נדל"ן ותשתיות

ווליו בייס חוזרים לסקר את אאורה: "אפשר להרוויח 70%"

האנליסט שי ליפמן אומר כי "צבר הפרויקטים של אאורה משמש כר פעולה נרחב לחברה לשנים הבאות, כשהפעילות בתחום ההתחדשות העירונית לא גוררת אותה לעלויות מימון וריתוק הון ברכישת קרקעות"
ניצן כהן | 
יעקב אטרקצ'י (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
האנליסט שי ליפמן מווליו בייס חוזר לסקר את מניית אאורה של יעקב אטרקצ'י עם המלצת "קניה" ומחיר יעד של 6 שקלים למניה, מחיר הגבוה בכ-70% ממחיר המניה בבורסה.
"אאורה היא החברה המובילה בתחום ההתחדשות העירונית בישראל. החברה מקדמת היום כ- 52 פרויקטים בתחום  המגורים ועוד כ- 15 פרויקטים מסחריים שמשולבים בהם. 18 פרויקטים אשר כוללים צבר של כ- 4,900 יח"ד נמצאים בשלבים של ביצוע ורישוי מתקדמים ושאר הפרויקטים כוללים כ- 19,000 יח"ד בשלבי רישוי שונים, מה שמהווה את צבר הקרקעות של החברה לטווח הבינוני והארוך ויאפשר לאאורה לשמור על רציפות של ביצוע פרויקטים" כותב ליפמן.
"אם בכל שנה יבשילו 3-4 פרויקטים, יתווספו מעל ל- 1,000 יח"ד למכירה בשנה. החברה מתמקדת בעיקר בהקמת שכונות מגורים במרכז הארץ הכוללות מאות יח"ד, עיקר הפרויקטים הם של התחדשות עירונית, אך החברה גם מאתרת הזדמנויות ורוכשת חטיבות קרקע להקמת שכונות (בן שמן, לוד, חדרה ועוד). היקף זה ממחיש את העוצמה של אאורה בתחום בכלל, ובהתחשב בכך שחלק גדול מהפרויקטים כבר מציגים שעורי החתמה של מעל ל- 80% ולחלק אף אושרה כבר תב"ע, בפרט.
"החברה מובילה את תחום ההתחדשות העירונית בארץ והשלימה פינוי ובינוי של מספר לא מבוטל של שכונות (הגנים התלויים ביהוד, אונו וואלי בקריית אונו, רמת השרון ועוד), עובדה זו מהווה, להערכתי, יתרון משמעותי לאאורה במכרזי דיירים שמתחילים להוות מאסה בתחום ההתחדשות העירונית ונתמכים על ידי העיריות, מה שיכול להגדיל עוד את צבר העבודות העתידי של החברה.
"אפיק נוסף בו החברה פועלת הינו תחום המניבים: שטחים מסחריים. כפועל יוצא של הקמת שכונות בתחום ההתחדשות העירונית, ובעידוד של העיריות להקמת שטחים מסחריים מתחת לבניינים או בסמוך אליהם כחלק מהשכונה, בתקופה הקרובה החברה תחל בהקמתם של 15 מתחמים מסחריים בפרויקטים אותם היא יוזמת. סך כל שטחי המסחר בפרויקטים אלו יעמוד על כ- 26 אלף מ"ר, והם צפויים להניב Noi של כ- 37 מיליון שקל. נכסים מסוג זה הממוקמים בשכונות מגורים במרכזי ערים זוכים לביקוש קשיח מצד השוכרים, ותקופת הקורונה ששינתה חלק מהרגלי הצריכה של הקונים הסיטה חלק ניכר מהקניות למסחר פתוח במרכז העיר, בלב שכונות המגורים.
"להערכתי אנו נמשיך לראות עליית מחירים בתחום המגורים. הלחצים נובעים הן מצד ההיצע המוגבל מאוד (רמ"י לא משווקת מספיק קרקעות, ובשנים האחרונות בשל השיתוק הפוליטי ותכנית מחיר למשתכן שווקו מעט קרקעות לשוק הפרטי), והן מצד הביקוש שמונע משיעור הגידול הטבעי הגבוה ומסביבת הריבית הנמוכה השוררת בישראל (הריבית הנמוכה  להערכתי תישאר אתנו גם בטווח הבינוני לפחות).
"שיעור הילודה בישראל גבוה יחסית למדינות ה-OECD, מה שמעלה את הביקוש למגורים ומשפיע הן על מחירי הדירות והן על דמי השכירות. התחזית לגידול באוכלוסיית ישראל עומדת על צמיחה של 40% עד לשנת 2040 והכפלה עד לשנת 2060, מה שמצריך גידול משמעותי בהתחלות הבנייה בארץ, כאשר בפועל לא רק שאין גידול בהתחלות הבנייה, מלאי הדירות למכירה אף יורד. מצב זה של סביבת מחירים עולה חיובי לחברה, שכן מרבית ההתקשרויות שלה סביב רכישת קרקעות או עסקאות קומבינציה נסמכו על רמת מחירים נמוכה יותר, מה שיתרום לגידול ברווחיות הפרויקטים.
"אנו מחדשים את הסיקור למניית אאורה בהמלצת קנייה, במחיר יעד של 6 שקלים למנייה (אפסייד של כ- 71%). אנו רואים בתחום ההתחדשות העירונית מנוע צמיחה בתחום הנדל"ן למגורים בכלל, ובאזורי הביקוש בגוש דן בפרט, ומזהים את החברה כמובילה את שוק ההתחדשות העירונית. המוצר שנמצא כיום בחסר, תוך עליית מחירים, הינו קרקע למגורים בכלל ובאזורי ביקוש בגוש דן בפרט.
"צבר הפרויקטים של אאורה משמש כר פעולה נרחב לחברה לשנים הבאות, כשהפעילות בתחום ההתחדשות העירונית לא גוררת אותה לעלויות מימון וריתוק הון ברכישת קרקעות. החברה זכתה מתחילת השנה בשני מגה מכרזי דיירים ברחובות ובנתניה לפינוי בינוי, מה שלהערכתנו מהווה קדימון לבאות בו החברה מהווה את אחד הגורמים האטרקטיביים לדיירים לפעילות פינוי בינוי. המנייה מהווה היום אחזקה בחברה מובילת שוק, המונהגת על ידי בעל השליטה והמנכ"ל, מר יעקב אטרקצ'י (כ- 53.5% ממניות החברה) ותספק חשיפה אטרקטיבית לשוק המגורים בישראל, תחום שימשיך לצמוח ויהנה מביקוש קשיח גם בטווח הארוך" מסכם ליפמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה