ויראלי

מיכאל בן ארי תוקף את חקירתו במשטרה: "מתנהגים כמו מאפיה סיציליאנית"

איש עוצמה יהודית מאשים את המשטרה כי חקרה אותו דווקא ביום הגשת הרשימות כדי למנוע ממנו מלרוץ לכנסת, ובפרקליטות מתנערים מכך: "טענות מופרכות, ההחלטות בעניינו התקבלו משיקולים מקצועיים בלבד"
מערכת ice | 
מיכאל בן ארי (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
חבר הכנסת לשעבר, מיכאל בן ארי, תקף היום (שלישי) את החלטת משטרת ישראל לזמנו לחקירה אתמול על הסתה לגזענות בעקבת סדרת ציוצים: "אם יש לכם ראיות תגישו כתב אישום. אל תתנהגו כמו מאפיה סיציליאנית".
לדברי איש עוצמה יהודית, ההזמנה לחקירה במשטרה בפעם הקודמת נעשתה דווקא ביום הגשת הרשימות אינה מקרית: "זימנו אותי לחקירה ביום הבחירות, ׳עיתוי מקרי׳, לחקירה על ששה ציוצים בטוויטר, משוחזרים שכבר נחקרתי עליהם", כתב בן ארי בחשבון הטוויטר שלו".
לטענת בן ארי החקירה הגיעה על פי בקשת מנדלבליט כדי למנוע ממנו להגיש את שמו ברשימת "עוצמה יהודית" לכנסת, ובכך להכריח את היועמ"ש להתמודד עם השאלה האם בן ארי ייפסל או לא וזאת לאחר שלא הוגש נגדו כתב אישום. נזכיר, כתב אישום לא הוגש נגד בן ארי אל עף שבג"ץ קבע כי ישנה מסה של ראיות נגדו המצדיקות לפסול אותו מריצה לכנסת.
איש עוצמה יהודית תקף בעבר את המשטרה בכך שמנעה ממנו להגיש את שמו למועמדות לבחירות לכנסת ולדבריו זו הייתה התערבות בוטה במערכת הבחירות. גם על חקירתו בדבר שישה ציוצים שבהם הואשם בהסתה לגזענות, אמר בן ארי כי לא הוכח שנעשתה עבירה באותם ציוצים. גם אתמול זומן בן ארי לחקירת המשך על אותם שישה ציוצים.
לטענת הפרקליטות, עיתוי החקירה נקבע על ידי משטרת ישראל והיא ביקשה להבהיר גם היום כי "חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן-ארי זומן לחקירה על ידי משטרת ישראל בעקבות תלונה שהתקבלה על מספר פרסומים שפרסם בעת האחרונה, המעלים חשד לעבירה של הסתה לגזענות".
עוד הוסיפו: "הבקשה לאשר את חקירתו הועברה לפרקליטות ולאחר בחינה היא אושרה, כמקובל, ע"י המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, הגב' נורית ליטמן. עיתוי החקירה נקבע ע"י משטרת ישראל, בהתאם לשיקוליה".
האם העיתוי לחקירת בן ארי דווקא ביום הגשת הרשימות היה מקרי? בפרקליטות משיבים כי "אנו דוחים בתוקף את הטענות המופרכות, כאילו ישנו קשר כלשהו בין עיתוי החקירה לבין הבחירות לכנסת, ואין ולא היתה לנו כל ידיעה על כוונותיו של בן-ארי להיכלל ברשימה כלשהי לכנסת. ההחלטות בעניינו התקבלו משיקולים מקצועיים וענייניים בלבד".
על טענת בן ארי כי הבקשה לחקירתו הגיעה ממנדלבליט, מסרו בפרקליטות כי "גם הטענות להתנכלות מצד היועץ המשפטי לממשלה מופרכות. היועץ המשפטי לממשלה כלל לא נדרש לנושא ולא עסק בו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה