בארץ

מבצע החילוץ ללוחמים התקועים בחו"ל: זה הפתרון שיאפשר להם לשוב

כאשר על פי ההערכות רשומים מעל 150 אלף ישראלים המשוועים לחילוץ ארצה מחו"ל, המחירים מאמירים, כשלעיתים חילוץ מקפריסין או יוון עולה אלפי דולרים. יש מי שהתגייס לטובת הלוחמים ובעלי המשפחות וזו הצעתו
מערכת ice | 
נוסעים במרינה הרצליה (צילום טל גל, פלאש 90)
מול כאוס תחבורתי, מחירים מופקעים ואוזלת ידה של המדינה – קם מיזם אזרחי יוצא דופן להחזרת לוחמי צה"ל, בעלי משפחות ואזרחים שנתקעו בקפריסין, יוון ומדינות נוספות בעקבות המלחמה.
כידוע, בשבוע האחרון כאשר רשימת ההמתנה לטיסות החילוץ ואף לחילוץ דרך הים הולכת וגוברת, והמחירים מאמירים, מתייאשים רבים בהבינם כי אין להם את היכולת לעמוד בסכומים שמגיעים לעיתים אף לאלפי דולרים לאדם. 
מועדון 448 ללוחמי ישראל במרינה הרצליה, בשיתוף עם מועדון שייט בבעלות נכה צה"ל ובליווי עמותת "התשתית", השיק את מבצע "מעפילים 2025" – שיירת ספינות חילוץ ימית שמחזירה את הישראלים הביתה.
עמותת "התשתית" מלווה את המיזם באופן צמוד, גיוס תרומות ייעודיות והובלת מערך התמיכה הלוגיסטית – הכול כדי לאפשר ללוחמים לחזור ללא עלות, בכבוד הראוי.
איך זה עובד? מערכת רישום חכמה מחברת בין אלו שזקוקים לסיוע לבין סקיפרים מתנדבים בעלי יאכטות תקניות, שמתגייסים למשימות חילוץ מלרנקה ויעדים נוספים – לא כנופש, אלא כשליחות לאומית.
"זו שליחות אמיתית. לא רק מחזירים אותם הביתה – נותנים להם רגע של שקט על המים לפני החזרה לחזית ולמשפחה," מסביר דניאל אלקו, מייסד מועדון 448 ומי שמוביל את המבצע יחד עם "התשתית".
הישג ראשון כבר נרשם: מועדון שייט של נכה צה"ל, שהתרגש מהמיזם, העמיד צי הפלגות ייעודי במחיר עלות של 40 אלף ש"ח בלבד – סכום שעמותת "התשתית" פועלת לגייס מהציבור כדי שלוחמים לא יישאו בו כלל.
מהעמותה נמסר כי מאות לוחמים כבר רשומים וממתינים לחילוץ. המארגנים פועלים במרץ לגייס עוד כלי שיט ולרתום מועדוני שייט נוספים – כדי לשבור את מחירי העתק שמוצעים ללוחמים, ולהחזיר את ההובלה לידיים ישראליות ומוסריות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה