משפט

אסם ודיפלומט יחטפו מרשות התחרות? חקירה פלילית עשויה להיפתח

שר האוצר ליברמן, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, ועתה גם רשות התחרות - הממשלה לא מעלימה עין מעליית המחירים בתקופה מאתגרת זו, ותיפתח בדיקה אם הייתה הפרת התחרותיות שתוביל לחקירה עם פן פלילי
מערכת ice |  3
אסם (צילום יחצ, פלאש 90)
ענקיות המזון מעלות מחירים, ובישראל סערה סביב ההתייקרות הבלתי מוסברת ואפילו קריאה לחרמות נגד החברות. מוקדם יותר היום גם שר האוצר ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי פנו אל יצרני וייבואני מוצרי המזון והצריכה לבלום את עליית המחירים ןזאת לנוכח האחריות הלאומית המצופה מהחברות בתקופת הקורונה ובהתחשב במצבן הכלכלי וברווחיהן.
רשות התחרות כבר תקופה בודקת את שוק המזון, והחלה לבדוק גם את עליית המחירים באסם ודיפלומט. בבדיקה ייבחנו ברשות התחרות אם עליית המחירים לא קשורה להגבלים העסקיים או שמא יש בהן משום עבירה על חוק התחרות. בהינתן ותהיה הפרה של התחרותיות - ייתכן והחקירה גם תעבור לפן פלילי, כפי שהיה מול החברות הגדולות כמו שופרסל ושטראוס.
 
כזכור, מוקדם יותר היום, ליברמן וברביבאי יצאו במכתב חריף לחברות המזון הגדולות בעקבות גל עליית המחירים. המכתבים הועברו אל : יובל לנדסברג, מנכ"ל סנו, מפעלי ברונוס, אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם – נסטלה, מוני ליימן, מנכ"ל חברת ליימן שליסל, גבי קאופמן - מנכ"ל משותף חברת רסטרטו, גיורא בר דעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, נועם וימן מנכ"ל קבוצת דיפלומט ויוני שסטוביץ מנכ"ל חברת שסטוביץ.
לדברי ליברמן ושרת הכלכלה והתעשייה ברביבאי: "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה". במכתבם ציינו השרים כי עד שנת 2021, השקל התחזק משמעותית אל מול מטבעות אחרים בעולם, וזאת בסביבה אינפלציונית נמוכה. משמעות הדבר היא שמוצרים שיובאו על ידי החברות לישראל הוזלו משמעותית עבורן – מבלי שהפחיתו את המחיר לצרכן הישראלי בהתאמה, והוא נותר מהגבוהים בעולם למוצרים אלו.
 
עוד ציינו השרים כי ימשיכו לעקוב באחריות הלאומית הנדרשת אחר המחירים לצרכן הישראלי, ובמסגרת זו לא יהססו לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הם רועדים ממש
    אשרי המאמין 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש פחד ותדהמה. יש לוביסטים לרוב לחברות שדוחפות לנו סוכר וממתיקים חומרי טעם וריח ולרוב הר של זבל בצורות e210 ופוספטים
    סגור
  • 1.
    להעמיד לדין את אחראית רשות התחרות!!!!!!
    צדק 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלא מפרקת את המונופולים האלה ולמנות במקומה את פרופסור זליכה שחייב לנהל את העניינים!!!!!
    סגור
  • ריאליזם
    הפרופסור המפוזר 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירון, תפסיק בבקשה לכתוב לעצמך טוקבקים. יש יותר סיכוי שמנסור הבוס יהיה ראש ממשלה מאשר שאתה תשמש שר אוצר בממשלה כלשהי. לא לך מחכים, והראיה לכך היא שכשלת בבחירות האחרונות, ולא עברת את אחוז החסימה.
    סגור