משפט

הסתה לגזענות: הח"כ לשעבר זומן לשימוע בתמיכת היועמש"ית

ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי זומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום בגין הסתה לגזענות נגד ערבים. ההחלטה התקבלה בתמיכת היועצת המשפטית לממשלה
מערכת ice | 
מיכאל בן ארי (צילום יונתן זינדל פלאש 90)

פרקליטות מחוז מרכז פלילי, בתמיכת פרקליט המדינה עמית איסמן והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, הודיעה היום (רביעי) לחבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי, כי נשקלת העמדתו לדין בגין פרסומים שיטתיים, חוזרים ונשנים של דברי הסתה לגזענות נגד ערבים באשר הם, בכפוף לשימוע.


על פי מכתב השימוע, במשך תקופה ממושכת של כשלוש שנים וחצי שתחילתן בסוף שנת 2017, בן ארי פרסם דברי הסתה לגזענות כלפי ערבים באשר הם, במעל לעשרים הזדמנויות שונות. את דבריו המסיתים פרסם בן ארי בהיקף תפוצה נרחב מאוד, במסגרת נאום שנשא באירוע פומבי, תקשורתי ורב-משתתפים, במסגרת ראיון שנתן בכלי תקשורת מרכזי ובמסגרת חשבונות הפייסבוק והטוויטר הפופולריים שלו, להם היו מקושרים עשרות אלפי עוקבים ואשר בנוסף היו פתוחים ונגישים באינטרנט לעיני כל.


כזכור, בשנת 2019 נפסלה מועמדותו של בן ארי לכנסת בגין התבטאויות מסיתות וגזעניות. כך לדוגמה,  בסרטון שפורסם ב-2017 אמר בן ארי כי "צריך קודם כל לשנות את המשוואה שמי שרק מעז לדבר נגד יהודי, הוא לא חי. הוא לא חי! לא מגרשים אותו, לא שוללים לו אזרחות. הוא לא חי! כיתת יורים הורגים אותו, מחסלים אותו, כמו שערבים מבינים. זו השפה שלהם".

דוגמה נוספת אפשר למצוא במאי 2018, אז נשא בן ארי נאום, ובו טען כי "הערבים בחיפה אינם שונים בשום דבר מהערבים בעזה...במה הם שונים? שהם פה אויבים מבפנים...הם עושים כאן מלחמה נגדנו בתוך המדינה,... צריך לקרוא לכלב הזה בשמו, הם אויבים שלנו, הם רוצים להשמיד אותנו, יש כמובן ערבים נאמנים אך אפשר לספור אותם באחוז ופחות מאחוז".
 

עוד אמר כי " את האויב הערבי כאן צריך לומר לו אחת מהשתיים, או שאתה נאמן למדינה שלך או שתלך לסוריה... אנחנו חייבים להבין, אין דו קיום איתם, אין דו קיום, הם רוצים להשמיד אותנו".

בפרקליטות אף מציינים שהח"כ לשעבר הרבה להפציר בעוקביו להמשיך ולשתף את הפרסומים המסיתים אשר בגינם נשקלת העמדתו לדין, וכי אלו זכו לחשיפה רבה, ובפועל היוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באופן פומבי. "למרות שכמחזיק ומנהל חשבונות הפייסבוק והטוויטר שלט בן ארי באופן בלעדי בכלל תכניהם, והיה יכול למחוק את הפרסומים המסיתים, את התגובות התומכות הקיצוניות של העוקבים או לחסום עוקבים שהגיבו באופן קיצוני, הוא בחר שלא לעשות כן", נכתב בהודעה לתקשורת.

‏מיכאל בן ארי אמר בתגובה להחלטה: "שמח שאחרי שנתיים שאני דורש כתב אישום, יתבררו השקרים של הפרקליטות בדיני ראיות. אני מתכונן למשפט הזה כבר שלוש וחצי שנים"

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה