דעות
חודש של חגים, ים פרסומות; אז למה צריך יח"צ אפקטיבי?
עייפים כבר מפרסומות? יפעת לדר מסבירה מדוע קמפיין שמדגיש את הישגיו של המוצר בשוק המוצרים, למשל "העיתון בדק ומצא כי", הוא היעיל ביותר
עייפים מפרסומות? יפעת לדר מסבירה מדוע קמפיין שמדגיש את הישגיו של המוצר בשוק המוצרים, למשל \"העיתון בדק ומצא כי\", הוא היעיל ביותר
שוב מגיעה אותה התקופה, החגים בפתח, המפרסמים \"יורים לכל עבר\" ומציפים את השווקים במבצעים, הצעות והטבות. הצרכנים מוצפים בעונה הזו במסרים שיווקיים, ולכן דווקא בתקופות סוערות מתגלה כוחה האמיתי של אסטרטגיית יח\"צ איכותית, העשויה לעיתים להאפיל על קמפיין פרסומי נרחב ויקר.
בתקופה זו הצרכן הישראלי הוא חסר סבלנות וקצר רוח - אין לו זמן, רצון וכוח למצוא את דרכו בין כל המסרים השונים הנזרקים לעברו. צרכן מודע שמחפש אחר מוצר או שירות מסוים, אולי ירשה לעצמו בשגרה לסקור את השוק אחר ההצעה הטובה והמשתלמת ביותר, אולם הדברים עשויים להתנהל אחרת בתקופה זו.
מאידך, התקשורת הישראלית מכירה במצוקותיו של הקורא/צופה/גולש/מאזין בחגי תשרי, ונענית לאתגר, לכן ניתן לראות כי מדורי הצרכנות בכל מערכות התקשורת גועשים ונרעשים. מעטים הם השירותים והמוצרים שאינם נכנסים למדדי ההשוואה על ידי המערכות - סלי קניות, חופשות, מתנות לחג, קוסמטיקה, מוצרי חשמל, כלי רכב. הכל מדיד ובר השוואה. איכות המוצר, מחירו, השפעתו, אורך חיי המדף שלו ומה לא? עיתונאי הצרכנות הישראלים מנסים עבור הצרכן הכל!
לכן לא מפתיע לגלות שפעמיים בשנה, בתקופות החגים (אפריל-מאי, ספטמבר-אוקטובר), הצרכן הישראלי מותש מהפרסומות. כן, כן, גם מסעודה משדרות. היא תזכור שרשת מסוימת הציעה עסקה שנשמעה מפתה, אך את ההחלטה לרכוש בה היא תעשה רק לאחר שזו הצליחה לחדור מבעד למסננים הקוגניטיביים שלה. רשתות ומוצרים שיוכיחו לה כי היא תזכה למרב התמורה עבור כספה, יהיו אלו שיניבו ממנה את התשואה המרבית.
החלטות אלו מבוססות בעיקר על השאלה מי מהחברות השכילה לחדור מבעד למסננים הקוגניטיביים של אותה אישה? בדרך כלל אנחנו כצרכנים (ועוד יותר מעצם היותנו ישראלים) מונעים על ידי המלצה טובה או ביקורת לרעה - בין אם הייתה זו השכנה, הגננת או העמית לעבודה שטרחו ליידע ולהמליץ על מוצר מסוים - ובין אם העיתון או תכנית הטלוויזיה שממליצים לנו לאחר שסקרו עבורנו את השוק.
למעשה מדובר בתקופה שיכולה להוות שיא מושלם של שיתוף פעולה בין ענף הפרסום לענף היח\"צ, שהרי כאשר המוצר כבר זוכה לתואר או המלצה רשמית בהשוואה אובייקטיבית, מדובר בלא פחות מזהב טהור לפרסומאי המנוסה, וכל שנותר לו הוא להשתמש בתו האיכות הרשמי הזה ולהציפו בכל פינה.
קמפיינים שמדגישים את הישגיו של המוצר בשוק המוצרים הקיים, הינם החזקים ביותר בתקופה זו: \"העיתון... בדק ומצא כי\", \"סל הקניות המשתלם ביותר על פי...\", \"... קובעת - המתנה המושלמת לחג\". כל אלו הן דוגמאות לשיווק חכם המבוסס על מידע אשר נתפס על ידי הצרכן כאובייקטיבי. בימים אלו של מלחמה על תשומת ליבו ועל כיסו של הצרכן, מדובר בכלי אפקטיבי להרמת קמפיין טוב אשר יצליח לחדור את מגננותיו של הצרכן המותש והספקן.
יפעת לדר היא מנכ\"לית והבעלים של תווית יחסי ציבור
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.ממש לא אפקטיביפנינית 09/2012/24הגב לתגובה זו0 0כל ההערות כי "העיתון בדק ומצא" עם כל הכבוד לא רק שלא משכנעות ,גם מריחות מפרסומת ומביאות לאיבוד האמון בעיתונות. מזכיר קצת תכניות ג.יפית ולאחרונה גם אלון גל . ממש נמוך לטעמיסגור
-
9.תלמדו מאפל - יפעת קלעה בולליאור 09/2012/23הגב לתגובה זו0 0בכמה פרסומות של אפל נתקלתם? הכל עניין של יחסי ציבור נכונים. יפעת קלעת בולסגור
-
8.ניתוח יפה מאוד (ל"ת)ירון 09/2012/21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.כשחושבים על זה - זה נכוןרעות 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0הרי 99% מהקניות שלנו, קונים על סמך המלצה ולא כי בא לי באותו הרגע.. ולרוב ואם אפשר לקבל המלצה מאנשים שמבינים וסוקרים את השוק- מה טוב!סגור
-
6.אפרת גבע 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0אין ספק שתווית מבינים את השוק ,מומלץ !!סגור
- טען עוד
-
5.הכל עניין של תמהיל נכון (ל"ת)ורה 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.שאלהשבלולי 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0האם הצרכן המותש והסקפטי לא מסווג את כתבות ההתנסות כעוד סוג של פרסום?סגור
-
לאו דווקאלדר 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0נעים להכיר מר שבלולי :-) התשובה לשאלתך היא 'לאו דווקא'. הצרכן הישראלי דווקא מתגאה ביכולתיו להפריד בין תוכן פירסומי ובין אישור אותנטי של גוף הנתפס בעיניו כאובייקטיבי. ההבדל הממשי הוא בנוסח האמירה. אם חברה X תבחר להתגאות כי הם ה'קומקום הטוב במדינה' - אזי המסר האמורפי ידהה מהר מזכרונו, משום שאינו ממוסמך או בכל הקשר לגוף רישמי. מאידך, פירסומים המתגאים בתוי איכות רישמיים מטעם גופים המוכרים לו (מכוני סקרים, גופי תקשורת, גופים ציבוריים וארגונים או תנועות) - מעוררים אצלו תחושת ביטחון ואמון בסמכותו המקצועית של הבודק.סגור
-
3.אלופהעדי ואלינור 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0השוואה מאוד מעניינת לתקופה הזו, בעקבות עבודה משותפת עם יפעת לדר בעבר אני יכולה להגיד שהיא בהחלט יודעת על מה היא מדברת. סחטיין תווית יחסי ציבורסגור
-
2.תענוג של כתבה (ל"ת)מנומרת 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.כל כך נכון ביחוד בתקופה הזודנה 09/2012/20הגב לתגובה זו0 0אין ספק כי השימוש ביח"צ עדיף על קמפיין פרסומי. בעיניי היח"צ תורם הרבה יותר מעצם היותו מעודד אינטראקציה בין המפרסם לצרכן. ביחוד בתקופה שבה המצב הכלכלי הוא קשה והצרכנים בודקים שבע פעמים מהו המוצר הנכון בעבורם. שימוש ביחסי ציבור לעומת קמפיין מעודד פרסום אינטראקטיבי ויוצר סוג של דו שיח ובסופו של דבר מאפשר לצרכן לסמוך על החברה והמוצר שהוא בחר לקנות. כל הכבוד לתווית ויפעת לדר שעומדת בראשה שהחכימו לאמץ גישה זו - מקצוענים אמיתייםסגור


