משפט

זום תשלם עשרות מיליוני דולרים למשתמשים

מאות מיליוני משתמשי זום יקבלו בקרוב פיצויים בעקבות גל התביעות נגדה לפני שנתיים, לאחר שהתגלה כי היא מאפשרת לזרים לפרוץ לשיחות ולהשתלט עליהן באופן שגרם לרבים "טראומה"
יאיר מור | 
אריק יואן מנכ"ל זום (צילום זום, vecteezy, freepik)
85 מיליון דולר – זה הסכום שתשלם זום, החברה שאפליקציית שיחות הווידאו שלה הפכה בעידן הקורונה לאחד השירותים הפופולאריים בעולם, למשתמשים שסבלו ממה שנראה כשורת מחדלים מצידה בתחילת העידן הזה, כך הודיעו במהלך החג משרדי עורכי הדין שייצגו את שני הצדדים בתביעה ייצוגית ענקית נגד החברה.
הסכום הזה הוא פשרה שהושגה בין הצדדים לאחר כמעט שנתיים של סחבת משפטית, וביום חמישי האחרון אושר סופית על ידי השופטת הפדרלית לורל בילר בבית המשפט בקליפורניה, לאחר שהוגש ביולי וקיבל אישור ראשוני באוקטובר.
 
התביעה הורכבה מלא פחות מ-14 תביעות ייצוגיות שונות שהוגשו נגד זום בין החודשים מרץ ומאי 2020 – החודשיים הראשונים של סגרי הקורונה. התובעים טענו כי זום לקתה בשלושה כשלים קשים: הראשון היה תופעת ה"זום-בומבינג", שאיפשרה לאנשים להתפרץ לשיחות אקראיות על ידי ניחוש הקישורים שלהן ולהפריע להן על ידי לכידת תשומת הלב עם רעש רב והצגה של תכנים בוטים. כך, למשל, שתי כנסיות שתבעו את החברה טענו כי פורצים השתלטו על שיעורים וטקסים והציגו תוכן פורנוגרפי ואף פדופילי, שגרם לחברי הקהילות ל"טראומה"; השני היה הפרה של פרטיות המשתמשים על ידי מכירת ושיתוף מידע אישי שלהן עם גוגל ופייסבוק לצורכי התאמת פרסומות; והשלישי היה הטעיה של המשתמשים בנוגע לבטחון המידע שלהם, בשל כך שהחברה טענה שכל השיחות מוצפנות מקצה לקצה בעוד שזה לא היה המצב.
במסגרת הסדר הפשרה, שאחד מעורכי הדין שייצג את זום קרא לו "פורץ דרך", יקבלו משתמשים ששילמו דמי מנוי על השירות החזר בגובה 30% מהסכום ששילמו בתקופה הרלוונטית, ומשתמשים חינמיים יקבלו כ-29 דולר. לפי הערכות, מספר האנשים שיקבלו פיצויים עומד על 150 מיליון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה