בארץ

רם בן ברק: "בן גביר מבעיר את השטח ולא מגנה אלימות"

בריאיון ל-ice מזהיר רם בן ברק, יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר על המשבר עם ארה"ב: "לאורך זמן בוודאי שנגיע לחבלה בשת"פ המודיעיני ולפגיעה בסיוע הביטחוני", על המשמר הלאומי של בן גביר: "שערורייה", ועל ההפגנות סביב הרפורמה: "היו מאות אלפי איש ברחובות בלי אלימות"
דוד זולדן |  1
רם בן ברק (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
רם בן ברק הוא חבר הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד, שימש כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, כיהן כמשנה לראש המוסד וכמנכ"ל המשרד לענייני מודיעין והמשרד לנושאים אסטרטגיים. בריאיון ל-ice הוא תוקף את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מבעיר את השטח, מקלקל את היחסים עם ארה"ב ולא מגנה אלימות נגד מפגינים". על חלק ממחאת הימין המתעוררת: "בשביל זה הם באו, כדי לפוצץ אנשים במכות" ומזהיר מפני פרויקט הדגל של השר בן גביר: "המשמר הלאומי הוא פשוט שערורייה. לא צריכים משטרה פוליטית".
האם המשבר עם ארה"ב עלול להגיע עד כדי שיבוש השת"פ המודיעיני ולפגיעה בסיוע הביטחוני?
"לאורך זמן בוודאי נגיע לחבלה בשת"פ המודיעיני ולפגיעה בסיוע הביטחוני. כל השותפות האסטרטגית שלנו עם ארה"ב מבוססת על אינטרסים אבל בעיקר על ערכים. ברגע שהערכים המשותפים מפסיקים להיות ערכים משותפים אם ישראל תהפוך למדינה כמו הונגריה או פולין. לשם נתניהו ולוין מובילים אותנו אז מן הסתם רמת המודיעין והשותפות תרד. עד כמה היא תרד נראה, אבל בוודאי כל מה שמחזיק את הברית הזאת היא ערכים משותפים. מבחינה אסטרטגית, עם כל הכבוד אנחנו לא יכולים להסתדר גם בלעדי ארה"ב".
האם יש קצה חוט למשטרה כלפי מי שביצעו את השריפה באסם שלך?
"לצערי הרב לא. יכול להיות שיש קצה חוט אבל אני עדיין לא יודע מזה. לא משתפים אותי בחקירה ואני מקווה שימצאו את האשמים וזה מאוד מטריד אותי כי לא קיבלתי שום איום לפני ושום דרישה אחרי. אז זה לא ברור לי מה זה ומי זה".
אתה מצפה מבן גביר שיכנס לעובי הקורה?
"אני לא מצפה מבן גביר לכלום".
המשמר הלאומי של בן גביר יחזיר את תחושת הביטחון?
"הסיפור הזה עם המשמר הלאומי הוא פשוט שערורייה. יש לנו כאן משטרה שחייבים לחזק אותה. דיברנו בממשלה שלנו על 5000 שוטרים בתוספת והוא אימץ הגישה שלנו. יש בעיה גדולה מאוד כי לא יכול להיות שיקימו משמר לאומי, הרי ברור לך שזה יבוא על חשבון המשטרה. והכספים ילכו לשם במקום למשטרה ואנחנו צריכים משטרה חזקה. אנחנו בטח לא צריכים משטרה פוליטית. ולכן טוב היה עושה בן גביר אם היה מחזק את המשטרה ונלחם בפרוטקשן. אני לא יודע כמה אתה מודע לזה אבל בצפון בזמן האחרון יש מכה של פרוטקשן, עוקרים מטעים, שורפים מתבנים, עוקרים חלקות וכל חלקה טובה נכבשת על ידי הפרוטקשן. הגיע הזמן לטפל בזה בצורה חזקה ולא רק לדבר ולעשות הצגות בכנסת. אז אם כבר דיברנו על בן גביר כדאי שיתעשת וייקח את הכסף שיש לו, יחזק את המשטרה וילחם בפשיעה. זה מה שהוא צריך לעשות".
 
לצד הביקורת הנוקבת שיש לך על בן גביר, האם יש לך מילה טובה לומר עליו?
"כרגע לא ובאמת לצערי כי הייתי מאוד רוצה שיהיה שינוי אבל הוא מבעיר את השטח ומקלקל את היחסים עם ארה"ב ולא מגנה אלימות. תראה מה זה, הייתה הפגנת ימין שהיא לגיטימית לחלוטין ובתוך ההפגנה הייתה קבוצה של חוליגנים בעמק בית שאן וגם בהפגנות בעמק יזרעאל ובירושלים זה קרה. בשביל זה הם באו כדי לפוצץ אנשים במכות. אתה שמעת את רה"מ מגנה את זה? אתה שמעת את בן גביר אומר על זה משהו?"
אולי הם לא בסדר וצריכים לגנות אבל היכן האחריות שלך כלפי אירועים אלימים במחנה שלך?
"הם אומרים לנו 'אבל אתם הבערתם מדורות באיילון'. בסדר, נו אז מה? הכאבנו למישהו? ראינו פעם איש שמאל לוקח אגרופן והולך לפוצץ מישהו במכות? הרי היו 300 אלף איש ברחובות. ראית אחד שהלך עם אלת בייסבול להרביץ למישהו? יש כאן חבורה עבריינית וחלקה משתייכת למשפחות הפשע שהממשל עושה בהם שימוש וזה דבר איום ונורא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רם בן הרק הבתולה ה74 של השהידים
    דור 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש חצוף ומסוכן לעם היהודי. הגיע לדרגות בזכות הזהות שלו. איש שמאל הזוי תומך ומעריץ מחבלים שונאי ישראל. מזוהה עם אירגון הטרור האחים המוסלמים של עבס תומך רוצחיי חיילים. איש מחולל טרור וקרע בתוך העם היהודי
    סגור