דיגיטל וטק

טיקטוק תיסגר עד שנת 2025? הרשת החברתית במהלך דרמטי נגד ארה"ב

לאחר שממשל ביידן הציב אולטימטום לטיקטוק ואישר חוק המחייב את מכירתה לגוף אחר, הנהלת חברת בייטדאנס, האחראית על האפליקציה הפופולרית, תובעת את ארה"ב. חברת בייטדאנס:  "אין שום ספק: החוק יכריח את טיקטוק להיסגר עד ה-19 בינואר 2025"
מערכת ice | 
ממשל ביידן נגד טיקטוק (צילום shutterstock, freepik, pixabay)
המאבק של טיקטוק נגד ממשל ביידן וההגבלות הקשות שניתנו על חברת בייטדאנס ממשיך להחריף. לאחר שנשיא ארה"ב אישר את החוק המחייב את בעליה של החברה הסינית למכור את האפליקציה לגוף אחר, אחרת זו תחסם ברחבי ארה"ב, טיקטוק הגישה היום (שלישי) נגד הממשל בטענה כי מדובר במהלך לא חוקי. 
על פי הפרסום של עיתון "הניו יורק טיימס", הרשת החברתית מעוניינת לטעון כי החוק מפר את התיקון הראשון לחוקה האמריקאית, נוכח העובדה כי ממשל ביידן הציב אולטימטום הכולל חסימה של האפליקציה ברחבי ישראל, אשר מאפשרת לרבים לתקשר באופן חופשי. 
עוד מציינת הנהלת חברת בייטדאנס, האחראית על טיקטוק, כי מכירת האפליקציה "בלתי אפשרית", בין היתר בשל הדד ליין שהעניק ממשל ביידן להנהלת הרשת החברתית, אשר דרש כי מכירתה תעשה תוך 270 יום. מלבד זאת, החברה מציינת כי הקושי במכירתה מתקשר גם לסירובה של בייג'ין למכור מאפיין מפתח שבעזרתו פועלת האפליקציה בארה"ב. 
במסמך שהוגש כחלק מהליך התביעה של טיקטוק, נכתב:  "בפעם הראשונה בהיסטוריה, הקונגרס חוקק חוק שמכפיף במפורש פלטפורמת ביטוי אחת לאיסור קבוע כלל־ארצי, שאוסר על כל אמריקאי להשתתף בקהילה מקוונת ייחודית עם מעל למיליארד אנשים ברחבי העולם. עוד צוין במסמך: "אין שום ספק: החוק יכריח את טיקטוק להיסגר עד ה-19 בינואר 2025".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה