כסף וצרכנות

מה היה המשלוח הראשון של וולט בישראל?

שלוש שנים וחצי מאז הקמתה בישראל, חברת וולט חולשת על מעל 10,000 שליחים, בכמה ערים בישראל. שליחי וולט משתכרים בממוצע כ-70 שקל לשעה, ועדיין נאבקים על ביטוח לאומי, ומה קרה לשליח הראשון של וולט כשהביא את ההזמנה?
מערכת ice |  9
וולט (צילום מתוך אתר וולט, פלאש 90)
אליה יוספיאן, מנהל האופרציה של וולט בישראל, חושף מספרים מאחורי החברה שכיום חולשת רק על מעל 10,000 שליחים, ומספר גם מה היה המשלוח הראשון של וולט בישראל אי פעם.
את הדברים אמר יוספיאן לכתב דה-מרקר נתנאל גאמס בראיון שנערך עמו. יוספיאן מנהל האופרציה בחברה, משמש כמשנה לאחר המנכ"לית ליאור אשכול והינו אחד ממייסדי וולט בישראל, וזאת לאחר שנסע בשנת 2018 לפינלנד - שם הוקמה החברה - כדי להביא את הסטארטאפ ארצה מהמייסדים.
 
בשלבי הבנייה הראשונים, מספר יוספיאן, היו בחברה רק עשרה עובדים, והפלטפורמה כבר הייתה מוכנה לשימוש בישראל והגיע זמן הטסט: המסעדה שנבחרה -"פנדה פיתה" בשוק הכרמל בתל אביב. לדברי יוספיאן, כשהשליח הגיע נעמדו עובדי החברה על הרגליים ומחאו לו כפיים. 
בסיכום המספרים של וולט בכתבה: ישנם למעלה מ-10,000 שליחים, שברובם בני 35 ומטה ורובם עובדים בפחות מחצי משרה (בערך 60 שעות בחודש). כמה זמן מחזיק מעמד שליח? עד 7 חודשים בממוצע. המשכורת: 70 שקל לשעה.
 
רק לאחרונה יצאה וולט בבשורה גם למגזר החרדי בירושלים עם הקמת "וולט למהדרין" . האפליקציה תסנן עבור המשתמשים רק מסעדות וחנויות המוכרות מוצרים עם כשרות למהדרין. 
עמרי שינפלד, מנהל קשרי ציבור בוולט, אמר: "לאוכלוסייה החרדית מגיע להנות מהמהפכה הצרכנית הזו שתתן לה חוויית שירות מעולה ותחסוך הרבה זמן יקר. אנחנו מצפים ומתרגשים לשרת את האוכלוסייה החרדית בירושלים, ביתר הערים בהם אנחנו פועלים ובאלה שנתרחב אליהן בהמשך".
המהלך מגיע כשברקע בזמן האחרון ישנו גל של תלונות נגד "וולט", כאשר לקוחות רבים טוענים על עיכובים בלתי נסבלים במשלוחים שלהם. הבעיה מתעצמת עם הטענה של הלקוחות כי אין מענה אנושי לתקלות שהולכות ומתרבות.
 
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    וולט? זה ליגה אחרת!
    עמנואל 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מצד ראייה של שליח העבודה בוולט היא ליגה אחרת! עבודה עם חופש וקלילות רבה,שכר גבוה במיוחד שכמעט מבייש את בעלי המקצועות החופשיים,האקדמאים אנשי ההייטק למיניהם. המדים היפים והייצוגיים,הדומיננטיות והבולטות של השליחים בכבישים ובדרכים ועוד.הרבה מהישראלים תלויים בוולט ובשליחיה.
    סגור
  • מגיע לוולט פרס נובל לכלכלה
    גי הגדול 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם שינו את העולם חופש כלכלי מוחלט תמיד יש םרנסה עובדים מתי שרוצים נוסחה מנצחת רק צריך להיות חרוץ ישר ומקצוען וזה פשוט מנצח
    סגור
  • ממש לא חופש כלכלי
    רפאל 04/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתור אחד שעבד ואשכרה עשה חשבון, אתה לא באמת מכניס לשעה שכר הוגן. אני לא ייכנס כאן לחישובים אבל רק שתבין, שאחרי השעות המתות, ההפסקות, האוכל וכמובן הדלק, ביטוח שליחים מופקע, טיפולים, חשבונאות ומיסים, נשאר לך משהו כמו 25 שקל לשעה. וזה מהשטח אני אומר. וכל זה בעבודה על אופנוע, בכל תנאי מזג האוויר, בלי ביטוח מקיף (שלא קיים לשליחים), בלי פנסיה (כי אין ממה להפריש, כמו שפירטתי לעיל, לא נשאר בקושי כסף נטו) ועם סיכון פיזי עצום. תעשה חשבון אם משתלם
    סגור
  • הברקת בתשובתך ותוסיף לכך הסכם היתנערות בכיסוי של הסכם ה
    צמח 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוולט מישתלם לעבוד רק עם קורקינט שכור.וזה גם בקושי
    סגור
  • עצוב שכך אתה חושב על מי שהחתים אותך על הסכם היתנערות.
    צמח 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפורמט שלהם לא ניבנה כדיי שיהיה לך טוב. ממש לא. הפורמט הזה הוא ברירת מחדל.בהיתחשב בכך שאין לך תנאים סוציאלים והפרשות אתה ממש לא מרוויח טוב כמו שאתה חושב.ולגביי עובד מתי שרוצה זה סוג של פקק. מתאים להם שזה יילך וההוא יעלה למישמרת זה יורד וההוא עולה.החברה בנימוקים שלה משכנעת אותך שהכל נהדר ואתה קונה את זה וחבל.
    סגור
  • אתה חי בסרט
    צמח 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה אדם לא מציאותי.ליגה ג חברה שאתה לא מעניין אותה. בן חורג . לא משלמת עבורך כלום. אתה לא מעניין אותה אלא רק המישלוח שלה. על איזה מבייש אתה מדבר? איש הייטק בתקיעת נוד עושה את השכר שלך. אף אחד לא תלוי בך. מי שחכם הולך ואוסף לבד. למה אתה לא מספר על שליחים שמביאים מישלוח כמו סמרטוט? זה שאתה מבסוט . סבבה. אבל למה להקניט מיקצועות אייכותיים ששמים שליח של וולט בכיס הקטן. טתה משווה סיפוק של רופא שהציל חיים או האריך חיים לשליח שהביא כולה אוכל שחירבנו אותו אחריי שעתיים?
    סגור
  • ליגה א'
    עמנואל 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני אדם מאוד מציאותי.חברה שאולי השליח לא מעניין אותה אבל דרכה אפשר להרוויח מעולה.משלמת יפה המעניין אותה רק המשלוח שיגיע מהר וטוב ללקוח וכך צריך.אנשי ההייטק מאוד תלויים בנו. אנשי הייטק עובדים קשה מאוד בעבודה משרדית משעממת ואפורה שעות על גבי שעות ללא גמישות.שליחים מביאים את המשלוח כמו מלכים עם חיוך,קומה זקופה וכבוד והערכה והלקוחות ,לא כולם,משיבים בהתאם וכמובן בטיפ נחמד.זה שאתה לא נותן טיפ ומבקש שהשליח ישאיר מחוץ לדלת זה בעייה שלך.גם לרופאים וכדומה יש סיפוק אך העבודות שלהם הם גם מאוד משעממות,אפרוריות ועם אחריות רבה ומה גם שכדי ללמוד ולהשיג את הרישיון הם השקיעו המון כסף,זמן,לימודים ועוד ועוד.
    סגור
  • 2.
    בחודשים האחרונים הם גרועים
    ישראל 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פשוט ביזיון, לא שווה את הכסף
    סגור
  • 1.
    חאלטורה יקרה מעוותת ומיותרת עם שירות גרוע
    צמח 03/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וולט מיתנהלת ומנוהלת גרוע בלשון המעטה. אני מקווה שהחרדים יהיו מספיק חכמים לא לקבל שירות מחברה שעובדת בשבת.
    סגור