משפט

תביעת העירייה נדחתה, וזו ההחלטה הדרמטית של המחוזי

פיתוח רצועת חוף אולגה יוצא לדרך 11 שנים לאחר זכייתה של אסיה חדרה במכרז. הסיבה לסחבת ולעיכובים המיותרים: עיריית חדרה שעיכבה את תכנון תשתיות הפרויקט, תבעה את החברה על אי עמידה בזמנים. כעת בית המשפט המחוזי דוחה את התביעה, וקובע: טענות העירייה היו חסרות בסיס ואסיה חדרה תפתח את חוף אולגה כמתוכנן
מערכת ice | 
חוף תל אביב-יפו (צילום pixabay)
לא פחות מ- 11 שנים מחכים תושבי חדרה להסדרת חוף הים הסמוך לגבעת אולגה. חמשת המגרשים, הממוקמים בחלקה המערבי של גבעת אולגה אמורים להכיל כ- 8,000 מ"ר של שטחי מסחר ומלונאות ובהם מסעדות, בתי קפה ומבני נופש.
מכירת חמשת המגרשים על ידי עיריית חדרה בתמורה ל-21 מיליון שקל שנעשתה בשנת 2011, במחיר הגבוה ב-10 מיליון שקל מהערכת שמאי העירייה, נועדה להניע פרויקט מרהיב לרווחת הציבור שאמור היה להסתיים בפרק זמן של חמש שנים.
 
ואולם גרירת הרגליים מצד העירייה בראשותו של ראש העיר דאז, צביקה גנדלמן, בנוגע לתכנון תשתיות הפרויקט הובילה  לעיכובים הולכים וגדלים שבסופם באופן מפתיע, וללא התראה מוקדמת, חילטה העירייה את הערבות הבנקאית שקיבלה בסך של כ-5 מיליון שקל מהזוכה, חברת אסיה חדרה. לאחר מכן אף הגדילה העירייה לעשות והגישה תביעה כנגד החברה בדרישה להשיב לה את חמשת המגרשים (כ- 12 דונם), וזאת מבלי להשיב לאסיה את כספי התמורה ששולמו במלואם על ידה כבר בשנת 2011.
בפסק דין יוצא דופן של בית המשפט המחוזי, דחה כבוד שופט חננאל שרעבי את תביעת העירייה ומתח עליה ביקורת חריפה: "לו רצתה העירייה כי יתאפשר לאסיה לעמוד במועדי ההסכם, הייתה צריכה לפעול לאלתר לתכנון התשתיות לאחר חתימת ההסכם, ולא להמתין עד חודש אוגוסט 2014 בחוסר מעש".
עוד ממשיך ומבקר השופט כי "אי זריזות העירייה בכל הקשור לתכנון התשתיות של הפרויקט היווה קושי ממשי להתקדם בתכנון הפרויקט". לדבריו, העירייה לא הציגה ראיות ולא סיפקה סיבות לכך שהחלה לבצע את התכנון רק שלוש שנים לאחר חתימת ההסכם.
 
באסיה חדרה טענו באמצעות עורכי הדין אילה סגל גבסי ועמית חדד, כי לאורך השנים התקיים שיתוף פעולה מלא עם צוות התכנון בעירייה בכדי להביא ליישום הפרויקט, ואף שולמו מצידה היטלים בגובה 4 מיליון שקל. עם זאת, הקשיים המשמעותיים בתכנון עיכבו את מתן ההיתרים, ובכך עיכבו את הפרויקט כולו. בכירים בחברה ציינו כי גם כאשר הזמנים התארכו היה ברור לשני הצדדים כי יגיעו יחדיו לעמק השווה. ואולם, החברה הופתעה כאשר חולטה הערבות ובנוסף קיבלה ללא התראה מוקדמת את כתב התביעה.
המועד החדש להגשת בקשות להיתרים נקבע על ידי בית המשפט ל-6 חודשים ממועד מתן פסק הדין, ובאסיה חדרה מצפים לשיתוף פעולה מלא מצד עיריית חדרה לטובת הקמת הפרויקט במהרה לרווחת התושבים. על פי תכנון משרד האדריכלים פייגין, החברה תבנה שטחי מסחר וטיילת מסחרית לאורך החוף, שיכללו בתי קפה ומסעדות כמו גם שתי קומות של מלונאות. ביצוע הפרויקט עתיד להפוך את האזור למקום הבילוי המועדף על התושבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה