בארץ

תודה גדולה לגיבורים: מסע אל ישראל הלוחמת

חתן פרס ישראל וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב יצחק דוד גרוסמן בטור מיוחד: "יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה הוא הזדמנות גדולה להוקיר ולהכיר תודה לנפגעים ולפצועים, שנושאים איתם  לאורך כל ימות השנה את צלקות המלחמה על קיומנו כאן"

הרב יצחק דוד גרוסמן | 
הרב יצחק דוד גרוסמן (צילום מפעלות הרב גרוסמן)
"יהודי ארצישראלי", היה כינוי של ייחוס בבית, במזרח אירופה. יהודי של ארץ ישראל הגיע עם פירות ארץ ישראל והייתה חגיגה בעיירה. כל ה'שטעטל' התאסף לשמוע מהיהודי אודות ירושלים, קבר רחל והכותל המערבי.
לאחר מאבק ארוך וגלות ארוכה ומייסרת, זכינו להכרת העמים במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי הגולה והנרדף. חשבנו שאולי כאן נקבל את השקט והשלווה להם ייחלנו, אבל דברים טובים באים קשה.
"ארץ ישראל נקנית בייסורים", אומרים חז"ל (ברכות ה, א). עברנו דרך ארוכה, מלחמות קשות ואבידות כואבות בדרך ליישב את הארץ המיוחלת והמובטחת. לא ויתרנו "כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו", כדברי דוד המלך נעים זמירות ישראל בספר תהילים.
בכל מערכות ישראל במהלך השנים איבדנו חברים, משפחה, קרובים וידידים, בוני הארץ, שנהרגו ונרצחו על קדושת הארץ וקידוש השם. במותם ציוו לנו את החיים, את ההמשכיות, את העתיד.
לצידם, יש עוד קורבנות מערכות ישראל, שלעיתים, ביומיום אנחנו עלולים לשכוח. הם מצולקים, מיוסרים, פגועים, פצועים, נכים, אבל נשארו כעדות מזוויעה לפעולות איבה של צוררי היהודים ושונאי ישראל שביקשו להרוג אותם, ואך בנס נפשם נותרה להם לשלל.
במערכה הנוכחית שאנו מצויים בעיצומה, ספגנו עד כה אבדות רבות וכואבות. בעצם יום החג של שמחת תורה איבדנו כ-1,400 נפשות. זו טרגדיה נוראית עם מספר בלתי נתפש של קורבנות שנאנסו, בותרו, נחנקו ונשרפו חיים, ברוע שטני שחלקו אכזרי אף מזוועות השואה. זאת לצד קורבנות אלו יש לנו את אלפי הפצועים ונפגעים שנוספו למשפחות נפגעי פעולות האיבה.
אם יהודים שהקריבו את נפשם על ארץ ישראל התייחדו בכינוי "קדושים", הרי שלא פחות מכך הם היהודים שהקריבו את גופם על מזבח אדמה ונפשם נותרה מצולקת וכאובה. יהודים של ארץ ישראל, בגופם, נשמתם ורוחם.
ביום ההוקרה לנפגעים, נעצור כולנו לרגע ממרוץ החיים. נכבה לרגע קט את השלט והטלפון הנייד ונתייחד עם הפצועים בכל מקומות מושבותיהם, ונאמר להם רק מילה אחת: תודה. תודה על מי שאתם ומה שאתם. תודה, שבזכותכם אנחנו יכולים להמשיך ולחיות כאן הלאה.
אני סובב והולך בימים אלו במסגרת מסעי אל ישראל הלוחמת, בין בתי החולים, פוגש את הפצועים ואת בני משפחותיהם, רואה את הברק בעיניהם ויודע: אנחנו ננצח, בעזרת השם!
*הכותב, הרב יצחק דוד גרוסמן, הוא חתן פרס ישראל וחבר מועצת הרבנות הראשית, רבה של מגדל העמק ונשיא מוסדות מגדל אור
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה