תקשורת ומדיה

TGI: 'ישראל היום' מבסס שליטה ומגרד את ה-40%, 'הארץ' ו'מעריב' נחלשים

ידיעות מתחזק אף הוא אך נותר מס' 2. המצוקה הכלכלית של מעריב באה לידי ביטוי בנתוני הסקר. 'ישראל פוסט' יורד, 'מקור ראשון' נחלש, 'את' מתחזק
זה החציון השלישי בו \'ישראל היום\' מוביל את טבלת סקר TGI, ועכשיו כבר ברור כי מדובר בעיתון הנקרא ביותר בישראל. לצד זאת, בסקר המתפרסם הבוקר (יום ד\') אפשר לראות כי \'ידיעות אחרונות\' נמצא במגמת התחזקות, בעוד ש\'מעריב\', \'ישראל פוסט\' ו\'הארץ\' נחלשים.
סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. הסקר האחרון בדק את החשיפה בשנה האחרונה בין יולי 2010 ליוני 2011, ובחצי השנה האחרונה - ינואר-יוני 2011. הסקר נערך בקרב 2,500 איש.
גם בגזרת סוף השבוע ישנם כאלה שיכולים לחייך: שלדון אדלסון ונוני מוזס עולים, עמוס שוקן ונוחי דנקנר יורדים, \'מקור ראשון\' קורס.
בכל מקרה, מהחציון האחרון עולה כי שיעור החשיפה הכללי לעיתונים עולה. מנכ\"ל TNS טלגאל המבצעת את סקר TGI בישראל, איתן כסיף, מבהיר כי \'הקרב\' בין 2 העיתונים המובילים ממשיך להשפיע על מגמת הגידול בסך קריאת עיתונים, תופעה חריגה מהנהוג בעולם לפיה קיימת מגמת ירידה בקריאת העיתונות המודפסת. לדוגמא, מציין כסיף כי בתקופה של יולי-דצמבר 2010 שיעור החשיפה לעיתונות יומית עמד על 64.7%, ובחצי השנה האחרונה על 65.2%.
\'ישראל היום\' ממשיך להתחזק - \'ידיעות אחרונות\' במגמה חיובית
בחציון הראשון של 2011 זכה \'ישראל היום\' ל-39.3%, עלייה מ-37.4% בחציון השני של 2010 ו-35.2% בחציון המקביל אשתקד. בסך הכל החשיפה לעיתון עמדה ב-2 החציונים האחרונים עמדה על 38.2%, זינוק של 26% ביחס לשנה שעברה.
ב\'ידיעות אחרונות\' זו כבר מגמה: אחרי תקופה ארוכה של היחלשות, ואחרי שזו נבלמה בחציון הקודם עם 34.9% (זהה לחציון שלפניו - ינואר-יוני 2010),הרי שכעת מגיעה ההתחזקות ל-37%, התחזקות של 6% בחצי שנה.
ב\'מעריב\' יכולים להיות הרבה פחות מרוצים: אחרי חודשים של חוסר ודאות שכללו תכנית התייעלות, קיצוצים לפני פסח וכמובן משבר הנייר בבית הדפוס, מצב זה (שחלף עם הגעתו של נוחי דנקנר) משתקף כעת בנתונים החציוניים - קריסה מ-13.4% בחציון יולי-דצמבר 2010 ל-12.1% בחציון ינואר-יוני 2011 - ירידה כללית של 10%.
וגם ב\'הארץ\' המצב לא נעים. העיתון מאבד בתוך 6 חודשים כ-15% מהחשיפה שלו - מ-6.8% ל-5.8%. ושוב, נתוני יולי-דצמבר 2010, כמו ב\'מעריב\', דווקא היוו התחזקות ביחס לאלו שלפני כן - ינואר-יוני 2010. גם החינמון \'ישראל פוסט\', שעקף כבר לפני כשנתיים את \'הארץ\' בשיעורי החשיפה, מאבד קוראים. על פי נתוני הסקר, הוא יורד בחציון האחרון ב-12% - מ-9.4% ל-8.3%.
נתוני העיתונים היומיים
נתוני העיתונים היומיים
בעיתונות הכלכלית לא פחות סוער. \'כלכליסט\' ממשיך להתחזק בחציון ינואר-יוני 2011 - עם 11.9% מול 11.4%. TheMarker מושפע מהיחלשות עיתון האם \'הארץ\' ויורד ל-6.9% מ-7.6% - אובדן של 10% חשיפה. \'גלובס\', שרשם התחזקות משמעותית בחציון הקודם של יולי-דצמבר 2010 ע0 4.4% (מול 3.5% בינואר-יוני 2010), רושם הפעם ירידה קלה ל4.2%.
עיתוני סופ\"ש: גם כאן - \'מעריב\' ו\'הארץ\' בבעיה
עיתונות סוף השבוע היא זו שמחזיקה כלכלית את העיתון היומי. על פי הערכות, מדובר בקרוב ל-50% מהכנסותיו הכלליות של עיתון. \'ישראל היום\' נכנס לנישה הזאת לפני כמעט שנתיים, ומאז נגס במוספי סוף השבוע של \'מעריב\', \'הארץ\' ו\'ידיעות\', אם כי לא דילג מעל עיתונו של מוזס בדרך להובלת סוף השבוע.
\'ידיעות אחרונות\' מוביל בגזרת שישי, ורושם התחזקות קלה מ-43.1% בחציון האחרון של 2010 ל-44.3% בחציון הראשון של 2011 (אחרי גל ירידות בחציונים שלפני כן - 47.5% למשל ביולי-דצמבר 2009, א\"כ). \'ישראל היום\' ממשיך להתחזק בגזרה זו - בחציון האחרון החשיפה עמדה על 31%, התחזקות מ-30.3% בחציון יולי-דצמבר 2010 ו-25.7% בינואר-יוני 2010.
\'מעריב\' מאבד 6% חשיפה - מ-15.9% בחציון השני של 2010, ל-14.9% בחציון הראשון של 2011. \'הארץ\' ממשיך במגמת ההיחלשות – נחתך ב-15% חשיפה בתוך חצי שנה, מ-8% בחציון יולי-דצמבר 2010, ל-6.85 בחציון האחרון, וזאת דווקא לאחר שגיליון סוף השבוע בחצי השני של 2010 גילה התחזקות גדולה בחשיפה. גיליון סוף שבוע של \'גלובס\' שמופץ בחמישי בערב, מתחזק קלות מ-3% ל-3.1%.
עיתונות סוף השבוע במגזר הדתי-לאומי, לא יזכרו את החציון האחרון לחיוב. \'בשבע\' ירד מ-6% ל-5.8% בחציון ינואר-יוני 2010, ואילו \'מקור ראשון\' נחתך ב-34% בחצי שנה - ירידה ל-2.5% מ-3.8% (אחרי התחזקות מהחציון הראשון של 2010 - אז רשם העיתון 2.7%).
בגזרת המגזינים: \'את\' מכפיל את החשיפה - בגלל \'מעריב\'
אחרי שאיבד 10% בין החציון הראשון לשני של 2010, אחרי שהפעם השבועון \'לאישה\' מתחזק ב-5% ועולה מ-9.1% ביולי-דצמבר 2010 ל-9.6% בחציון האחרון. המתחרה \'את\', שהוא דו-שבועון, מכפיל את החשיפה שלו מ-1.9% בחציון השני של 2010 ל-3.8% בחציון הראשון של 2011, והסיבה פשוטה - בחודשים האחרונים העיתון צורף לגיליונות \'מעריב\' בסוף השבוע.
2 מגזיני הבידור השבועיים - \'פנאי פלוס\' ו\'רייטינג\', מתחזקים. \'פנאי פלוס\' של \'ידיעות\' עולה מ-6.7% ל-7.6% בחציון ינואר-יוני 2011, ו\'רייטינג\' של \'מעריב\' מגיע ל-3.5% מ-2.7% בחציון יולי-דצמבר 2010. גם לכך יש סיבה - גם \'רייטינג\' צורף לגיליון סוף השבוע של \'מעריב\'.
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    וכמה קוראים נמר של נייר? (ל"ת)
    rubi 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 100% מהאוכלוסייה
    דרקון של קרטון 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי בברנז'ה לא מאמינים שיש עולם שם בחוץ...
    סגור
  • 14.
    כלכליסט עשה בית ספר לדה מרקר
    שמחה וששון 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואי וואי וואי
    סגור
  • 13.
    מר כץ...מציע לך לחזור קצת ללימודי מחקר כמותי
    עמית 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההסקת מסקנות שלך בחלקה שגוייה.. ישנה הרגשה שאתה "אונס" את הממצאים להתאים להלך הרוח שלך. אני מציע לך לחזור להסתכל ולהשוות תפוחים לתפוחים, טעות דגימה ומשהו קטן שנקרא מובהקות לפני שאתה קובע מסקנות נחרצות של קריסה, עלייה והתחזקות.
    סגור
  • ל-13
    שרון 09/2011/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרברבנות זה חלק מהאישיות שלך, אהה?
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    זה עיתון או יומון של הליכוד? (ל"ת)
    עולם ירוק זה לא. 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    איך אפשר להשוות חינמון, העיתון של ירום הודה..
    קורא על הבוקר 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קינאת המפסידים הייתה תמיד חזקה - במיוחד שזה בא ממישהו ששלט ברשעות בתקשורת והכתיב אותה. טוב. זה נגמר. תפנימו כבר.
    סגור
  • 10.
    קמפיין חוצות וטלוויזיה של ידיעות אחרונות
    נו באמת? 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ידיעות אחרונות יצאו בשבועות האחרונים בקמפיין חוצות ובפרסום טלוויזיוני. הסקר שבודק מודעות נעזרת של הנשאלים מושפע ישירות מהקמפיין. Oldest trick in the book
    סגור
  • 9.
    עם כל הכבוד הם צימצמו את פיזור ה עיתונים
    קורא על הבוקר 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבתים משותפים פעם היו שמים עיתון לפני כל דירה היום הם שמים חצי מהכמות ואפילו שליש אפשר לראות את זה גם לפי הפח של העיתונים שהכמות התמעטה פלאים
    סגור
  • 8.
    הארץ הפך לסיפור העצוב של התקשורת
    מרדוק 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם עורכים מתחלפים, מו"ל שכנראה איבד דרך וסגן מו"ל שרק אלוהים יודע מה הוא רוצה, שני שותפים שמוטב היה שלא היו מגיעים לתקשורת, אוליגרך שנאשם ברצח וגרמני שמשפחתו שיתפה פעולה עם הנאצים. איכה נפל עיתון שהיה הטוב בעיתונים? לרולניק הפתרונים. אנחנו מעריצים אותך, גאון.
    סגור
  • 7.
    איך אפשר להשוות חינמון לעיתונים שנמכרים בכסף?
    ניוז אוף דה ישראל 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת בדיחה, לא סקר. ברור שכולם יקחו חינמון, מה אכפת להם, זה בחינם. השאלה מה האיכות, איזה מין עיתון זה, מי היה משלם עליו, מה המניעים שלו, שאלות מאוד קשות שמקומן לא אצל הסקר אלא בדרגים משפטיים
    סגור
  • 6.
    אז אולי האסרטגיה של רולניק לא ממש עובדת?
    עמוס 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרעיון הגאוני של רולניק לחסל את הארץ ולהשאיר את הדה מרקר כנראה לא מאוד עובד. מה לעשות, הקוראים כפי הנראה לא מתלהבים מהגאון היחיד והמיוחד, היחיד בדורו, מר רולניק, הראיונות החנפניים עם וורן באפט מאוד מרגשים את רולניק אבל קצת פחות מעניינים את הקוראים, וגם הקונספציה בכללותה שהארץ פאסה ודה מרקר הוא עיתון העתיד כנראה קרסה. ביי ביי רולניק?
    סגור
  • 5.
    מה קורא עם בלייזר ? (ל"ת)
    123 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ישראל היום זו פיקציה איומה
    ישראל לא היום 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיתון גרוע על פי כל קנה מידה עיתונאי שהדבר הטוב הכמעט יחיד בו זה כמויות הכסף ששלדון שופך למען עם ישראל, נתן אשל והקיסרית ירום ירום הודה. אלוהים, איך לא קם היועץ המשפטי לממשלה ומודיע שהסיפור הזה צריך להיגמר. אה, שכחתי מי זה היועץ המשפטי
    סגור
  • 3.
    ישראל היום בלוף גדול
    יודה 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את העיתון זורקים ברכבת ובכל מיני פחים וחושבים שמישהו קורא בהם.
    סגור
  • הסקר מדבר בעד עצמו
    אחד העם 07/2011/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתקופה האחרונה אנו עדים להתפתחותו של ישראל היום ויחד עם זאת לנפילתו של ידיעות . אני רוצה לציין כמו אזרח מן השורה כי זוהי נפילה של מונופול שהיה טבוע בנו תקופה ארוכה.עיתון שהכתיב את דעת הקהל והפך לכלי משחק של העשירון העליון. יכול להיות שישראל היום נראה כמו עיתון פוליטי אבל אל נא נשכח כי העיתון הכי פוליטי בארץ היה ידיעות שעיצב את דעת הקהל . אז כן הוא קיבל בראש מחינמון אבל כבר תקופה ארוכה אנשים לא משלמים על ידיעות . אז מי פה החינמון שעשה מעשה??????????.
    סגור
  • 2.
    מעריב הדפיס הרבה פחות עותקים במכוון
    נו באמת 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתקופה של זקי רכיב ויואב צור הזכורים מאוד מאוד לטוב בעולם התקשורת, ולכן הסקר לא משקף שום דבר לגבי העיתון. במצב רגיל התוצאות של מעריב היו שונות. הבעיה הגדולה היא הארץ שמדפיס כרגיל ובכל זאת יורד. העיתון פשוט קורס.
    סגור
  • גם בתגובות מהפרסום בדה מרקר ובגלריה-מאוד חלש
    יוסף 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ממש שווה לפרסם בעיתון בלי קשר לשום חשיפה או אגנדה
    סגור
  • 1.
    הארץ - עיתון תעמולה ערבי קיצוני ,ידיעות -
    אבישי 07/2011/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חנפנים של מרץ.מה שנשאר זה לקרוא את ישראל היום.
    סגור