נדל"ן ותשתיות

גב-ים מכרה לפרשקובסקי את יתרת הזכויות בפרויקט המגורים

גב-ים מכרה לפרשקובסקי עתודות קרקע לכ-350 יח"ד בפרויקט רמת הנשיא בחיפה תמורת 215 מליון שקלים
אריאל נוי |  2
יוסי פרשקובסקי, יו"ר פרשקובסקי. אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים (צילום גבע טלמור)
חברת גב-ים, באמצעות חברה בת בבעלות מלאה, הינה בעלת הזכויות בפרויקט המגורים  רמת הנשיא חיפה. עד כה הוקמו בפרויקט 711 יח"ד ב-9 בניינים, כולן הושלמו ונמכרו.
גב-ים התקשרה עם חברת פרשקובסקי למכירת כלל עתודות הקרקע וזכויות הבניה שנותרו בפרויקט. הממכר, הכולל כ-350 יח"ד מאושרות לבניה על-פי התב"ע הקיימת, וכן פוטנציאל להקמת יח"ד נוספות, בכפוף לקבלת הקלות ותב"עות עתידיות, נמכר בתמורה לסך של 215 מליון שקל, בתוספת מע"מ כחוק וכן בתמורה נוספת עתידית, המותנית באישורן של זכויות בניה נוספות.
עד לתום שנת 2019, היתה גב-ים שותפה בפרויקט עם חברת רסקו מגורים, בחלקים שווים. בסוף 2019 רכשה גב-ים את חלקה של רסקו בחברה המשותפת, לפי שווי של 140 מליון ש"ח (ב-100%).
גב-ים דיווחה, כי בעקבות המכירה תרשום ברבעון השלישי של השנה רווח נקי בסך 55 מליון שקל.    
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, אמר היום: "גב-ים שמה לעצמה כיעד להתמקד בפעילות הליבה שלה - תחום הנדל"ן המניב, על כל מרכיביו. כחלק מתהליך זה, מכרה גב-ים את עתודות הקרקע וזכויות הבניה הנותרות בפרויקט המגורים רמת הנשיא בחיפה. בעסקה זו מייצרת גב-ים תזרים מזומנים משמעותי, אשר ישמש, בין היתר, לטובת פעילות הייזום האינטנסיבית של החברה, הכוללת 12 פרויקטים בשטח כולל של 400 אלף מ"ר (חלק החברה 340 אלף מ"ר)". 
יוסי פרשקובסקי, יו"ר פרשקובסקי השקעות ובנין, אמר כי: "הביקושים בחיפה הולכים ומתחזקים וכן המחירים עולים. החברה מאמינה בהמשך המגמה במיוחד בשכונות הדרומיות הקרובות לים וליציאה הנוחה מהעיר לכיוון דרום. שכונת רמת הנשיא כבר עברה פיתוח סביבתי והבניינים החדשים שהחברה תבנה ייבנו סביב הפארק".
שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של ווליו בייס: "חשיבות גבוהה לגב-ים  בביצוע העסקה, החברה רושמת רווח מהותי ומייצרת תזרים של 215 מיליון שקל, שימשיך לשמש אותה לפעילות הייזום הענפה ברחבי הארץ. זו עוד דוגמא לנכסים החבויים במאזן של גב-ים שלא מקבלים תמחור בשוק. חברת פרשקובסקי מרחיבה את פעילותה בחיפה והופכת לשחקן מוביל בעיר. החברה נמצאת לקראת סיום פרויקט בנווה שאנן בו נמכרו כבר כ300 דירות מתוך כ360 ולאחר רכישת פרויקט מורדות לינקולן (מחיר למשתכן) כעת מרחיבה פרשקובסקי את הפריסה בחיפה. לאחר הרכישה תנצל החברה את התב"ע הקיימת על חלק מהמגרשים ותתחיל לבנות מעל ל- 300 יח"ד, סביר להניח שבעתיד תפעל החברה לשינוי התב"ע על חלק מהמגרשים שרכשה, מה שיגדיל עוד את מספר היחידות בפרויקט. שכונת רמת הנשיא ממוצבת כאחת המובילות בחיפה, רוב הדירות צופות לים ועיקר תושביה הם מעובדי ההי-טק של מת"ם, מה שיבטיח את הביקוש לדירות שפרשקובסקי תבנה שם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גב ים - סולידית ומבטיחה
    דניאל 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם רקורד מרשים
    סגור
  • 1.
    חברה מצוינת ומוביל
    רון שמר 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתעלה רק למעלה
    סגור