תקשורת ומדיה

טלטלה בענף התיירות: "הממשלה הכריזה איתנו מלחמה"

האמירות בישיבת הממשלה בהקשר של ענף התיירות עוררו סערה בקרב העובדים בענף.  בכלי התקשורת השונים "חגגו" על ההזדמנות והשמיעו קולות של אנשים שעובדים בענף שטוענים: הממשלה הכריזה על מלחמה
מערכת ice |  1
נתוני תפוסה במלונות (צילום פלאש 90/משה שי)
ישיבת הממשלה שנערכה אתמול (ראשון) עוררה סערה בעקבות מספר אמירות שנאמרו בהקשר של ענף התיירות. האמירות הדרמטיות ביותר היו של שר האוצר אביגדור ליברמן שקרא לעובדים בענף לעשות הסבה מקצועית "תתחילו לשנות מקצוע, לא אתן פיצויים". ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי שטענה כי "לגיטימי להקריב את התיירות". והבוקר השיח סביב ענף התיירות נמשך בכלי התקשורת השונים.  
הבוקר, יניב ויינשטיין, מורה דרך התראיין לאפי טריגר בגל"צ ואמר שם כי: "הממשלה הכריזה אתמול מלחמה עם ענף התיירות. עברו שבועיים מאז שסגרו את השמיים, היה די זמן להעביר כסף לחשבונות הבנק. רוצים לעשות לנו הסבת מקצוע? שיעשו עם שכר הוגן - לא עוד עבודות דחק".
לאחר מכן, עלה לשידור, השר במשרד האוצר חמד עמאר עלה לראיון באותה תוכנית ואמר: "האמירה של שר האוצר ליברמן ברורה - הקורונה נשארת איתנו, אז צריך להתנהל בהתאם. ב-2019 היו בארץ 4.5 מיליון תיירים, והיום פחות מ-200 אלף. חלק ממורי הדרך צריכים לעשות הסבה מקצועית".
השר עמאר הוסיף כי: "אנחנו רואים איך זן האומיקרון פוגע באירופה, מספר המאומתים מכפיל את עצמו כל יומיים וחצי. אנחנו עושים הכל כדי שלא יהיו סגרים, לכן אנחנו נוקטים צעדים כעת. כבר הצלחנו לחזור למספר העובדים כמו שהיה לפני הקורונה".
 
לאותו השידור עלה גם נשיא התאחדות המלונות, שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן: "במקום לוותר על ענף שלם ולהקריב אותו - צריך לחזק את ענף התיירות. יש לגבש מתווה פיצויים, ולראות מה עושים עם כל העובדים שכבר הפסיקו לקבל דמי אבטלה. צריך לייצר תקווה ליום שבו ישחררו את השמיים".
ניסנקורן עלה לשידור גם ב-103FM ושם התייחס לדברי השרה מיכאלי: "יש תקציב חברתי, והוא צריך להיות מיועד לנושאים האלה. כשיש ענף שנפגע, צריך לעזור לו. אתה לא אומר, 'אני נוטש את הענף, אני מקריב אותו' - זו לא התנהגות של ממשלה".
מיכאלי עצמה שיחררה הבהרה אמש בנוגע לאמירותיה: "הממשלה הזאת מקפידה לשמור על המדינה והמשק פתוחים, על שגרת חיים עם הקורונה. אבל בשביל לשמור על הבריאות שלנו אין מנוס מהגבלות מסוימות. וככל שתקנות פוגעות בענפים מסויימים כחלק מהמאמץ להלחם בנגיף, זה לגיטימי, אבל זה חייב להיעשות במקביל למתן סיוע מתאים באופן מיידי. על זה התווכחתי עם האוצר בדיון היום, ועל זה אמשיך להאבק כמו שנאבקתי עד היום. ענף התעופה ספג וסופג פגיעה קשה במיוחד. כשרה הממונה על התעופה הישראלית, לא אסכים להפקרת חברות התעופה שלנו. חייב להמצא פתרון לסיוע להן לאלתר".
 
בוועדת חוקה, יו"ר הוועדה גלעד קריב התייחס למשבר בענף ואמר: "כשצעדי הממשלה בהגנה על בריאות הציבור פוגעים בענף ספציפי והעובדים בו הם הנושאים בנטל, מן הראוי להציע פיצוי ממשלתי. אסור לשכוח כי מורי הדרך ומדריכי התיירים בישראל משחקים תפקיד מרכזי בטיפוח הקשר בין מדינת ישראל לבין הקהילות היהודיות בדגש על הדור הצעיר, ותהיה להם תרומה מכרעת לשיקום הענף החשוב בעתיד - עם ההתגברות על הנגיף".
עוד הוסיף קריב כי: "כשם שבזמן לחימה על הממשלה להציע פיצויים לבעלי העסקים באזורי האש, ולא לקרוא לתושבים לעבור להתגורר במקומות אחרים - כך ראוי שהממשלה תיתן מענה מהיר לענף התיירות, ולא תסתפק בקריאות להסבה מקצועית. אני שב וקורא לשרי הממשלה להתקין מתווה תמיכה ראוי לעוסקים בתחום התיירות - לא יתכן שהמענה הממשלתי ינתן רק לעסקים הגדולים ולרשתות המלונות, ועל הדרך אלפי עסקים קטנים ייזנחו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מלחמה טוטלית
    יהודה אלידע 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה מגבילה את המלחמה לתיירות הפנים. לחו"ל הם ימשיכו לטוס גם כשיתגלה זן 'אומגה' לא אפילו פייזר לא מתיימרת לחסן. למה? כי בוער להם התXת על כיסאות הממשלה.
    סגור