תקשורת ומדיה

תמר איש שלום מודאגת: "השפה שלנו נעשית חדה, קיצונית"

האם ביטוי חריף שהפך כבר לקלישאה מסכן את השיח שלנו? מגישת חדשות 13 לא אוהבת שמשווים את ממשלת ישראל לשלטון הרומאי
מערכת ice |  1
תמר איש שלום (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
הקמפיין החדש של מפלגת יהדות התורה הושק בשבוע שעבר עם סרטון בו מכונה בעקיפין ממשלת בנט-לפיד בכינוי "ממשלת זדון". הכינוי, שנאמר בקמפיין סמוך ליום הכיפורים, נלקח כמובן מתפילות הימים הנוראים, שם במקור התפללו נגד מלכות רומא הרשעה ושאר אימפריות אכזריות.
מגישת מהדורת השבת של חדשות 13 תמר איש שלום הלכה אחורה בזמן וגילתה כי המפלגה החרדית היא לא הראשונה שהשתמשה בביטוי המצמרר. הראשון שעשה זאת היה מנחם בגין בשבתו כיו"ר האופוזיציה, והוא כינה כך את הממשלה כשנחתם הסכם השילומים עם גרמניה.
 
אחריו עוד ועוד עיתונאים, פעילים פוליטיים ופוליטיקאים השתמשו בביטוי נגד ממשלות שונות, שהאחרונים היו ח"כ מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה שכינה כך את ממשלת נתניהו עם בנט ולפיד, מפגיני בלפור שכינו כך את ממשלת נתניהו-גנץ, וח"כ שלמה קרעי מהליכוד שכינה כך את ממשלת בנט-לפיד.
 
איש-שלום לא התרגשה מדי מהשימוש בביטוי אך בכל זאת הביעה דאגה מנוכחותו בשיח. "הביטוי הזה איבד מזמן את משמעותו." אמרה במונולוג השבועי שלה. "הוא הפך קלישאה, לכאורה הפך לסתם גינוי. אבל האמת שקלישאה ריקה אחרי כוונה רעה, השפה שלנו נעשית חדה יותר, קיצונית."
"הממשלות הן לא סתם 'גרועות', הן 'זדוניות'." סיכמה איש-שלום, "התוצאה היא שהשיחה שלנו מתמלאת בביצה המבעבעת הזו, שבו זמנית היא ריקה, וגם רעילה."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמר,הקשבת לאחרונה לדרוקרים ולנדבים המסיתים? (ל"ת)
    מוסר כפול 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור