קריירה ולימודים

נחשף: כך תוכלו למצוא בקלות עבודה דרך לינקדאין

מחפשים עבודה בלינקדאין? אז אולי כדאי לכם לעשות כמה היכרות קצרה וליצור רשת עצומה של מערכות יחסים דמויות היכרות בפלטפורמה, כך עולה ממחקר עבודה דיגיטלי חדש
מערכת ice | 
לינקדאין (צילום unsplash, vecteezy)
מחפשי עבודה בלינקדאין שמפתחים "קשרים חלשים" עם קשת רחבה של אנשים בתעשייה שלהם, נוטים יותר לחוות ניידות עבודה מוגברת מאשר אלה היוצרים קשרים קרובים ומתמשכים, אומרים חוקרים. מחקר חדש שפורסם על ידי אנשי אקדמיה של MIT, הרווארד ואוניברסיטת סטנפורד, מראה כי קשרים חלשים מובילים ליותר מועמדויות לעבודה וגישה ליותר הזדמנויות.
 
חמש שנים של נתוני לינקדאין נאספו מ-20 מיליון אנשים ו-600,000 משרות חדשות ברחבי העולם לצורך המחקר. הממצאים מצביעים על כך שתיאוריית רשת משנת 1973 המכונה "חוזקם של קשרים חלשים" עדיין רלוונטית מאוד בקרב המעסיקים מונעי האלגוריתמים של ימינו. מדענים אומרים שגם בלינקדאין כיום, קשרים חלשים מובילים ליותר קידומים והעלאות שכר, במיוחד בעולם המונע על ידי היי-טק או עבודה מרחוק.
 
"'חוזק הקשרים החלשים', אחת התיאוריות החברתיות המשפיעות ביותר של מאה השנים האחרונות, טוענת שמערכות יחסים רפופות, מועילות יותר להזדמנויות תעסוקה, קידום ושכר מאשר קשרים חזקים. למרות שיש לי יותר מ-65,000 עדויות ב-50 השנים האחרונות, לא היו מבחנים סיבתיים ניסיוניים בקנה מידה גדול של תיאוריה זו בהתייחס לתעסוקה", אומר פרופ' סינאן אראל, מבית הספר לניהול ב-MIT. "קשרים חלשים ברשתות החברתיות, יכולים להיות חלק שימושי ביותר בניהול הקריירה שלך, קידומים, קידום ואפילו שכר", מציין אראל.
 
נבדק "פרדוקס של קשרים חלשים", אשר בסופו של דבר נותן תוקף לתיאוריה לפיה היכרות יוצרת יותר ניידות עבודה כלפי מעלה, מאשר חברות קרובה. בדיקה על האלגוריתם "אנשים שאתה עשוי להכיר" של לינקדאין, מגלה שלאנשים עם עוצמת האינטראקציה הגבוהה ביותר, הייתה ההסתברות הנמוכה ביותר להגיע למשרות או ליצור הזדמנויות עבודה חדשות בעולם האמיתי. למשתמשי הלינקדאין שקיבלו המלצות בעלות קשר חלש היה סיכוי גבוה יותר לעבור מקומות עבודה מאשר אלה שקיבלו המלצות בקשר חזק, מסכם המחקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה