בארץ

חרבות ברזל, היום ה-31: בכיר בחמאס חוסל, יירוטים בקריות

בוול סטריט ג'ורנל פורסם: סנאטורים אמריקאים מתכננים להציג החלטה דו-מפלגתית המזהירה את איראן מהרחבת הסכסוך בעזה למלחמה אזורית רחבה יותר. במקביל, ‏גם האמירויות נגד השר עמיחי אליהו. ברשימת המגנות: סעודיה, קטאר, ירדן מצרים ועוד
מערכת ice |  1
הירי לצפון הארץ מסלים, פיגוע בירושלים, בכירי חמאס על הכוונת, צוללת גרעינית - והתמרון הקרקעי בעזה מתרחב (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, מסך ערוץ 7, shutterstock, דובר צהל)
המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל מביא את יומה ה-31 של המלחמה בעזה לכדי שורת הישגים. אלפי מטרות הותקפו ומאות מחבלים הושמדו. היום (שני) אחרי סערת ראיונו של השר עמיחי אליהו, צה"ל ממשיך בשלו עם תכנית הפעולה אחרי כיבוש חוף עזה.
שר ההגנה לויד ג'יי אוסטין השלישי שוחח היום עם שר ההגנה הישראלי יואב גלנט כדי לקבל עדכונים על פעולות ישראל בעזה.  המזכיר חזר על מחויבותו לזכותה של ישראל להגן על עצמה והדגיש את החשיבות הן בהגנה על אזרחים והן במתן סיוע הומניטרי.  הוא אישר מחדש את ארה"ב  מחויבות להרתיע כל גורם ממלכתי או לא ממלכתי המבקש להסלים את הסכסוך הזה.
 

‏גורם צבאי ירדני מוסר כי בהנחיית המלך, מטוס של חיל האוויר הירדני, העביר באמצעות מצנחים סיוע רפואי דחוף לבית חולים שדה הירדני בעזה אחרי שאספקתו עמדה להיגמר ובצל העיכוב בהגעת הסיוע ההומניטרי לעזה
בוול סטריט ג'ורנל פורסם: סנאטורים אמריקאים מתכננים להציג החלטה דו-מפלגתית המזהירה את איראן מהרחבת הסכסוך בעזה למלחמה אזורית רחבה יותר. במקביל, ‏גם האמירויות נגד השר עמיחי אליהו. ברשימת המגנות: סעודיה, קטאר, ירדן מצרים ועוד
‏חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים בכניסה המזרחית לשכם. כוחות הביטחון פועלים הלילה גם במחנה שועפאט בצפון ירושלים. אש כבדה הומטרה על עזה במשך שעות ארוכות. לוחם מגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפצע באורח קשה אתמול (א') במהלך לחימה ברצועת עזה. משפחתו עודכנה.
הותר לפרסום: סמ"ר שחר כהן מבטח מכרמיאל נפל בקרבות בצפון רצועת עזה. סמ"ר שחר כהן מבטח, בן 22 מכרמיאל, לוחם שריון בגדוד 9, חטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל), נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.
07:19 ארה"ב חושפת כי שלחה לאזור צוללת מהסוג הגדול ביותר שלה, שנעה בעזרת אנרגיה גרעינית ויכולה לשאת טילים עם ראשי קרב גרעיניים. הערכה: זהו מסר הרתעתי לאיראן ובעלי בריתה, אחרי הבאת 2 נושאות מטוסים לים התיכון.
07:21 מלך ירדן: "חיל האוויר של הממלכה הטיל סיוע רפואי בעזה". עבדאללה מלך ירדן כתב בחשבון ה-X שלו כי חיל האוויר של הממלכה הטיל בחצות סיוע רפואי דחוף לבית חולים שדה ירדני בעזה.
08:04 כוחות צה"ל השתלטו על מוצב חמאס, תקפו 450 מטרות אוויריות, וחיסלו בשיתוף שב"כ מפקדים בארגון הטרור; פעילות צה"ל ב-24 השעות האחרונות כוחות קרקעיים של צה"ל השתלטו הלילה על מוצב חמאס בשטח עזה. במוצב זה היו לארגון הטרור חמאס עמדות תצפית, מתחמי אימונים לפעילי הטרור וכן מנהרות טרור. בפעולה זו חוסלו מספר מחבלים. 
במהלך היממה האחרונה מטוסי קרב של חיל  האוויר תקפו כ-450 מטרות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן מתחמים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות נ"ט, ועוד.  כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו מפקדות, עמדות שיגור טילי נ"ט ועמדות תצפית נוספות של ארגון הטרור.
במסגרת פעולות חיסול מחבלי ארגון הטרור חמאס, מטוסי קרב של צה"ל בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ חיסלו מפקדים נוספים של חמאס ביניהם: ג׳מאל מוסא, האחראי על הביטחון המיוחד בארגון הטרור חמאס. בשנת 1993 ביצע ג'מאל מוסא פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל שהיו בסיור בשטח רצועת עזה. כמו כן, חוסלו מפקדים בדרג השטח בגדודים בהם נלחמים הכוחות.
 

08:10 משטרת ישראל מסרה כי מספר האזרחים שנרצחו מתחילת המלחמה עלה ועד כה זוהו על ידי המשטרה 834 אזרחים שנרצחו. הזיהוי קרה בפעילות המשותפת עם צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה. עד כה, הועברו לקבורה 736 מהחללים.
08:21 פיגוע דקירה בסמוך לשער הפרחים בעיר העתיקה, שלושה פצועים במצב קשה המחבל נוטרל על יד שוטרי מחוז ירושלים.

זירת הפיגוע בירושלים, קרדיט: תיעוד מבצעי מד"א.
09:33 חשודים נעצרו הלילה במחנות הפליטים שועפאט וענאתא, בידי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב,  בגין מעורבותם בהפרות סדר אלימות שכללו יידוי אבנים, ירי זיקוקים ויידוי בקבוקי תבערה בשבועות האחרונים.
חלק מהחשודים נעצרו בחשד לפרסום דברי הסתה לאלימות וטרור, ותמיכה בחמאס ואחד החשודים נעצר בחשד ששילם לאותם מפרי הסדר. במהלך הפעילות השוטרים איתרו נשק, תחמושת, אפוד מגן, אמצעי לחימה נוספים וכסף רב.​
11:07 הירי לדרום חודש וכעת אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה בארז, יד מרדכי ונתיב העשרה.
11:27 דובר צה"ל בעברית בהודעה לתושבי הרצועה: דובר צה״ל בערבית מודיע כי כעת מתאפשר מעבר אזרחים מצפון הרצועה לדרומה עד השעה 14:00 דרך ציר סלאח א-דין. צה״ל מאבטח מרחוק את מעבר האזרחים לדרום, למרות ניסיונות חמאס לירות באזרחים שנוסעים דרומה ולפגע בכוחות צה״ל באזור.

המסר שהועבר לתושבי הרצועה, קרדיט דובר צה"ל.
11:30 ראש ממשלת תאילנד מצהיר: ראינו הוכחות שהחטופים התאילנדים בשבי חמאס נמצאים בחיים.
11:32 צרפת: בוחנים הקמת בית חולים שדה לפצועים מעזה יחד עם מצרים: נטען כי בית החולים עתיד להיות בעל יכולות כירורגיות עבור תושבי רצועת עזה. כך אמר שר ההגנה של צרפת סבסטיאן לקורנו בריאיון לעיתון "ל'אוריינט לה ז'ור" הלבנוני. צרפת שלחה לאזור נושאת מסוקים, שלדברי הנשיא עמנואל מקרון נועדה לתמוך בבתי החולים בעזה.
11:55 במהלך הלילה צה"ל והשב"כ עצרו 38 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בין העצורים 5 פעילי טרור אשר משתייכים לחמאס. במהלך המבצע נאטמו שלושה בתי דפוס בחברון ובכפר קילקיס ששימשו את חמאס להדפסת חומרי הסתה.
13:25 ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב בלשכת רה"מ בירושלים. נתניהו אמר לדנקוב בפתח הפגישה: "תודה לך שהגעת לפה ואתה עומד כאן לצד ישראל. אנחנו לא לוחמים רק את המלחמה שלנו - אלא את המלחמה של כל הציוויליזציה נגד הברבריות. אנחנו נלחמים באויב האכזרי ביותר שראינו מאז השואה, שמבצע פשע מלחמה כפול הם גם מכוונים לעבר אזרחים במתכוון וגם משתמשים באזרחים שלהם בתור מגן אנושי". דנקוב אמר: "צריך למגר את חמאס וכל התשתית הצבאית והמנהלית שלו - כיוון שזה לא יכול להמשיך כך".


14:03 הירי לעוטף עזה חודש וכעת, אזעקת צבע אדום נשמעה ברעים ובעין השלושה. נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים. 

15:51 מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל במהלך הלילה את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס בחטיבת מחנות המרכז. עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז לקח חלק בשילוח מחבלי נח'בה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותיכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה.
16:01 מטחי רקטות נורו לכיוון אשדוד, לא דווח על נזק או נפגעים

16:39 אזעקות נשמעו בנהריה, קרית ים, קריית ביאליק, לימן, עכו, מפרץ חיפה, 6 יירוטים נשמעו במרחב, אין דיווחים על נזק או נפגעים

20:58 מליאת הכנסת אישרה הקלות בהליכי הירושה של הנרצחים במתקפת הטרור
21:01 אלוף ירון פינקלמן, מפקד פיקוד הדרום מסר ללוחמים: "אתם עושים עבודה מעולה בסוגיית המנהרות וחשיפת הפירים".
21:50  אזעקות בגליל העליון:  דפנה, הגושרים, ע'ג'ר, קיבוץ דן, שאר ישוב, שניר. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניקוי אורוות
    נפתלי 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפנות את אנשי האום ובכלל הפקידות שלמעשה הם גיס חמישי נגד המדינה הגיעה השעה לחזיר את ארמון הנציבות לרבנות ישראל
    סגור