קריירה ולימודים

תשלומי המס יידחו? יאיר לפיד מאותת: "אסור להפקיר עצמאים"

שר החוץ וראש הממשלה החליפי מאותת לעצמאים בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" והתייחס בין היתר לגל עליית המחירים: "יש הבדל בין העלאת מחירים להפקעת מחירים והתנהגות מונופוליסטית חסרת בושה"
אביחי דלאל | 
יאיר לפיד ואביגדור ליברמן (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד נשא דברים היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה של יש עתיד והתייחס ברוב דבריו לנושאים הכלכליים הבוערים במדינת ישראל כמו מענקי הסיוע לעצמאים וגל עליית המחירים
"בעיקר נפגעו העצמאים. העסקים הקטנים והבינוניים. אנחנו לא נפקיר אותם" אמר לפיד בפתח ישיבת הסיעה "היתה לי על זה שיחה ארוכה אתמול עם ראש הממשלה. אנחנו יושבים עם שר האוצר ליברמן, עם שרת הכלכלה ברביבאי. מתחיל תהליך. הוא לא יהיה ארוך והוא לא יהיה איטי. נטפל בזה עכשיו".
לדבריו של שר החוץ, המתווה הנכון הוא קודם כל דחיית תשלומי מס, ואז פיצוי מול ירידה בהיקף ההכנסות מעל אחוז מסויים: "זה יאפשר לנו להתמקד בענפים שנפגעו הכי קשה: תרבות, אירועים, תיירות, חנויות שהן לא חלק מרשתות. עשיתי את זה כשהייתי שר האוצר, מיד אחרי מבצע צוק איתן. זה הזניק את המשק ואת הצמיחה. זה מה שנעשה עכשיו. לא נשתולל, לא נפזר כספים באופן חסר אחריות, אבל נטפל במי שנפגע. העצמאים הם הלב הפועם של הכלכלה הישראלית. הם מעמד הביניים הישראלי. המשימה הראשונה שלנו היא להחזיק אותם בחיים, לשמור על אבטלה נמוכה, לוודא שהם עוברים את התקופה הקשה".
 
יאיר לפיד לא חסך ביקורת מהרשתות וגל עליית המחירים ודאג לעשות את ההפרדה באמירות שלו בין עסקים גדולים לעצמאים בעלי עסקים קטנים. לפיד איים לצאת נגד הפקעת המחירים: "ברשתות גדולות מסתדרים מצויין. וגם הן, צריכות לדעת שלא נהסס להפעיל מולם את רשות התחרות ואמצעים נוספים. יש הבדל בין העלאת מחירים להפקעת מחירים והתנהגות מונופוליסטית חסרת בושה. אני מדבר על סאונדמן שלא עבד חודשיים, על פועל במה, על חנות קטנה שאף אחד לא נכנס כבר חודש, על אולם אירועים שספג שורת ביטולים".
בסוף דבריו שוב חזר לשיח על העצמאים וסיכם כשאמר כי: "הממשלה לא יכולה לפצות 100 אחוז מהנפגעים ב-100 אחוז מהפגיעה, אבל היא תכנס לזה עכשיו בכל הכוח. בימים הקרובים נקיים שורת דיונים דחופים. נייצר מנגנון נכון ויעיל, נוודא שהוא נגיש לכל העצמאים שנפגעו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה