נדל"ן ותשתיות

בלי לחכות לרמ"י: תקנות חדשות יקצרו את לוח הזמנים להיתרים בתכניות על קרקעות מדינה

שר הפנים חתם על תקנות שיאפשרו דיון בבקשה להיתר בתוכניות על קרקע מדינה עוד לפני קבלת האישור מרשות מקרקעי ישראל, אך כמו בכל הליך בירוקרטי, גם לתקנות האלה נצטרך לחכות 
שרון טל | 
אתר בנייה (צילום pixabay)
שר הפנים, אריה דרעי: "התקנות החדשות מאפשרות לבצע תהליכים מקבילים באותה עת - הן ברשות מקרקעי ישראל והן בוועדה המקומית, ובכך יביאו לייעול וקיצור הליכים מול התושב ומגיש הבקשה להיתר"
שר הפנים, אריה דרעי, חתם על תקנות התכנון והבניה המתייחסות להליך בקשת היתר בתוכניות על קרקע מדינה. אישור התקנות יהווה קיצור משמעותי בלוחות הזמנים בהליך הבקשה להיתר בתוכניות אלה. מדובר בכ-15,000 בקשות בשנה.
התקנות קובעות כי אישור רשות מקרקעי ישראל בהליך הרישוי בשני המסלולים (הליך רישוי ללא הקלות והליך רישוי עם הקלות) יהיה לאחר החלטת הוועדה. זאת בניגוד למצב כיום בו במסלול רישוי ללא הקלות, לא ניתן להגיש בקשה להיתר טרם אישור רשות מקרקעי ישראל לבקשה. התקנות קובעות כי בשני המסלולים, הבקשה תועבר לאישורה של רשות מקרקעי ישראל, והדבר לא ימנע את הדיון בבקשת ההיתר בוועדה המקומית.
כמו כן, התקנות קובעות כי מתאריך 01.01.22 רשות מקרקעי ישראל תחוייב לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו בתקנות לאישור הבקשה (90 ימים). ככל שרשות מקרקעי ישראל לא יעמדו בלוחות זמנים אלו, הוועדה המקומית תראה כאילו לא הוגשה התנגדות מצד רשות מקרקעי ישראל ותוכל לחתום על הבקשה להיתר.
על מנת לעשות את הבקרה על לוחות הזמנים הללו, מנהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל מפתחים ממשק בין מערכת רישוי זמין לבין המערכות של רשות מקרקעי ישראל שתאפשר את ניהול לוחות הזמנים כאמור. כמו כן, המערכת תדע לזהות מקרים מיוחדים בהם אין צורך באישור רשות מקרקעי ישראל ותאשר אוטומטית את הבקשה.
שר הפנים, אריה דרעי, ציין כי "הסרנו חסם משמעותי נוסף בהליך בקשת ההיתר. התקנות החדשות מאפשרות לבצע תהליכים מקבילים באותה עת - הן ברשות מקרקעי ישראל והן בוועדה המקומית, ובכך יביאו לייעול וקיצור הליכים מול התושב ומגיש הבקשה להיתר".
סמנכ"לית מנהל התכנון ברגולציה ברישוי ובניה, רות שורץ, ציינה כי "בשנה וחצי האחרונות התקיימה עבודת מטה משמעותית בין מנהל התכנון לבין רשות מקרקעי ישראל. הכלי המשלים לתקנות הינו הממשק שפותח בין מערכת רישוי זמין לבין מערכות רשות מקרקעי ישראל ומתוכנן לעלות בחציון הראשון של 2021 שיביא לבקרה על לוחות הזמנים של רשות מקרקעי ישראל הקבועים בתקנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה