משפט

עונש מוות למחבלים? היוזמה החריגה של עוזי דיין נחשפת

האם נראה בקרוב בתי משפט צבאיים שחורצים עונש מוות למחבלים? האלוף במיל' עוזי דיין יוזם מהלך שצפוי להיות מקודם על ידי חלק מהשרים
דוד זולדן |  2
עוזי דיין (צילום איקי מימון)
אלוף (מיל') עוזי דיין יו"ר מבטחי – פורום מפקדים לאומי ולשעבר סגן הרמטכ"ל וראש המל"ל קורא לשר הביטחון יואב גלנט ולשר המשפטים יריב לוין, להקים מיידית מחדש את בית המשפט הצבאי בלוד כדי לשפוט את פושעי החמאס ועוזריהם. הקריאה באה על רקע מצב החירום דה פקטו השורר כיום במדינה המאפשר להקים את בעת המשפט שפעל עד שנת 2000.
היתרונות העיקריים לדברי דיין הינם:
קיום ערכאה המתמחית בעבירות ביטחון על כל המשתמע מכך ואפשרות למשל של  מינוי שופטי צד עם ידע ביטחוני רלוונטי מעמיק.
בנוסף ובעיקר - קיום הליכים משפטיים מהירים ויעילים ללא תלות בעומס הקיים בערכאות אזרחיות וסדרי דין ופרוצדורות שונים המייעלים את ההליכים ומקצרים אותם. כך התקיים משפטם של מבצעי הטבח בשדה התעופה לוד מיום ליום והסתיים תוך כשבוע בלבד.
לבית המשפט תהיה אפשרות לגזור בין השאר עונשי מוות. 
 
בסביבת דיין מודעים לכך שיהיו מי שיטענו כי החייאת בית משפט זה משמעותה פגיעה בזכויות אדם אבל  ניסיון העבר מלמד שלא נרשמה פגיעה ממשית בזכויות המובאים בפניו, ומזכירים את זכותם לחיים ולכבוד של קורבנותיהם.
ובתוך כך, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים חה״כ אליהו רביבו (הליכוד) בקריאה לפתוח ולדון מחדש בתקציב המדינה לשנת 2024: ״כמרכז הקואליציה בוועדת הכספים וכמי שמצוי בפרטים, הגעתי למסקנה חד משמעית שאין מנוס מלחוקק תקציב מדינה חדש לשנת 2024.
אמנם חוקקנו תקציב דו-שנתי שהיה נכון לעת חקיקתו, אך אנו נמצאים במלחמה, מלחמה על הבית! לפיכך, חובתנו להתאים את התקציב מחדש לצורכי המדינה בעת הנוכחית.
יש צורך בשינוי משמעותי בסדרי העדיפויות הכלכליים והתמקדות בשיקום עוטף ישראל, בשגשוג העסקים ובמעבר לצמיחה ביום שאחרי. הכל יהיה על השולחן. הכל!״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עונש מוות עכשיו
    קובי 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הכבוד לך דיין חייבים עונש מוות ועכשיו חבל למלא את בתי הכלא המעצרים מיותרים ,אצלנו כלא זה בית הבראה למחבלים ,אצלנו יש צינוק יש בידוד הצחקתם אותם מחבלים שניסו להסיר דגל ישראל הוכנסו לבידוד ,,צריך צינוק חשוך עם עכברושים שיאכלו אותם ,שיגרום להם חרטות ופחד ,כאן אין עונש מוות ,אם מחבל אומר לחוקר שלו אתם לא כמונו לא תהיו אכזרים כמונו ,עד כדי כך אין להם מורא ,מעצר וכלא זה בית הבראה למחבלים
    סגור
  • 1.
    אני בעד,לא יחטפו יותר חיילים ואזרחים יהודים,
    צדק 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא יחטפו יותר חיילים ואזרחים יהודים, לא יהיה בשביל מה , אין יותר החלפות , אין יותר קייטנות לזבל הערבי
    סגור