דעות

ככה לא מחמיאים לאישה: על הקמפיין של 'עונות' עם מארינה

הקמפיין החדש מציג אישה כמוותרת ולא מנסה, מתבטלת ומחייכת בין אם לפתות את הגבר לעזרה. לדעתה של עטרה בילר מדובר באופציות פסולות
עטרה בילר |  16
שורה תחתונה: אנחנו הנשים, עשינו דרך ארוכה מאד כדי שנוכל להרשות לעצמינו שלא לחייך כשלא נעים לנו. \'עונות\' כנראה לא שמעה על כך ומציעה לאישה לחייך, לא משנה מה קורה לה.
זה נשמע כמו עצה ויקטוריאנית. חייכי לא משנה מה... הסרטונים מציגים מצבים לא נעימים בהם הגיבורה מחייכת, למרות הכול. הסיטואציות סקסיסטיות-סטריאוטיפיות: אישה מנסה לתקן סתימה בכיור, אישה פותחת מכסה מנוע מעשן. ב-2 המצבים היא נכשלת בניסיונה הלא משכנע לפתור את הבעיה. נדלג על רמזים מיניים בזווית הצילום ובתנוחה.
בשלב זה ברור שאנחנו בצרות: אם היא תתעקש לפתור את הבעיה בעצמה אז היא הופכת לפמיניסטית מרירה שוויתרה על הפריבילגיה להישען על כתף גברית. אם היא תרים ידיים מראש ותפתה גבר חזק להציל אותה - היא פספסה את המהפכה הפמיניסטית, היא תלותית ובוחרת לעמוד על רגליו של האחר.
זה קצת להיכנס עם ראש בריא למיטה חולה. למה סתימה בכיור ומנוע שרוף?
לפני 20 שנה הייתה הגיבורה של \'קסטרו\' במצב דומה, אולי מביך יותר. סוטה חשף את גופו בפניה. במקום לחייך \"לא משנה מה\", היא הפתיעה אותו, אותנו ואפילו את עצמה - והחזירה לו באותו מטבע בדיוק.
\'עונות\' בחרה להשתמש במארינה מקסימיליאן בלומין לפני מספר שנים כסמל לנשיות שרוצה לטרוף הכול תרתי משמע. אישה שהיא כביכול חזקה ועושה בחיים כרצונה.
לבשי את החיוך שלך היה משפט שאם נתאמץ מאד - נוכל להבין שהכוונה להעביר את המסר על attitude חיובי כללי כלפי החיים. הקשר לאופנה הוא קשר בן-דודי. \'עונות\' מאמינה בגישה ויתכן שאמונה זו מחלחלת לבגד ולמי שלובשת אותו.
הקמפיין החדש של סתיו חורף 2012-13 התיימר לחדש. ללכת הלאה עם המשפט wear your smile, ולשלבו בתוך סיפור. אבל מהבחינה הזו כל המוסיף גורע, ותוספת המשפט no matter what גרעה מחינניות המותג ולקחה את האישה של \'עונות\' אחורה, לעולם של נשיות מתחנחנת ומתנצלת.
זה שמארינה יפה ואולי לא לוקחת יותר מדי ברצינות את המעמד - מציל קצת את המצב, אבל העלילה הקצרצרה אינה מחמיאה לאישה ופוגמת במותג עונות שדווקא מטיף לנשים להיות משוחררות מדיקטטורת הרזון והדיאטה, וליהנות מנוכחותן כנשים גדולות.
קמפיין סתיו חורף הנוכחי מציג את האישה כמוותרת ולא מנסה, מתבטלת ומחייכת בין אם לפתות את הגבר לעזרה, בין אם לשמור על פאסון. 2 אופציות פסולות.
במקום לחפש סיומת חדשה ל-wear your smile הייתי מתקדמת לעוד אפשרויות של הקבלה בין האישה חסרת התסביכים ש\'עונות\' רוצה לעצב - לבין האופנה. האישה של \'עונות\' היא גדולה גם פיזית וגם מנטאלית, וכדי להעביר את קונספציית האישה שלא רוצה לעצור באדום זה ממש לא משכנע לומר משפט באנגלית כאשר למעשה הוא בפולנית...
ועוד משהו:
אם כבר מדברים על אופנה, \'מנגו\' עולה בקמפיין נוסף בכיכובה של קייט מוס שמחליפה בגדים כהרף עין. קולאג\' לא מאד מעניין של דוגמנית שמזמן הייתה אמורה להרוויח כמה קילוגרמים כתוצאה מוויתור על כמה גרמים לבנים... אבל לא זה העניין. הקריינות של קמפיין \'מנגו\' מותירה אותי פעורת פה. \"מנגו. וואו!\" אומרת הקריינית. ואני שואלת את עצמי מה פספסתי הפעם?
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    המרינה הזאת מתאימה לטקסט. היא לא משהו. (ל"ת)
    דלית באום 10/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    בלה בלה בלה..
    שי 10/2012/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממליץ בחום שתתארגני על קצת הומור (גם עצמי) ותשרפי חזיות במקומות שבהם באמת זה נחוץ ורלוונטי..
    סגור
  • 11.
    המותג איבד מכבודו ויוקרתו בגלל מרינה מ.ב.
    רק אני 10/2012/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני משרתת במילואים באופן פעיל ואני מתנגדת נחרצות לעובדה שהפרזנטורית פשוט לא שרתה בצה"ל ולא עשתה שירות לאומי. אם זה מותג ישראלי בעיניי ישראלי זה תרומה לזולת, אכפתיות, נגישות לסביבה, חביבות אנושים ונחמדות. בעיניי מי שאיננו תורם למדינה אלא רק לעצמו לא יכול להיות פרזנטור - לכן גם אין לי שום בגד של פוקס לילדים שלי.בר רפאלי בעיניי - אאוט לחלוטין!
    סגור
  • 10.
    המארינה הזאתי עפה על עצמה יותר מדי (ל"ת)
    ז 10/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לטעמי עטרה פיספסת את האסטרטגיה של הקמפיין... (ל"ת)
    פרסומאי 10/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • עטרה פספסה ובגדול!!!
    לקוחה פוטנציאלית 10/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותן סיטואציות "לא נעימות" נכונות גם לגבי זכרים העומדים מולן, דומה שעטרה בחרה להיעלב.
    סגור
  • לדעתי אתה הפרסומאי שחשב על האסטרטגיה... (ל"ת)
    עומר 10/2012/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    ביקורת הזויה
    מכרה פחם 10/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מילא זה שהפלת ביקורת במשקל טון וחצי, כבדה ומיושנת, על פרסומת קצרצרה, חמודה, עם "גלנץ" אופנתי, שמראה בדיוק את ההיפך ממה שמצופה ב"עולם הפרסום"- כן, קפיצת ראש לתוך הקלישאה של שניים מתוך 50 רגעים קטנים של אפור- סתימה בכיור ומנוע מעשן, והתייחסות מחויכת לרגעים האלה,- התייחסות שמציעה להקליל, לקחת בחיוך. אין כאן שום עניין סקסיסטי וכל ההתעסקות הפמיניסטית הזאת כל כך עבשה ואנכרוניסטית,- לא רק שמארינה כן פותחת את הסתימה , לא מחכה לאף גבר שיתקן לה את המנוע (מאיפה הבאת את זה?), היא אפילו עוצרת לצחוק על הסיטואציה המבאסת. בדיוק כמו שמציע למשל השיר של בובי מק'פרין. מאיפה הבאת את עניין השניות המתחנחנת והמתנצלת? הגישה הויקטוריאנית? מאימתי העלילה הקצרה הוא שיקול שתלוי בכותבי הפרסומת ולא בצו השעה המקמץ של הענף? וכן, אין מה לעשות- להגיד "ליבשי את החיוך שלך" נשמע דודתי וספרני בניגוד ל-wear your smile/ להראות את הסיטואציה בלי התוספת הקטנה של no matter what, היה משאיר את הפרסומת במקום תלוש ומתחסד. בכל מקרה, מארינה מאצילה מהחיוך ההורס שלה והגישה שלה על הסיטואציה ומציעה לכולם, גם לכותבת הביקורת- להתעדכן, לרפרש ולחייך.
    סגור
  • 7.
    והעיקר
    ה 10/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא להשתמש בדוגמנית במידה גדולה? ממ"ב כבר מזמן לא כזו.
    סגור
  • 6.
    לבשתי את החיוך שלי
    ורד מוסנזון 10/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והוא הלך וגדל משורה לשורה. אין על עטרה. משעשעת, חדה, חכמה.
    סגור
  • 5.
    אני לא אוהבת את הביקורות של עטרה
    אנונימי 10/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התפיסה שלה יעני מודרנית ובעצם היא מיושנת בטירוף
    סגור
  • 4.
    זאת ועוד
    רובי גורדון 10/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שהרבה יותר פאתטי ומיושן כאן הוא השימוש באנגלית, כאילו כדי לקסום לנו איזה ניחוח חו"ל. לפעמים נדמה שפרסומאים עסוקים יותר בלמכור, להדליק ולשכנע את המפרסמים מאשר את הצרכנים.
    סגור
  • 3.
    אלוהים אדירים, איזה ביקורת עלובה (ל"ת)
    נו באמת 10/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    צודקת
    תום 10/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עונות חזרו כמה עונות אחורה, הם היו צריכים למצוא מסר שמתקרב יותר לתחייכי לעולם והוא יחייך אלייך בחזרה
    סגור
  • 1.
    הפעם את לגמרי טועה
    שושנה 10/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדרך כלל הביקורת שלך חדה ומדויקת. הפעם יו גט איט אול רונג.מרינה היא בדיוק האשה החזקה שלא נכנעת לסדר היום הגברי, של להתפחם בכנסת הראש למנוע. מי אמר שזה החלק החזק? היא בוטחת בנשיות שלה, הכי הפוך מאשה מבולבלת שמאבדת עשתונות כשזה קשור לעשן שיוצא מהמנוע, יש לה דה-שבו מגניבה של נשים עצמאיות ויש לה מכנסיים בגזרה לא דקיקה בכלל, שלא לומר אחלה תחת, אדומים, נוכחים, מתפקעים מאישיות, והיא מחייכת חיוך שבא לגמרי מעמדה של אשה חזקה וסקסית. וסקסית - לגמרי לא מהמקום הסקסיסטי המוחפץ, אלא ממקום של ביטחון בגוף שלה, שלגמרי לא מנותק מהאישיות המלאה שלה, מה שעובר יפה מאוד בכמה שניות האלה. אני מזדהה. עונות צריכים להמשיך להפגיז בכל הכיוונים, לבנות מערכת יחסים עם נשים שיודעות מה בא להן, ולבדל את עצמם מהעדר של ה"מותגים" - שנתפרו באותה מתפרה. קבלו ח"ח. בא לי.
    סגור
  • תגובה לשושנה שצודקת בחלק
    עטרה 10/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שושנה תודה על ההתייחסות. אכן מסכימה שמארינה עושה את החלק שלה במיטבו ומשדרת כוח. מעבר לכך הבשורה חייכי לא משנה מה לא נדבקת לא לתחת שלה ולא לדה שבו העצמאית שלה. אפשר היה להדביק משהו יותר קשור מללבוש את החיוך לא משנה מה לאשה החזקה והעצמאית - ועל זה הביקורת שלי
    סגור