משפט

ביטוח לאומי בחשיפת ענק: החברה שהעסיקה שליחי וולט הסתבכה

התפתחות בחקירת החברה שסיפקה שליחים ל"וולט": אחיו של החשוד העיקרי נעצר, חשבוניות פיקטיביות שוחזרו ממחשבים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים
מערכת ice |  2
וולט (צילום מתוך אתר וולט, פלאש 90)
אושרי סויסה, מנהלן בפועל של חברות לאספקת שירותי כוח אדם בתחום השליחויות וההתקנות, נעצר בחשד להתחמקות מתשלום מס בעשרות מיליוני שקלים בגין הכנסות ממתן שירותים לחברות שונות, בהן חברת "וולט", ובהפצת חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-320 מיליון שקל. אושרי סויסה חשוד כי היה שותף פעיל לעבירות שבגינן נעצר אחיו, ליאור סויסה, מנהלה בפועל של חברת "פרימיום שליחויות", בדצמבר האחרון.
ליאור סויסה נעצר לאחר חקירה סמויה ממושכת של מחלקת החקירות מכס ומע"מ ת"א ופקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, יחד עם נציגי אגף החקירות של הביטוח הלאומי. על פי החשד, הקים ליאור סויסה כ-40 חברות קש אשר חתמו על הסכמים במסגרתם התחייבו להעסיק באופן ישיר מאות עובדים בתחום השליחויות וההתקנות אשר סיפקו שירותים לחברות שונות, בהן חברת השליחויות "וולט". בפועל, חשוד ליאור סויסה כי שילם לאותם עובדים את כל משכורתם או חלק ממנה במזומן, על מנת להתחמק מתשלומי "ניכויים" למס הכנסה ולביטוח לאומי.
 
בנוסף, חשוד ליאור סויסה בהפקת חשבוניות מס פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים על מנת להתחמק מתשלום מס ולהסוות את תשלום השכר במזומן. על פי החשד, החשבוניות הפיקטיביות גולגלו בין החברות השונות שבשליטתו של ליאור סויסה, על מנת לייצר מצג שווא לפיו העובדים שסופקו על ידי חברת "פרימיום שליחויות" לא היו עובדים ישירים שלה אלא סופקו לה על ידי חברות אחרות. 
בעקבות הפיכת החקירה לגלויה, נערכו חיפושים בבתי ומשרדי המעורבים בפרשה. במהלך החיפושים התברר כי ספרי הנהלות החשבונות של החברות הועלמו, אך נתפסו מחשבים אשר מהם שוחזרו בהליך חקירתי ומיצוי ראייתי מרבית החשבוניות הפיקטיביות אשר הופקו על ידי החשודים. מחשבים אלה נתפסו במשרדיו של אושרי סויסה. כמו כן, עם התפתחות החקירה נאספו עוד ראיות הקושרות את אושרי סויסה לביצוע העבירות יחד עם אחיו ליאור.
עו"ד ורואה חשבון יעקב דהן, בא כוחו של מר אושרי סויסה, אשר נחשד בהפצת חשבוניות פיקטיביות במאות מיליוני שקלים במסגרת פרשת חברת וולט מסר בתגובה כי "מדובר בטענות שאינן נכונות בלשון המעטה בניסיון פסול לכרוך בצורה מופרכת את אושרי סויסה לפרשה המדוברת. לא בכדי, כב' בית המשפט השלום בראשון לציון קיבל בדיון המעצר שהתקיים בשבוע שעבר, את טענותינו והורה על שחרורו המיידי של מרשנו בהפקדת סך של 10,000 ש"ח בלבד ועיכוב יציאה מן הארץ ל-30 יום, זאת כאשר המדינה דרשה שיפקיד 150 אלף שקלים במזומן ויוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ ל-180 יום".
חשוב לציין, כי כב' השופט טל ענר קבע, כי אין אינדיקציה, כי מרשנו ניסה להתחמק בדרך כלשהי מחקירה. מר אושרי סויסה לא ישב במעצר ולו דקה אחת ושוחרר בערבות בתנאים מינימאליים כאמור.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ""לך ישר" תגיע ללשכת התעסוקה" (ל"ת)
    ישר 04/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תותחים
    שליחת וולט 04/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך אני שמחה שסוף סוף נתפסו הגנבים,הרמאים האלו. כל הכבוד לכם הרשויות.
    סגור