קריירה ולימודים

אוניברסיטת ת"א נגד נציב שירות המדינה: זה הצעד החריג שהכריזה

בעקבות הכרזת הנציב דניאל הרשקוביץ כי מסמכים ומכרזים מטעם המדינה ייכתבו בלשון זכר בלבד ללא לוכסן, הודיעה היום אוניברסיטת ת"א שתנהג הפוך ותקפה את ההחלטה: "הבחירה בלשון זכר כמסמן כללי אינה נכונה ואינה ראויה. ו'סירבול' כתירוץ, ככל שזה קיים, אינו גובר על הערך היסודי של שוויון מגדרי"
מערכת ice |  1
אוניברסיטת תל אביב (צילום shutterstock)
אוניברסיטת תל אביב יוצאת נגד החלטת נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, כי מעתה כל הטפסים, מסמכים ומודעות שיפורסמו מטעם הגופים הממשלתיים ייכתבו בלשון זכר בלבד.
בהנחיה של הנציב נכתב: "על פי כללי האקדמיה ללשון העברית, צורת הזכר היא הצורה הסתמית, הלא מסומנת. שימוש בלוכסנים מסרבל את הכתוב ומקשה את הקריאה, ואף יוצר שיבושים לשוניים. לאור אלו... יש להקפיד על כתיבת מסמכים... בלשון זכר סתמית, ללא לוכסנים".
 
הבוקר (ראשון) פרסמה אוניברסיטת תל אביב: "על רקע הודעת נציב שירות המדינה בנושא פניה בלשון זכר במכרזים, האוניברסיטה מצהירה בזאת שהיא תמשיך להקפיד על פרסום מכרזים הפונים לנשים וגברים באופן שוויוני ומכבד, ותמשיך להוציא פרסומים רשמיים בשפה מכילה מגדרית.
"אוניברסיטת תל אביב, כמוסד ציבורי מחויבת לשוויון ומגוון בכל תחומי החיים ובפרט שוויון ההזדמנויות בעבודה. שפה מעצבת תודעה ויוצרת מציאות. השלמה עם פניה בלשון זכר בלבד מעכבת התקדמות לעבר השגת יעד רחב וכללי של שוויון. הבחירה בלשון זכר כמסמן כללי אינה נכונה ואינה ראויה. ו'סירבול' כתירוץ, ככל שזה קיים, אינו גובר על הערך היסודי של שוויון מגדרי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני כותבת רק בלשון נקבה.
    סימי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלהקשקשניות האלה ירדו מהפסים. התרוקנתן מערכים ורבות על צורות וחיצוניות נבובה. יאללה, המשכנה לריב ולמרוט שערות אחת לשניה, אני שומרת מכן מרחק. הדברים מכוונים לנקבה ולזכר
    סגור