קריירה ולימודים

יוצרי לינקדאין ממליצים: כך תשיגו עבודה ביתר קלות

שוק העבודה רווי בצעירים כישרוניים שמחכים להזדמנות שלהם לקבל משרה. כיצד תצליחו להתקדם בפיתוח הקריירה? שלושה מומחי לינקדאין ממליצים
מערכת ice | 
לינקדאין (צילום unsplash, vecteezy)
עבור סטודנטים רבים, ואנשי מקצוע בתחילת הקריירה, ניווט בשוק העבודה הנוכחי הוא משימה קשה. למרות שמומחים טוענים שלעובדים יש "יד על העליונה" מכיוון שהביקוש לעובדים נותר גבוה, עובדים צעירים רבים עדיין מתקשים "לשים רגל" בשוק העבודה.
על פי פלטפורמת חיפוש העבודה Employed Historian, בני דורות ה-Y וה-Z הם הדורות המשכילים ביותר אך מתמודדים עם הקשיים הרבים ביותר בכל הקשור למציאת עבודה, כגון תחרות וכישורים הנדרשים לעבודה התחלתית. עם זאת, עם פלטפורמות כמו לינקדאין, טיקטוק ואינסטגרם, יש יותר עצות מאי פעם.
מגזין CNBC שוחח עם שלושה מיוצרי אפליקציית חיפוש העבודה LinkedIn, המשתמשים בפלטפורמה כדי לשתף תוכן ועצות מקצועיים ומעוררי השראה, כדי לגלות את הטיפים הטובים ביותר שלהם לעובדים צעירים המבקשים להתחיל את הקריירה שלהם.
שלחו מסר ישיר
בשנת 2016, בגיל 15 בלבד, אודרי פה הקימה את WiTech, ארגון ללא מטרות רווח לנגישות טכנולוגית, בפיליפינים, שם גדלה. כיום, ל-WiTech יש כיום למעלה מ-400 חברים ו-26 פרקים ב-10 מדינות.
 
פה, כיום סטודנטית באוניברסיטת סטנפורד, הצליחה לחזק את הרשת המקצועית שלה על ידי שליחת מסרים "קרים" לאנשים בתחום שלה. הודעות "קרות" משמע מיילים או הודעות וואטסאפ ישירות הנשלחות למישהו על מנת להשיג מטרה, ללא הקדמת סמול-טוק, שלדבריה מיותרת.
"רציתי להציג נשים בטכנולוגיה בבלוג שלנו, אבל לא הכרתי אף אחת מהן, אז הלכתי ל-LinkedIn ושלחתי משם הודעות ישירות לאנשים", אומרת פה ל-CNBC. "יישמתי את אותו תהליך של העברת הודעות לזרים עם הזדמנויות שיתוף פעולה פוטנציאליות לשותפויות באירועי WiTech, הזמנות דוברים לשיחות שלנו וכו'."
פה מדגישה כי גם מסרים "קרים" צריך לדעת לכתוב, כי הם עלולים להיראות אנוכיים או לא אותנטיים, לכן חשוב לנסות ולבנות קרבה אמיתית עם האדם. לפי Indeed, הודעות מוצלחות כאלו כוללות מחמאות אותנטיות, מזכירות קשרים רלוונטיים, קצרות ומציגות את השלב הבא.
ביטחון עצמי
העצה של דילן גמברדלה היא פשוטה, אך יעילה: תרגל ביטחון עצמי. גמברדלה, 26, הוא המייסד והמנכ"ל של Next Gen HQ, מרכז עסקי המוקדש לעזור ליזמים צעירים להגיע ליעדים שלהם. הוא מעודד אנשי מקצוע צעירים אחרים לאמץ התמדה, למרות הקשיים בחיפוש עבודה.
"זו תקופה לחוצה, ואתם עומדים להתמודד עם דחיות. אל תתנו לזה להרתיע אתכם - היצמדו לתהליך שלכם וסמכו על כך שהמאמצים שאתם משקיעים יובילו לתוצאות שאתם כל כך רוצים".
גמברדלה גם אומר שהצעד הראשון להצליח הוא רק ההתחלה, הוא מתכוון, "אנחנו לא יכולים לתת לפחדים שלנו למנוע מאיתנו להיכנס למשחק". הוא מעודד אנשים לא להתבייש לבקש עזרה לאורך הדרך.
"אל תפחד לפנות למנטור או סתם אדם מרשים שאתה נתקל בו בלינקדאין, שאתה מאמין שיוכל להציע תובנה משמעותית."
לא להגביל את עצמכם ביכולת אחת
לאחר שהשיג את התואר השני שלו במימון מאוניברסיטת לנקסטר ב-1997, אריק סים היה שבור מכך שנדחה על ידי אוני' פרינסטון לתוכנית הדוקטורט שלהם. סים כבר עבד בבנקאות, החליט להמשיך לעבוד בתחום לפני שבדק כמה קריירות אחרות: מנהל, פרופסורה, השקעות ואימון קריירה.
סים, בן 52, אומר שפיתוח מגוון מיומנויות עזר לו לבצע מהלכים שונים קריירה, והוא מציע לעובדים צעירים רבים לעשות את אותו הדבר מכיוון שלבוגרים טריים לא פשוט להתחרות עם צעירים כמוהם עם אותם "חותמות".
"הייתי מהנדס בהכשרתי שנכנס לפיננסים לאחר סיום הלימודים. העניין שלי באותה תקופה היה תכנות מחשבים. לאחר כמה שנים, שילבתי את ניסיוני הפיננסי והידע ההנדסי שלי כדי לעבוד כמהנדס פיננסי ב-Citi", משתף סים.
"בשמונה השנים שלי שם פיתחתי כמה כישורי מכירה ונהניתי לערוך הכשרה פנימית. היכולת למכור אז עזרה לי לעבור לבנקאות השקעות שם התחלתי לכתוב בלוג בלינקדאין. השילוב שלי עושה אותי ייחודי ועוזר לי לעבור מתפקיד אחד לתפקיד אחר בקלות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה