משפט

המשטרה חשפה הונאה של חצי מיליארד שקל: זו השיטה

21 חשודים נעצרו הבוקר בחשד לביצוע עבירות מס בשווי של חצי מיליארד שקלים תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות, ועבירות של סחיטה באיומים
מערכת ice | 
המבצע המשותף של משטרת ישראל ורשות המסים (צילום דוברות המשטרה)

רשות המיסים הודיעה הבוקר(שני) על 21 חשודים שנעצרו בחשד לביצוע עבירות פליליות ושימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של כחצי מיליארד שקלים. המעצר התבצע בתום חקירה סמויה, כאשר ע"פ החשד החשבוניות היוו "עורק כלכלי" למימון פעילות פלילית ענפה. את החקירה ביצעה יחידת להב 433- היחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ), במשך מספר חודשים, בשיתוף עם רשות המיסים והיא לוותה מראשיתה ע"י הפרקליטות .
 

על פי החשד העבריינים השתמשו בחשבוניות פיקטיביות ,תוך ביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד. כמו כן במהלך החקירה הסמויה, מופה מארג רחב של חברות ששימשו את העצורים לביצוע עבירות מס והלבנת הון, ועוכבו לחקירה מספר בעלי חברות בנייה, כוח אדם וחברה להשכרת רכב, אשר חשודים בקבלת חשבוניות חשודות כפיקטיביות או את תמורתן.  

היום, עברה  החקירה לשלב הגלוי, ונערכה פשיטה של המשטרה, על עשרות בתים, בתי עסק, נותני שירותים פיננסיים (ציינג'), וחברות קבלניות באזור תל אביב, המרכז, ירושלים ואזור הדרום. במהלכה התבצעו חיפושים ודווח על הימצאו של רכוש משמעותי בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים במטרה לחלטו, בהמשך להליך המשפטי. בהתאם לצורכי החקירה, יובאו החשודים המרכזיים לדיון בהארכת מעצרם בפני ביהמ"ש השלום בראשל"צ.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה