונסע איתם לסיבוב ברחבי העיר. עוד טוענים כי אותו תושב "עבד ועודנו עובד בהרס חיי שוחט ובחרוב תדמית אור יהודה? שירי השקיע אין סוף שעות כדי לנצח על מסע השמד, השקיע כספים (למשל בשלטי חוצות) וגם השקיע מחשבה רבה ותכנון".
 
בכתב ההגנה שנשלח באמצעות באה כוחו של שירי, עו"ד פזית רוור, טוען שירי כי הוא לא העלה את הפוסטים שעלו בכתב התביעה לרשת. לדבריו מדובר בפרופיל פיקטיבי ואין לדעת מי העומד מאחוריו. עוד הוסיף, כי הוא עוסק בעבודות מזדמנות והפרופיל היחידי שבשמו פעל ברשת הוא על שם תריסים שירי, פרוופיל שאינו פעיל.
עוד נטען בכתב ההגנה כי ראש העיר חיזרה אחריו, בכתב ההגנה תקף את ראש העיר וטען כי מדובר "בתביעה נקמנית של אישה זנוחה אשר חיזוריה כלפי הנתבע נדחו פעם אחר פעם על ידו. ויודגש כעת התובעת 1 (ליאת שוחט) ביקשה בעבר לנהל קשר רומנטי עם הנתבע (משה שירי), אשר דחה את חיזוריה, וכאשר לא יכול היה לעמוד יותר בפרץ ניתק כל קשר עם התובעת 1; שעה שחיזוריה האובססיביים כמעט ועלו לו בחיי נישואיו. לעניין זה מצרף הנתבע התכתבויות וואטס אפ בהן התובעת 1 מזמינה אותו לביתה בשעות בהן אף אדם נוסף איננו - כאשר מטרת ההזמנות הייתה ידועה לשני הצדדים".
בהמשך צירף רשימה של תלונות שהגיש נגד שוחט. בין היתר, שירי טען כי מדובר בתביעת השתקה. עוד נטען, כי בגלל שהוא היה בקשרים טובים עם ראש העיר בעבר והחשד של ראש העיר כי מדובר בו נעשה בשל אותה היכרות איתה. 
בין הטענות, שחיתויות חמורות שנעשו לכאורה על ידי שוחט ועיריית אור יהודה.בין השחיתויות שעלו בכתב ההגנה: קבלת שוחד בחירות, גניבת קרקעות לדוגמה אישור לקדם פרוייקטים של יזם מבלי אישור של רשות מקרקעי ישראל, קידום של פרוייקט "טרמינל סנטר" בניגוד לעמדת משרד החקלאות ועל ידי הקצאות של 10.5 מיליון שקל ממשרד הפנים,קידום של פרוייקטים שבהן מקורביה של שוחט מחזיקים בנכסים. שירי אף התלונן על איומים ברצח על ידי גורמים עבריינים שלטענתו נשלחו על ידי יזמים. דברים אלו עלו בכדי להדגיש כי לתובעות יש אויבים רבים שעלולים להסתתר מתחת לפרופילים הפיקטיביים.
בתמצית טענות ההגנה שירי הכחיש את הקשר לפרסומים שנגעו בתביעה ונכתב כי: "מדובר בתביעה קנטרנית וסחטנית של תובעות, ובמיוחד ליאת שוחט, המנצלת את כוח השררה ומשאבי הציבור על מנת להגיש נגדו תביעת השתקה שנתיים לפני בחירות בחששה הרב כי פרסום מעשיה יגרום לכך שלא זו בלבד שלא תוכל לנסות ולהיבחר לקדנציה שלישית; אלא שקיים חשש, יותר מאשר סביר, כי זו תועמד לדין על התנהלותה".
מטעמה של ראש העיר, עו"ד ליאת שוחט נמסר ל-ice בתגובה: "כתב ההגנה ההזוי שהוגש ללא כל אסמכתאות מעלה על הכתב סיפורים מופרכים עד כדי גיחוך. נדמה שבניסיונו להימלט מאימת הדין מפאת חומרת מעשיו, אומר הנתבע כל אשר על דימיונו. הנתבע כותב שקרים הזויים מתוך רצון לברוח מהדין אליו נתבע, ולכן אנו נמצה עימו את הדין בבית המשפט. צר לנו שאתם נותנים יד לאיוולת שכזו ומפרסמים סיפורים שכאלה ללא כל אסמכתא או חיבור למציאות. אם זו הדרך, אפשר להמציא סיפור בכל נושא ועניין ועל כל אדם, ולהעלותם, ללא כל תימוכין, במסגרת דיונים משפטיים ובחסותם. כנראה אצל הנתבע, אלביס עדיין חי והעולם שטוח".
מטעמו של משה שירי נמסר ל-ice: "בניגוד לטענת הגברת ליאת שוחט, כל הכתוב בכתב ההגנה מגובה במסמכים, פרוטוקולים, צילומים ותצהירי חברי המועצה. מוטב לה לתובעת שתלמד היטב את כתב ההגנה והמסמכים הנלווים אליו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    משטרה ישנה בעמידה.מה שקורה בעירייה ,דחוף לפתוח בחקירה. (ל"ת)
    אביה 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    מחכים לדוד יוסף (ל"ת)
    מורן 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    כשאין מה לטעון, טוענים קשקושים
    דודי ירוחם 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מוטב לבדוק את מצבו הנפשי של הנתבע ועד כמה הוא כשיר בכלל
    סגור