דעות

כפר סבא נמצאת בתנופת התחדשות עירונית חסרת תקדים

כראש עיר התחלתי ללא תב"ע או תכנית בינוי משמעותית במגירה, מלבד פרויקט מורכב של פינוי-בינוי בשכונת תקומה. אני גאה לעמוד כעת, שנתיים וחצי לאחר מכן בראש עירייה אשר מובילה שורה ארוכה של תוכניות בנייה וחידוש עירוני, למען תושבי העיר
רפי סער | 
רפי סער כפר סבא (צילום עיריית כפר סבא)
מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר נדל"ן מתמשך. אלפי זוגות צעירים משוועים לרכוש דירה, ופשוט לא מסוגלים. ממש בימים אלה כפר סבא, העיר הגדולה ביותר בשרון, נמצאת בתנופת התחדשות עירונית חסרת תקדים. קידום תוכניות אלה להתחדשות עירונית, מאפשר פיתוח ושדרוג תשתיות, מתן מענה לנושא של חניות ותחבורה, הרחבת שטחים ירוקים, שדרוג והקמת מוסדות חינוך וציבור וחידוש פני העיר כולה.
העבודה הנרחבת נעשית תוך דיאלוג מתמיד עם תושבי העיר ועם נציגויות דיירים, מתוך אמונה כי שירות מיטבי נעשה באמצעות שיתוף מלא של הציבור ותוך מתן קשב לשטח.
לאחרונה, הכריזה העירייה על התנעת תהליך תכנוני לפרויקט פינוי-בינוי בשכונת יוספטל במזרח העיר ובשטחים הצמודים לה ממזרח. התוכנית החדשה, בשיתוף מנהל מקרקעי ישראל, צפויה להזניק את השכונה הוותיקה לאחר עשרות שנות הזנחה ולאפשר תוספת של אלפי יחידות דיור – 15% מתוכן יוקצו לטובת זוגות צעירים תושבי העיר, שטחים ירוקים, מבני מסחר ומבני ציבור לרווחת התושבים.  תחילת הפרויקט, הכולל שיתוף ציבור, יחל בקרוב בשיתוף מלא של נציגי הדיירים.
את הקדנציה שלי כראש עיר התחלתי ללא תב"ע או תכנית בינוי משמעותית במגירה, מלבד פרויקט מורכב של פינוי-בינוי בשכונת תקומה. אני גאה לעמוד כעת, שנתיים וחצי לאחר מכן בראש עירייה אשר מובילה שורה ארוכה של תוכניות בנייה וחידוש עירוני, למען תושבי העיר.
תוכנית הבנייה הנרחבת מצטרפת לתנופת ההתחדשות העירונית בעיר. כך למשל, קידום תוכנית התחדשות עירונית לשכונת כיסופים הוותיקה בעיר. הכוללת הריסת 9 בנייני מגורים ותיקים המכילים 160 דירות. במקומם ייבנו 9 בניינים חדשים עם 505 דירות חדשות. כמו כן, מקדמת העירייה בימים אלה את תוכנית ההתחדשות במתחם התחנה המרכזית במרכז העיר, הכוללת כ-700 יחידות דיור חדשות, משרדים ושטחי מסחר, שטחים פתוחים ומבני ציבור.
כפר סבא נחשבת לעיר המובילה בישראל ועל פי נתוני הלמ"ס, ממוקמת במקום הראשון בשביעות רצון התושבים מאזור המגורים (95.3%). שביעות הרצון הגבוהה משקפת את המהפכה שעוברת העיר, שלאחר עשרות שנים, מחדשת את פניה בכל תחום – בניה, הרחבה ושדרוג של עשרות מבני חינוך ברחבי העיר בהשקעה של מאות מיליוני שקלים – היקף שלא נראה כדוגמתו בעיר; שדרוג מובל הניקוז המרכזי, שדרוג רחובות ברחבי העיר, סלילת שבילי אופנים, הקמת חניונים חדשים, הכוללים תוספת של מאות חניות ללא עלות.

הכותב: רפי סער, ראש עיריית כפר סבא
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה